Nieuwe streamer

Started by audiosetup, December 30, 2018, 00:09:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audiosetup

Quote from: Xander32 on December 31, 2018, 13:40:24
De 8005 CM klonk puntiger, met wat meer nadruk op de mids en het hoog, terwijl de NA11 meer homogeen klinkt, in het geheel wat meer kleur kent t.o.v. de 8005 CM.
Dank, ik ga er van uit dat je hetzelfde muziekstuk hebt beluisterd. Ga me toch maar focussen op de na 11s1.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Blumenhofer Genuin FS 3 mk2, Pathos Logos, T+A mp8 streamer, Metrum Acoustics Onyx, Kimber Bifocal en Kimber Hero.

Sopper

Quote from: gkoopman on December 31, 2018, 13:47:05
Lijkt mij prima om de off-topic discussie hier te eindigen.

Dat stelde ik al voor inderdaad.
Er zijn al zat threads die belandden in believers en non-believers discussie.
Grappig is wel dat de believers altijd cijfers en meetwaarden wegwuiven omdat ze hun oren vertrouwen haha  :angel:
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

holco

Maar ik begrijp dus dat je persoonlijk totaal geen ervaring hebt met Audio-GD.

Quote from: Sopper on December 31, 2018, 14:02:41
Dat stelde ik al voor inderdaad.
Er zijn al zat threads die belandden in believers en non-believers discussie.
Grappig is wel dat de believers altijd cijfers en meetwaarden wegwuiven omdat ze hun oren vertrouwen haha  :angel:
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Sopper

Quote from: holco on December 31, 2018, 14:14:07
Maar ik begrijp dus dat je persoonlijk totaal geen ervaring hebt met Audio-GD.

Nope, totaal geen ervaring en dus doe ik ook geen uitspraken over hoe het klinkt.
Ik zeg alleen dat ze slecht meten en er op technisch gebied voor veel minder geld betere waar is te krijgen.

Maar goed, jullie schijnen je aangevallen te voelen, dus laten we het er lekker bij laten.
Jij jouw waarheid, ik de mijne en ieder zo z'n hobby.
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Sopper

Quote from: diepenbroek on December 31, 2018, 13:47:05
Dank, ik ga er van uit dat je hetzelfde muziekstuk hebt beluisterd. Ga me toch maar focussen op de na 11s1.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Wel even gaan luisteren als je de kans hebt  ;)
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

holco

Had al zo'n vermoeden, goed bezig jongen  :D

Quote from: Sopper on December 31, 2018, 14:27:57
Nope, totaal geen ervaring en dus doe ik ook geen uitspraken over hoe het klinkt.
Ik zeg alleen dat ze slecht meten en er op technisch gebied voor veel minder geld betere waar is te krijgen.

Maar goed, jullie schijnen je aangevallen te voelen, dus laten we het er lekker bij laten.
Jij jouw waarheid, ik de mijne en ieder zo z'n hobby.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Sopper



Als voorbeeld...
het zal best lekker klinken hoor, ik geloof je
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

holco

Neem even een cursus over waar het uiteindelijk in de wereld allemaal om draait, je ogen zouden wel eens open kunnen gaan  ;)

Maar is het geen optie dat je hier een nieuw topic voor aanmaakt, lijkt mij wel zo fair voor de TS.


Quote from: Sopper on December 31, 2018, 14:34:48


Als voorbeeld...
het zal best lekker klinken hoor, ik geloof je
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Xander32

Geen probleem 😉

Quote from: Sopper on December 31, 2018, 14:29:17
Wel even gaan luisteren als je de kans hebt  ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

gkoopman

Quote from: Sopper on December 31, 2018, 14:02:41
Dat stelde ik al voor inderdaad.
Er zijn al zat threads die belandden in believers en non-believers discussie.
Grappig is wel dat de believers altijd cijfers en meetwaarden wegwuiven omdat ze hun oren vertrouwen haha  :angel:

Wie is hier een believer? Jij hebt nog nooit een Audio-GD apparaat beluistert zeg je zelf maar predict wel dat een ander een slecht advies doet als hij uit persoonlijke ervaring spreekt dat hij Audio-GD goed vindt.

En wie wuift er nou iets weg? Ik stel voor om meetrapporten van bijvoorbeeld andere gerespecteerde buizen-versterkers te komen.

Ik voel mij niet aangevallen maar stoor mij er aan als mensen denken de "waarheid" te verkondigen op basis van 1 iemand terwijl er ook 10-tallen andere positieve reviews zijn te vinden over Audio-GD. Die blue moon award van 6Moons stelt natuurlijk niets voor  :unhappy:

Metingen kunnen een heel mooi controle middel zijn maar ik vind het toch merkwaardig dat je je oren niet vertrouwd.
Maar ieder zijn ding en doe vooral dat waar je je goed bij voelt!


gizmo2

#35
Quote from: holco on December 30, 2018, 19:59:24
Er loopt hier ook ergens een topic waar het om een shootout draait met muziek streamers, uitkomst was dat de mano streamer gekoppeld aan een Audio-GD DAC alles weg speelde, zou zo maar kunnen dat juist die DAC het slechtst zou meten van alle aanwezige DAC's, maar laat je vooral lijden door cijfers, maar als je het niet erg vind hou ik het wel bij mijn oren ;)
heb allerlei dac converters en streamers in het bezit gehad en laat ik nu de laatste (audio gd nfb-1 2015) wel het fijnste vinden klinken...jawel klinken! vooral i2s of i2s over HDMI klinkt goed, al die andere aansluitingen van de audio gd vind ik nu niet echt denderend.
op het moment hangt er zo'n zielige raspberry pi achter maar speelt beter (in mijn oren) als mijn oude Olive hd03/olive melody no2/squeezebox touch en classic.

er zullen best wel betere dac's en streamers zijn en misschien wel voor minder geld, maar uiteindelijk gaat het toch om hoe je het zelf ervaart....

voor de topic starter als je handig bent kun je ook een leuke streamer met dac in elkaar knutselen d.m.v een raspberry pi of zoals eerder vermeld een mano streamer.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

denoontje

Voordeel van linn is dat ie ook roomcorrectie aan boord heeft [emoji6] ook de oudere series.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

audiosetup

Ben inmiddels de trotse eigenaar van een Marantz na11s1. Klinkt geweldig! Dank voor jullie advies en commentaar.
Blumenhofer Genuin FS 3 mk2, Pathos Logos, T+A mp8 streamer, Metrum Acoustics Onyx, Kimber Bifocal en Kimber Hero.