Denon 1910 nog geen geluid van de tv

Started by kww, January 1, 2019, 17:21:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kww

Hallo.
Sinds kort heb ik een Denon 1910 surround versterker.
Een Harman Kardon surround set, Tannoy sub en LG tv die een 5 jaar oud is ongeveer.
Hdmi is aangesloten op de tv hdmi 1 acr en op de receiver aangesloten op de tv out hdmi.
Via de Audysee het geluid af laten stellen en dan hoor ik inderdaad alle speakers.
Via de tv ook het geluid naar hdmi gezet.
Toch hoor ik geen geluid.
Het is vast een of andere instelling, maar waar moet ik beginnen?
Bedankt alvast.

Mokumer45

#1
Heeft die TV wel ARC en is er een menu-setting in de TV om ARC te activeren?
Zo niet zal er op een andere manier de audio van de TV aan de Denon gekoppeld moeten worden.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

kww

Tv is een 42LN5708-ZA.
Op de hdmi-1 staat ook arc.
In de instellingen van de tv kan ik geen arc vinden.

Mokumer45

Zou het kunnen, dat er in het menu van de Denon nog het een en/of ander ingesteld moet worden? Staat er in de manual niet een beschrijving hier over?
Ook zou ik nog eens in de manual van de TV kijken, of je daar niet iets moet aanpassen. Bij mij moet je in het TV menu aangeven, dat het geluid via een extern apparaat afgespeeld moet gaan worden.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

Rowdy

- Is de HDMI kabel goed?
- Hebben de Denon, televisie en kabel dezelfde versie, b.v. 1.3?
- Is de HDMI uitgang van de Denon goed?
- Is de HDMI ingang van de televisie goed?

kww

In het menu van de tv geef ik aan dat het geluid via hdmi naar extern moeten.
Hdmi kabel de goedkoopste van de action.
Welke versie heb ik geen idee van.
Hdmi van de tv heb ik eerder gebruikt met een Onkyo.
De denon hdmi kan ik niet testen, maar als ik de tv op hdmi-1 ARC zet dan kan ik het menu zien en de Audysee werkt ook.
Ik heb het boek van de Denon erbij en daar staat in dat de tv op de tv out moet.

Sol

Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

bmateijsen

Staat HDMI CEC aan op allebei de apparaten?
Heb je de manual gelezen?

kww

Manual van de tv heb ik niet.
Cec heb ik nog nergens gezien.
De denon manual heb ik erbij.
Input assign bij tv staat wel een streepje en kan ik ook niet veranderen.

Sol

Op je Denon: Menu > Settings > HDMI settings > HDMI Control > ARC, Dezelfde setting moet op ON staan.
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

kww

Zo heb ik het staan, maar helaas geen geluid.
Ook even geprobeerd op de dvd ingang en hdmi 2 van de tv, maar dan ziet de tv de receiver niet eens.
Youtube filmpje ook gedaan zonder resultaat.

Rowdy

HDMI van de Denon is aangesloten op Monitor out?
HDMI van televisie op HDMI in?

Sol

#12
Vreemd. Geprobeerd te spelen met het volume op je TV? Staat dit misschien op fixed?

Edit:  Probeer deze link eens. Anders zou ik toch een andere kabel proberen, die je nu hebt is wellicht niet geschikt voor ARC.
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

kww

Ik ga eerst even new kids kijken.
Morgen zal ik even wat screenshots maken.

kww

Ik heb de gebruiksaanwijzing van de tv er ook maar eens op nageplozen.
Daar spreken ze over een high speed hdmi kabel met cec functie
Dat zal die goedkope action kabeltje wel niet zijn.
Eerst maar eens een fatsoenlijk kabeltje halen en dan eens zien of het werkt.

kww

andere kabel high speed ultra 4k met netwerkmogelijkheid en arc heeft geen verschil gemaakt.

Sol

Je TV staat op audio out, zoals in deze link beschreven?

(Sorry, vorige keer had ik een Sony link geplaatst, omdat ik nog met een ander topic in mijn hoofd zat.)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

kww

Yes.
En daar onder is er een optie voor pcm, auto en nog wat.
Dat staat op auto.

Sol

Vreemd. Staat in je Denon TV Audio Switching (HDMI Settings) op 'On'? Als die op 'Off' staat, moet je handmatig de receiver op 'TV Audio' zetten.
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

kww

ja die staat op hdmi
ik kan hem niet specifiek uit zetten, wel toewijzen.
ik ben alle settings al bij langs geweest, alle boekjes nagelezen.
maar zo te zien gaat het niet werken en moet ik maar hopen dat een optische kabel wel gaat werken.
Beetje zonde dit.

Sol

Staat je Denon toevallig op Direct of Pure Direct? Dan pakt ie soms ook het signaal niet lekker op.

Nog een linkje, als het nu nog niet gaat werken weet ik het ook niet meer...
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Mokumer45

Bij mijn TV is de digitale audio output instelbaar en moet dan op max. staan om goed te werken. Zit die optie bij jou soms ook in de TV en staat hij dan wel op max.? Als hij op min. zou staan, heb je idd geen audio naar je versterker.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

kww

Digitale output is niet verstelbaar.
Ik heb wel dat als ik de tv output op hdmi/arc of optical zet hij de volume van de receiver bedient.
Daar komt echter geen geluid uit.
Foto,s werken niet zo best maar ik zal het menu even doorgeven, het is vrij simpel.
De link die Sol gaf beschrijft zoals ik het heb staan.

kww

tv menu:
tv geluid uit - externe luidspreker arc/hdmi/opt.
dan kan ik kiezen uitgang digitaal geluid: pcm of auto (maakt geen verschil)
av sync aan level 0 tot 15 en staat op 15, hier kan ik ook een bypass aanklikken.
dan inst.dtv geluid: automatisch en keuze tussen he-aac, dolby digital+, dolby digital, mpeg.

receiver menu:
1 parameter
2 information
3 auto set up
4 manual set up
5 input set up.
na optie 5 - assign - tv - keuze uit nohdmi, coax of 1-rca
deze staat op nohdmi
video - video select - source - tv

Mokumer45

#24
En nohdmi betekend? In mijn ogen zou het kunnen betekenen: no hdmi oftewel geen hdmi en dan zou er dus idd geen hdmi verbinding zijn, maar misschien interpreteer ik het wel helemaal verkeerd. Is het een optie om nohdmi aan te klikken?
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.