multiroom geluidssysteem

Started by DidierC, January 5, 2019, 21:41:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DidierC

Hoi,

Gezien we onze woning aan het verbouwen zijn, hadden wij graag een multiroom geluidssysteem.
Gegoogled en bij een installateur/verkoper terecht gekomen in mijn buurt. Langs geweest en offerte ontvangen. Het totale plaatje komt ongeveer om 9000 euro inclusief installatie. Persoonlijk vind ik dit langs de hoge kant. De bekabeling (luidsprekerkabel 2,5 mm) is reeds gelegd door de elektricien.

Kort geschetst wat wij willen:

-   Muziek via iphone/mac/apple
-   TV hoek: dolby atmos 5.1 2
-   Aparte muziek per zone
-   Mogelijks samen 1 bron

Hierbij een overzicht van de verschillende zones inclusief de voorgestelde apparatuur.

zone: wachtruimte/vergaderzaal
1 speaker: https://www.monitoraudio.com/en/product-ranges/pro/pro-80/
Een amp (Amp HEOS2)  = 2x 100W max.

zone: toilet
1 speaker: Pro 80
Een amp (Amp HEOS2)  = 2x 100W max.

zone: bureau
1 speaker: Pro 80
Een amp (Amp HEOS2)  = 2x 100W max.

zone: keuken + eethoek
1 speaker: Pro 80
Een amp (Amp HEOS2)  = 2x 100W max.

zone: TV hoek hier had ik graag dolby atmos 5.1 2
1 actieve subwoofer (vrijstaand)
1 paar front luidsprekers (flatpanel)
Monitor Audio -Type CS160: https://www.monitoraudio.com//en/product-ranges/slim/cs160/
rear luidsprekers
av receiver type AVRX3500H. Merk: Denon

zone: slaapkamer boven
1 speaker: Pro 80
Een amp (Amp HEOS2)  = 2x 100W max.

zone: badkamer boven
1 speaker: Pro 80
Een amp (Amp HEOS2)  = 2x 100W max.

Hebben jullie enige tips of andere voorstellen? Mocht het nodig zijn installatie kan ik samen doen met iemand technisch onderlegd.

Alvast bedankt.

activ

Geen idee hoe groot de ruimtes zijn die je met geluid wilt vullen en wat de kwaliteit is die je beoogd, maar je zou een deel van de Heos apps met losse speakers kunnen vervangen door Heos met ingebouwde speakers. Dan kom je wat goedkoper uit denk ik.
Denk ook dat je aardig wat kunt besparen als je het zelf installeert, dat is niet bepaald moeilijk met HEOS. Wellicht alles behalve de tv Setup zelf doen?

DidierC

hierbij de ruimtes

activ

Zie zo op basis van de plattegrond niet een reden waarom je niet deels gewoon zelf Heos met speaker ingebouwd zou kunnen ophangen i.p.v. Heos amp en een speaker. Daar zul je wel iets mee kunnen besparen.