B&W Solid luidsprekers 4 stuks

Started by HAL, December 30, 2018, 13:51:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HAL

Hele fijne en kleine luidsprekers van Bowers & Wilkins type HCM2 Rock Solid en van hetzelfde merk de Solid Monitors.

Ik ben niet 100 procent zeker van de typenummers en benamingen maar ik heb mijn best gedaan. Zie ook de pdf aan het einde van deze advertentie.

Ideaal als surround luidspreker, maar functioneren ook prima als stereo luidsprekers.
Inclusief zwarte beugels voor de HCM speakers om ze aan de wand of op een standaard te zetten.

Bij de Solid Monitoren kan de voet naar achteren worden geklapt en dan is het een wandsteun. Alle rubberen voetjes voor de voet/wandsteun zitten er bij.

Hebben hier en daar wat gebruikssporen maar niets wat heel lelijk is.

http://bwgroupsupport.com/downloads/specsheets/bw/HCM1%20InfoSheet.pdf

De grote Solid Monitoren samen 70 euro
De kleinere HCM's 55 euro

Samen: 115 euro
Afhalen in Den Bosch

HAL

#1
Solid Monitor

HAL

#2
HCM 2

Teejoo

Ik wil ze wel alle 4 hebben. Ik stuur je een PM.

HAL

#4
Ze zijn er nog. Teejoo ziet er vanaf vanwege de afstand.
Het typenummer van de kleine Solids heb ik aangepast. Het zijn geen HCM1's maar HCM2's.

Teejoo

Naast de afstand zie ik dat het toch geen HCM1's zijn. Daar ging het me om als reserve 😉
Goed dat je de typenr's hebt gevonden.

RoGEK

wat zijn de maten zo ongeveer en zijn ze aan het plafond te hangen met de beugels die erbij zitten?

als dat gaat zou ik ze als atmos plafond speakers willen gebruiken namelijk.
- Stereo: Marantz PM-11S1, Marantz SA-15S1, Marantz NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Audio Physic Celsius center II, XTZ SUB 12.17
- Woonkamer: Panasonic TX-55FZW835, Marantz NR1609, Boston A250, Boston A225C, Boston A25, Boston ASW250

frits marantz

#7
Ik heb de Solids zelf ooit gehad met een Acustitune passieve sub. Met de voeten zijn ze aan de wand/plafond te bevestigen. Op de achterzijde zitten bouten waarmee je de verstelling kunt vastzetten. Opgepast! De kleintjes kunnen via de poort aan de voorzijde makkelijk een kaars op enige afstand uitblazen. :headbanging:

HAL

#8
De Solids zijn ongeveer 26 x 18 x18. De HCM2's zijn ongeveer 20 x 15 x 15. Ik denk dat Frits gelijk heeft. Ik heb ze nooit aan het plafond gehad. Wel aan de muur. Gaat prima. Bij de HCM's zitten ook losse beugels. Volgens mij moeten die daarmee ook makkelijk aan het plafond kunnen.
En inderdaad, in de voetjes van de Solids zitten 3 gaten om ze mee vast te zetten.
Ze klinken echt heel erg leuk. Ik vond de opvolgers van de Solids veel minder.

HAL

#9
Best wel een goed idee trouwens om ze als Dolby Atmos luidsprekers te gebruiken! Heel wat beter dan die goedkope dingen van Onkyo en Jamo.

HAL

#10
Nog wat foto's

HAL

In bovenstaande voet kunnen dus 3 schroeven en daarover heen gaan plastic dopjes zodat je de schroeven niet meer ziet. Die dopjes zitten er ook bij.

RoGEK

- Stereo: Marantz PM-11S1, Marantz SA-15S1, Marantz NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Audio Physic Celsius center II, XTZ SUB 12.17
- Woonkamer: Panasonic TX-55FZW835, Marantz NR1609, Boston A250, Boston A225C, Boston A25, Boston ASW250

HAL