Nieuwe streamer

Started by audiosetup, December 30, 2018, 00:09:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audiosetup

Hallo, ik speel al geruime tijd met een Marantz NA8005. Overweeg een voorlopig laatste upgrade te doen en denk daarbij aan een Na 11s1. Prijsverschil is nogal groot tussen deze twee. Rechtvaardigt het verschil in weergave dit prijsverschil? Kent iemand misschien nog een goed alternatief voor de NA8005?
Blumenhofer Genuin FS 3 mk2, Pathos Logos, T+A mp8 streamer, Metrum Acoustics Onyx, Kimber Bifocal en Kimber Hero.

FWK

Linn Majik of Akurate 2e hands.
Arcam SR 250- Arcam PA240 eindversterker - Arcam DV137 - Dynaudio Contour 1.4s le- REL t5i subwoofer - Linn Akurate ds - Ocos - Audioquest en Grimm bekabeling-QNAP NAS

scoc

Ik kan me moeilijk voorstellen dat je die Marantz app zo geweldig vind. Een groot deel van de kwaliteit van de streaming zit hem niet alleen hou deze klinkt maar zeker ook de app en daar wil ik zelfs indien het moet iets geluidskwaliteit aan inboeten als dat zou moeten.

Maar in geval van een Linn Majik DS of NAD M50 met hun standaard app win je op beide ... geluid en app. Wanneer je Roon kan gebruiken maakt de standaard app niet zoveel uit want die wordt dan nuet gebruikt.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

audiosetup

Quote from: FWK on December 30, 2018, 00:27:59
Linn Majik of Akurate 2e hands.

Heb je daar geen speciale kaarten voor nodig oid?
Blumenhofer Genuin FS 3 mk2, Pathos Logos, T+A mp8 streamer, Metrum Acoustics Onyx, Kimber Bifocal en Kimber Hero.

audiosetup

Quote from: scoc on December 30, 2018, 00:36:07
Ik kan me moeilijk voorstellen dat je die Marantz app zo geweldig vind. Een groot deel van de kwaliteit van de streaming zit hem niet alleen hou deze klinkt maar zeker ook de app en daar wil ik zelfs indien het moet iets geluidskwaliteit aan inboeten als dat zou moeten.

Maar in geval van een Linn Majik DS of NAD M50 met hun standaard app win je op beide ... geluid en app. Wanneer je Roon kan gebruiken maakt de standaard app niet zoveel uit want die wordt dan nuet gebruikt.

Ik gebruik jriver en heb dus niet zoveel 'last' van de Marantz app. Prioriteit geef ik echt aan de klank. De na 11s1 zou 'vloeiender' klinken.
Blumenhofer Genuin FS 3 mk2, Pathos Logos, T+A mp8 streamer, Metrum Acoustics Onyx, Kimber Bifocal en Kimber Hero.

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

FWK

Quote from: diepenbroek on December 30, 2018, 12:31:31
Heb je daar geen speciale kaarten voor nodig oid?

Volgens mij niet ik heb mijn akurate ds, een oudje al, gewoon rechtstreeks aangesloten met RCA op mijn Arcam versterker. De dac van de Linn klinkt gewoon erg goed, zelf vind ik die een klasse beter dan die van de Arcam zelf.
Arcam SR 250- Arcam PA240 eindversterker - Arcam DV137 - Dynaudio Contour 1.4s le- REL t5i subwoofer - Linn Akurate ds - Ocos - Audioquest en Grimm bekabeling-QNAP NAS

audiosetup

Blumenhofer Genuin FS 3 mk2, Pathos Logos, T+A mp8 streamer, Metrum Acoustics Onyx, Kimber Bifocal en Kimber Hero.

holco

Dan zou ik een Node 2 nemen met een mooie DAC er bij van Audio-GD.

Quote from: diepenbroek on December 30, 2018, 14:05:43
1500, mag ook gebruikt zijn
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Sopper

#9
Quote from: holco on December 30, 2018, 14:26:06
Dan zou ik een Node 2 nemen met een mooie DAC er bij van Audio-GD.

Audio-GD is nou niet echt bepaald een goed advies (ondanks dat jij het lekker vindt klinken)
Duur en echt belabberde gemeten waarden. (Kijk eens op audiosciencereview.com)
Quote van armirm:

Conclusions
With now three Audio-gd products tested under our belt, the conclusions are abundantly clear: the company chases audiophile imaginations and lay intuition, producing products that lose the word "fidelity" in high-fidelity. Nowhere this is more clear than in this DAC where every test shows massive deviation from ideal or what the competition delivers.

Please don't say these are musical distortions. There is nothing musical about erratic performance of a DAC and amplifier. Your music was not produced with these devices. Any deviation here is distorting that creation with no intention of musicality in mind. It is like saying the dirtier the dishes in a restaurant, the better the dish would taste. I don't think so.

I took a look inside to make sure the jumpers were as shipped (they were) and you see tons and tons of circuitry as you do in other Audio-gd products. Getting all that to work and manufacture, is not an easy task. That talent and resource though is applied in totally wrong direction. Yes, differentiation is good but not in producing such poorly executed end product. We want transparency in our product, not a random mixture of distortions, all conspiring to reduce fidelity. I hope Audio-gd changes direction and starts to produce well-engineered products rather than a set of buzzwords in spec sheets.

Needless to say, my advice remains to avoid purchasing these Audio-gd products. They are antithesis to what it means to be an "audiophile." That word better have some meaning left it in.


Met een budget van 1500 zou ik lekker kijken naar 2e hands Naim of Linn streamers.
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Willi@m

Mijn vader heeft vorige week een upgrade gemaakt van de Cambrigde 851N naar een Naim (type even niet bekend). Hij is er erg tevreden over en vind dat deze stukken beter klinkt.
Hegel H80
Kef Ls50 + Norstone Stylum 2
Cambridge Audio Cxn V2
Rotel Cd14

Kingpin

Als je 'vloeiender' wil kun je bv ook kijken naar een nos dac van Metrum Acoustic.
Neem dan bv de Touch die hier op het forum te koop staat met een goede voeding en je zult heel erg diep in de buidel moeten om dat te evenaren (niet estetisch verantwoord  ;)).
Als uiterlijk ook een rol speelt ... Linn, Naim, T+A bv.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

DofN

Ik heb nog een Touch met sBooster voeding te koop :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

holco

Er loopt hier ook ergens een topic waar het om een shootout draait met muziek streamers, uitkomst was dat de mano streamer gekoppeld aan een Audio-GD DAC alles weg speelde, zou zo maar kunnen dat juist die DAC het slechtst zou meten van alle aanwezige DAC's, maar laat je vooral lijden door cijfers, maar als je het niet erg vind hou ik het wel bij mijn oren ;)

Quote from: Sopper on December 30, 2018, 17:54:58
Audio-GD is nou niet echt bepaald een goed advies (ondanks dat jij het lekker vindt klinken)
Duur en echt belabberde gemeten waarden. (Kijk eens op audiosciencereview.com)
Quote van armirm:

Conclusions
With now three Audio-gd products tested under our belt, the conclusions are abundantly clear: the company chases audiophile imaginations and lay intuition, producing products that lose the word "fidelity" in high-fidelity. Nowhere this is more clear than in this DAC where every test shows massive deviation from ideal or what the competition delivers.

Please don't say these are musical distortions. There is nothing musical about erratic performance of a DAC and amplifier. Your music was not produced with these devices. Any deviation here is distorting that creation with no intention of musicality in mind. It is like saying the dirtier the dishes in a restaurant, the better the dish would taste. I don't think so.

I took a look inside to make sure the jumpers were as shipped (they were) and you see tons and tons of circuitry as you do in other Audio-gd products. Getting all that to work and manufacture, is not an easy task. That talent and resource though is applied in totally wrong direction. Yes, differentiation is good but not in producing such poorly executed end product. We want transparency in our product, not a random mixture of distortions, all conspiring to reduce fidelity. I hope Audio-gd changes direction and starts to produce well-engineered products rather than a set of buzzwords in spec sheets.

Needless to say, my advice remains to avoid purchasing these Audio-gd products. They are antithesis to what it means to be an "audiophile." That word better have some meaning left it in.


Met een budget van 1500 zou ik lekker kijken naar 2e hands Naim of Linn streamers.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Sopper

Quote from: holco on December 30, 2018, 19:59:24
maar als je het niet erg vind hou ik het wel bij mijn oren ;)


Vooral doen, het zijn jouw oren en jouw perceptie.

If it sounds good, and measures bad, then you're measuring the wrong thing!

https://www.stereophile.com/content/if-it-sounds-good
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Xander32

Ik heb gedurende een week in mijn keten een 8005 CM (CineMike) gehad; die deed het goed, open, gedetailleerd, maar de NA11 streeft hem op alle fronten voorbij.

Een SBT is fraai i.c.m. een externe dac en upgrade voeding  (Kingpin); maar dan heb je het al over drie verschillende kastjes plus verbindingen t.b.v. het streamen.

Een BS Node 2 is veel streamer voor het geld, maar geen partij voor de NA11.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

holco

#16
En daar draait het om  :D


Quote from: Sopper on December 30, 2018, 20:33:04

Vooral doen, het zijn jouw oren en jouw perceptie.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

audiosetup

Quote from: Xander32 on December 30, 2018, 21:13:15
Ik heb gedurende een week in mijn keten een 8005 CM (CineMike) gehad; die deed het goed, open, gedetailleerd, maar de NA11 streeft hem op alle fronten voorbij.

Een SBT is fraai i.c.m. een externe dac en upgrade voeding  (Kingpin); maar dan heb je het al over drie verschillende kastjes plus verbindingen t.b.v. het streamen.

Een BS Node 2 is veel streamer voor het geld, maar geen partij voor de NA11.

Het verschil in kwaliteit rechtvaardigt het prijsverschil? Kun je aangeven, omschrijven wat de verschillen waren?
Blumenhofer Genuin FS 3 mk2, Pathos Logos, T+A mp8 streamer, Metrum Acoustics Onyx, Kimber Bifocal en Kimber Hero.

gkoopman

#18
Quote from: Sopper on December 30, 2018, 17:54:58
Audio-GD is nou niet echt bepaald een goed advies (ondanks dat jij het lekker vindt klinken)
Duur en echt belabberde gemeten waarden. (Kijk eens op audiosciencereview.com)
Quote van armirm:

Conclusions
With now three Audio-gd products tested under our belt, the conclusions are abundantly clear: the company chases audiophile imaginations and lay intuition, producing products that lose the word "fidelity" in high-fidelity. Nowhere this is more clear than in this DAC where every test shows massive deviation from ideal or what the competition delivers.

Please don't say these are musical distortions. There is nothing musical about erratic performance of a DAC and amplifier. Your music was not produced with these devices. Any deviation here is distorting that creation with no intention of musicality in mind. It is like saying the dirtier the dishes in a restaurant, the better the dish would taste. I don't think so.

I took a look inside to make sure the jumpers were as shipped (they were) and you see tons and tons of circuitry as you do in other Audio-gd products. Getting all that to work and manufacture, is not an easy task. That talent and resource though is applied in totally wrong direction. Yes, differentiation is good but not in producing such poorly executed end product. We want transparency in our product, not a random mixture of distortions, all conspiring to reduce fidelity. I hope Audio-gd changes direction and starts to produce well-engineered products rather than a set of buzzwords in spec sheets.

Needless to say, my advice remains to avoid purchasing these Audio-gd products. They are antithesis to what it means to be an "audiophile." That word better have some meaning left it in.


Met een budget van 1500 zou ik lekker kijken naar 2e hands Naim of Linn streamers.

Wat de beste keuze is vind ik lastig om te adviseren. Een 2e hands Naim of Linn kan een prima keuze zijn.
Wat armirm schrijft over Audio-GD lijkt wel heel sterk op doelbewust het merk in een kwaad daglicht stellen - het lijkt heel objectief maar is dat wel zo?
Audio-GD levert bij haar producten op aanvraag een meetrapport van je apparaat. Gemeten met een AP SYS-2722.
Het verhogen van vermomming bij 2e en 3e harmonischen is niet iets nieuws en doen andere (high-end) audio fabrikanten ook.
De oprichter van Audio-GD levert een ACSS stroom-gestuurde verbinding compatible met Krell CAST. Daar heeft hij het vak in de praktijk geleerd.
Verder wil ik er aan toevoegen dat je voor de aardigheid maar eens moet zoeken naar de specificaties van de 10 duurste audio versterkers welke er tekoop zijn. Dus alle meetgegevens welke amirm ook publiceert.
Het lijkt er heel sterk op dat Audio-GD een luis in de pels geworden is voor een aantal (Amerikaanse) concurrenten en dit een goedkope manier is om mensen te doen geloven dat het geen kwaliteit is.
Gelukkig weet ik beter!

Sopper

Gelukkig weet jij beter inderdaad.

armirm is transparant over zijn meet-methodiek en hoe hij meet wordt beschouwd als betrouwbaar en feitelijk. Dat er mensen zijn die slecht gemeten apparaten mooi vinden klinken, prima... maar volgens mij is het streven van een hi-fi producent toch High Fidelity en om daartoe te komen heb je nou eenmaal bepaalde maatstaven; die lat schijnt audio-gd (nog) niet te halen.

Een kleiner Chinees merk zoals Topping doet het vele malen beter en voor een fractie van de vraagprijs van audio-gd apparaten.

Maar goed, het is een discussie waar we niet uitkomen, dus laten we stoppen met off-topic.

Als advies blijf ik nog steeds bij een 2e hands Linn streamer  ;)
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

holco

Een streamer is maar een streamer, en die valt of staat vwb het gebruikersgemak (interface) en ondersteuning zoals updates in jaren, wat ik er van lees is dat Sonos wat dat betreft op 1 staat en Bluesound op 2, ga je af op geluid prestaties is het precies andersom, daar scoort Bluesound weer beter, Sonos doet bv geen High Res muziek maar Bluesound juist weer wel, Qua interne DAC stellen deze apparaten uiteraard niet zo veel voor, kan ook niet voor dat geld!!

Andere optie is om iets te kopen in de Raspberry pi hoek, daar worden voor heel weinig geld zeer goede resultaten behaald van echt top niveau!! maar dat vraagt wel duidelijk wat meer inleving in hoe of wat, ik zelf heb bv een Mano Ultra draaien op Volumio en ben daar uitermate tevreden over maar het is dus geen Plug and Play zoals Sonos en Bluesound.

Als je hoger de ladder op wil is een mooie losse DAC wel een pre, en dat kan ook prima binnen jouw budget, met een Node-2 blijft er dan nog zo'n €1000 over waar je bv een Audio-GD - R1 TCXO - Balanced R2R Ladder FPGA DAC voor kan krijgen, geloof mij dat er gewoon geen concurrentie is binnen dat bedrag.

My Two Cents  ;)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Rowdy

#21
Hoe zit het met Steljes Audio MS2?
De standaard voeding kun je vervangen door een betere.

holco

Sopper,

Wat zijn jouw persoonlijke ervaringen met Audio-GD?


Quote from: Sopper on December 31, 2018, 12:57:54
Gelukkig weet jij beter inderdaad.

armirm is transparant over zijn meet-methodiek en hoe hij meet wordt beschouwd als betrouwbaar en feitelijk. Dat er mensen zijn die slecht gemeten apparaten mooi vinden klinken, prima... maar volgens mij is het streven van een hi-fi producent toch High Fidelity en om daartoe te komen heb je nou eenmaal bepaalde maatstaven; die lat schijnt audio-gd (nog) niet te halen.

Een kleiner Chinees merk zoals Topping doet het vele malen beter en voor een fractie van de vraagprijs van audio-gd apparaten.

Maar goed, het is een discussie waar we niet uitkomen, dus laten we stoppen met off-topic.

Als advies blijf ik nog steeds bij een 2e hands Linn streamer  ;)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Xander32

De 8005 CM klonk puntiger, met wat meer nadruk op de mids en het hoog, terwijl de NA11 meer homogeen klinkt, in het geheel wat meer kleur kent t.o.v. de 8005 CM.

Quote from: diepenbroek on December 30, 2018, 22:25:02
Het verschil in kwaliteit rechtvaardigt het prijsverschil? Kun je aangeven, omschrijven wat de verschillen waren?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

gkoopman

Quote from: Sopper on December 31, 2018, 12:57:54
Gelukkig weet jij beter inderdaad.

armirm is transparant over zijn meet-methodiek en hoe hij meet wordt beschouwd als betrouwbaar en feitelijk. Dat er mensen zijn die slecht gemeten apparaten mooi vinden klinken, prima... maar volgens mij is het streven van een hi-fi producent toch High Fidelity en om daartoe te komen heb je nou eenmaal bepaalde maatstaven; die lat schijnt audio-gd (nog) niet te halen.

Een kleiner Chinees merk zoals Topping doet het vele malen beter en voor een fractie van de vraagprijs van audio-gd apparaten.

Maar goed, het is een discussie waar we niet uitkomen, dus laten we stoppen met off-topic.

Als advies blijf ik nog steeds bij een 2e hands Linn streamer  ;)

Natuurlijk is hij daar heel open transparant over, anders komt het niet geloofwaardig over  ::)
Maar je beantwoord niet de vraag over de top-10 duurste versterkers en de specificaties.
Ik wil het ook makkelijker maken: Kom eens met de meetresultaten van een goede buizenversterker?

En om dan maar volledig off-topic te gaan: Hiermee beweer je dus ook dat er geen hoorbaar verschil zit tussen de ene kabel en de andere? Of heb je daar  goede meetgegevens van? Vraag anders even of die amrim de verschillen kan meten tussen de kabels. Misschien gaat dan iedereen gewoon de goedkoopste kabels kopen die er te vinden zijn. Er zijn tenslotte geen meetbare verschillen in het hoorbare bereik.

Lijkt mij prima om de off-topic discussie hier te eindigen.