Overlast soundbar buurman

Started by Robinmull112, December 27, 2018, 12:19:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robinmull112

Hallo iedereen,

Ik vroeg mij het onderstaande af en wellicht hebben jullie een verklaring hiervoor.

Ik woon in een appartement en heb regelmatig last van de muziek van de bovenbuurman.
Dit is zo erg dat je de boel voelt meedreunen als je met je voeten op tafel ligt.

Nu sprak ik de betreffende buurman laatst en die verklaarde dat hij enkel een simpele soundbar zonder subwoofer heeft hangen.

Ikzelf heb best een flinke installatie staan en deze gaat soms best luid (inclusief de subwoofer), maar ik heb nog nooit vernomen dat de buren hier last van ondervinden. Dit heb ik uiteraard ook nagevraagd bij de buren.

Nu vraag ik mij af hoe het kan dat een simpele soundbar zo erg doordreunt naar de buren en dat mijn set dat niet doet?
Ikzelf zat te denken dat dit wellicht kan doordat de soundbar echt aan de muur is bevestigd en daardoor trillingen doorgeeft en dat mijn speakers en subwoofer ontkoppeld zijn en op een subdude staan?

Jullie nog ideeën of verklaringen?

Dit is topic is trouwens niet bedoeld om de buurman ten schande te zetten of om over de buurman te klagen.
Ik vraag mij enkel af hoe het kan dat een goedkope soundbar veel overlast kan veroorzaken en mijn set niet.
Bowers & Wilkins 804 D3- HTM1 D3 - DB2D - CCM 663RD | Yamaha CX-A5100 | Rotel RMB-1585 | LG OLED65C8 | Panasonic TX-P50ST60 | Oppo BDP-203 | Audioquest Rocket 88 - Water- King Cobra - Mackenzie - Sub-X  |

stevefilmfreak54

Geloof dat je je eigen vraag beantwoord heeft, zijn soundbar hangt aan de muur, dat is contact geluid, dus alles dreunt door. En, ik denk dat jou buurman heeft dat ding rechtstreeks aan de muur gehangen iaw tussen muur en soundbar zit alleen twee schroefjes. Jammer dat ze geen subdude maken voor tussen muur en soundbar, dan denk ik is jou probleem opgelost, toch.
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

TopGun2010

Je kunt aanbieden om er een stuk isolatie tussen te zetten, netjes afwerken, iedereen blij. Wellicht gewoon van die grijze isolatie buizen voor de verwarming
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Robinmull112

Aha, dus toch vanwege het feit dat de soundbar direct aan de muur bevestigd zit.
Ik zal eens kijken wat voor oplossingen er bestaan om dit soort problemen tegen te gaan.
Bowers & Wilkins 804 D3- HTM1 D3 - DB2D - CCM 663RD | Yamaha CX-A5100 | Rotel RMB-1585 | LG OLED65C8 | Panasonic TX-P50ST60 | Oppo BDP-203 | Audioquest Rocket 88 - Water- King Cobra - Mackenzie - Sub-X  |

jossie

Ik zou eerst de buurman nog 's aardig aankijken, samen bij hem muziek aan zetten en dan met telefonisch contact de buurman jouw huis laten inlopen, en dan er even later zelf achteraan lopen om te kijken of de overlast inderdaad bij hem vandaan komt. Mogelijk schrikt buurman er zelf dan ook een beetje van en begrijpt hij wat hij doet.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

Rowdy

De beugel van de Soundbar zit aan de muur bevestigd?
De schroeven losdraaien en rubberen ringen of iets dergelijks tussen beugel en muur zetten. Schroeven vastdraaien.

donaldk

Die ontkoppelraggels blijken veerregels te heten.
https://www.veerregel.nl -> https://www.abcgeluid.eu/products/Veerregel-40mm.html

Lijstje met merken/producten/leveranciers: http://www.geluidforum.nl/viewtopic.php?p=6952

Het zijn dus mdf strips met daartussen een laag vilt of purschuim. Ene strip wordt tegen muur geschroeft de voorste schroef je de beugel op. Voor een paar kleine stukjes van een beugel misschien goedkoper zelf te fabrieken, of iemand moet afzaagsels hebben liggen. Nog eenvoudiger is de soundbar gewoon ergens onder de TV leggen in plaats van vastmaken.

Robinmull112

Quote from: Rowdy on December 29, 2018, 10:27:50
De beugel van de Soundbar zit aan de muur bevestigd?
De schroeven losdraaien en rubberen ringen of iets dergelijks tussen beugel en muur zetten. Schroeven vastdraaien.
Goede tip, thanks!

Quote from: donaldk on December 29, 2018, 15:33:53
Die ontkoppelraggels blijken veerregels te heten.
https://www.veerregel.nl -> https://www.abcgeluid.eu/products/Veerregel-40mm.html

Lijstje met merken/producten/leveranciers: http://www.geluidforum.nl/viewtopic.php?p=6952

Het zijn dus mdf strips met daartussen een laag vilt of purschuim. Ene strip wordt tegen muur geschroeft de voorste schroef je de beugel op. Voor een paar kleine stukjes van een beugel misschien goedkoper zelf te fabrieken, of iemand moet afzaagsels hebben liggen. Nog eenvoudiger is de soundbar gewoon ergens onder de TV leggen in plaats van vastmaken.
Dit zijn ook mooie producten om het probleem op te lossen, hartstikke bedankt!
Bowers & Wilkins 804 D3- HTM1 D3 - DB2D - CCM 663RD | Yamaha CX-A5100 | Rotel RMB-1585 | LG OLED65C8 | Panasonic TX-P50ST60 | Oppo BDP-203 | Audioquest Rocket 88 - Water- King Cobra - Mackenzie - Sub-X  |

Etiennevh

Gezien je andere topic; binnenkort blaas je hem letterlijk van zijn stoel met je nieuwe sub? ;D werkt doorgaans erg goed om een gesprek op gang te helpen :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Robinmull112

Quote from: Etiennevh on December 29, 2018, 17:10:43
Gezien je andere topic; binnenkort blaas je hem letterlijk van zijn stoel met je nieuwe sub? ;D werkt doorgaans erg goed om een gesprek op gang te helpen :)
Haha. En dan de subwoofer aan het plafond bevestigen, zodat het goed doordreunt  :tongue2:
Bowers & Wilkins 804 D3- HTM1 D3 - DB2D - CCM 663RD | Yamaha CX-A5100 | Rotel RMB-1585 | LG OLED65C8 | Panasonic TX-P50ST60 | Oppo BDP-203 | Audioquest Rocket 88 - Water- King Cobra - Mackenzie - Sub-X  |