Welke voorversterker bij een Klasse D eindversterker?

Started by Vhond, January 5, 2019, 15:03:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vhond

Ben benieuwd naar welke ervaringen mensen hebben met Klasse D eindversterkers en voorversterkers? Uitgaande van een Klasse D Ncore gelijke eindversterker.

Wat niet, wat wel?

Peerless Monster

Buis: jazeker!
Een Belles 21a op een nuforce 9v3. Jawel hoor maakt ongelofelijk mooie krachtige ruimtelijke afbeelding.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Vhond

Ok, deze buizencombi gaat goed, heb ergens gelezen dat soms de (te grote) verschillen qua impedantie wel eens een mismatch kunnen zijn. Bedankt voor je antwoord.

Peerless Monster

Quote from: Vhond on January  5, 2019, 15:58:58
Ok, deze buizencombi gaat goed, heb ergens gelezen dat soms de (te grote) verschillen qua impedantie wel eens een mismatch kunnen zijn. Bedankt voor je antwoord.

Impedantie kan je oplossen door een buizenbuffer ertussen te zetten.
Bijvoorbeeld een x10d van musical fidelity. Ideale dingen!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

chansig

Ik heb ooit een Audio Research SP 9 voortrap gehad met UCD. Klonk erg fijn.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Leeuwarden

Ik heb ooit een AR SP17 (meen ik mij te herinneren) op UCD's gehad. Klonk mij beetje te warm. Het hangt natuurlijk ook erg af van de rest van je installatie. De vraag welke pre is m.i. niet in één antwoord te vangen.

Vhond

@Chansig @ Leeuwarden: ben wel benieuwd naar welke speakers er aangesloten waren? Goed om te lezen dat het geluid zelfs 'te warm' ervaren kan worden. Sommige mensen vinden klasse D vaak kil/analytisch maar zelden 'te warm'.  Hoe vonden jullie de 'muzikaliteit'? Was het levendig?


chansig

Ik had toen volgens mij eigenbouw speakers met Scan Speak units. Bij mij klonk het goed. Maar ik gebruikte in die setup volgens mij ook 4 subs en een DSP.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Leeuwarden

Ik had ook eigenbouw met Dayton, Peerless en HiVi bandtweeter.

german

Ik heb zelf een Cambridge CXN en Hypex UCD hxr 400 custom monoblokken. De beste combi die ik tot nu toe heb gehad. In de toekomst zou ik de CXN nog graag een keer willen vervangen door de Cambridge Edge NQ.

Pathos Ethos geïntegreerde versterker. Audio-GD-D77 dac. Atrium Initio luidsprekers. SVS SB3000.
ROON Rock.

i2Paq

Kijk eens naar een Linn, klinkt bij mij iig. waanzinnig.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Vhond

Wat dat aangaat zijn er veel mogelijkheden. Heb zelf ook de ervaring van een van Medevoort voortrap met een klasse D eindversterker combinatie waarbij het geluid wat minder open klinkt. Niet dat het 'right' in your face hoeft te zijn maar iets levendiger mag wel.