Koppelen of ontkoppelen van luidsprekers?

Started by R0N, December 26, 2018, 12:34:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

El Nino

Quote from: AudioEnZo on January 18, 2022, 18:13:10
Is zeker geen koopje nee. Ik weet niet meer waar ik ze vandaan heb en hoe duur ze exact waren, maar had wel wat korting bedongen :)

Setje van 4 stuks zijn EUR 160,- (online), dus aanmerkelijk minder tov de Gaia's. Met de Gaia's komen de luidsprekers erg hoog op z'n poten te staan en dat is visueel niet zo mooi met B&W 802 luidsprekers. Verder is het een heel gedoe om een luidspreker van 98 kg op z'n kant te leggen om die dingen eronder te schroeven....
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

Bertus69

#351
Quote from: Xander32 on January 16, 2022, 20:26:41
Wat maken sommigen zich toch druk over de uitgaven van anderen 😏

:nopompom:
Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB

Bertus69

Quote from: El Nino on January 20, 2022, 23:03:36
Setje van 4 stuks zijn EUR 160,- (online), dus aanmerkelijk minder tov de Gaia's. Met de Gaia's komen de luidsprekers erg hoog op z'n poten te staan en dat is visueel niet zo mooi met B&W 802 luidsprekers. Verder is het een heel gedoe om een luidspreker van 98 kg op z'n kant te leggen om die dingen eronder te schroeven....

Ja...niet te vergeten, ze moeten er op een bepaalde richting onder (logo naar voren of zo), dus als je de speaker iets wilt verplaatsen wordt aangeraden deze op te tillen. Daar gaat je rug met jouw speakers  ;)
Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB

AudioEnZo

Quote from: El Nino on January 20, 2022, 23:03:36
Verder is het een heel gedoe om een luidspreker van 98 kg op z'n kant te leggen om die dingen eronder te schroeven....
Dat is met de UFO XL's ook het geval.

Nlmike

Quote from: mmuetst on January 16, 2022, 11:38:31
Heb met veel belangstelling dit topic gelezen. Ik heb dit soort ontkoppel producten beluisterd tijdens de audio show in Alkmaar in 2020 (zou zo maar van Isoacoustics kunnen zijn). Ik hoorde geen verschil, mijn audio maatje meende wel verschil te horen. De prijs van dit soort producten gaat boven de prijs van mijn tweedehands spul, dus is dat voor mij een no go. Maar daar geen discussie over, heb ook geen dure velgen onder mijn auto.
Ik heb wel een vraag. Hebben mensen wel eens het verschil getest tussen spikes of gewoon rubber voetjes?
Ik bedoel dan deze:

En zo ja wat was hun ervaring?

Hier uitstekende ervaring met de gaia 3 onder Monitor Audio gx200 speakers, met die tapijt schotels. Setup was wel ff prutsen. Maar verschil is bizar veel

Voor iemand die het overweegt, in de UK kosten de accessories letterlijk de helft (schotels, adapters). Scheelde mij 90 euro op het geheel.
Het speelgoed: AV8003 preamp, Arcam pa240 poweramp, Monitor Audio gx200 gold speakers op gaia 3, Bluenode 2i, Inakustik reference NF-803 interlinks, Inakustik reference LS-1602 speakerkabels,  Atacama apollo storm 10 kast.

Bertus69

@NLmike; tja veel audio gerelateerde zaken lijken in de landen buiten de EU goedkoper dan er binnen, maar zo hoorde ik hier onlangs dat zelfs een tripje naar Duitsland je de nodige centen kan besparen.

Maar even een vraagje over die Gaia's. Ik heb een model oudere Gold Serie en die had een iets andere voet, maar werkt dit goed met de MA Gold serie?
Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB


Xander32

Dank voor het delen 👍🏻

Het vergelijk tussen Townshend en IsoACOUSTICS ben ik overigens al vaker tegen gekomen. Primacoustic ken ik niet 🤔

Quote from: Rowdy on April 16, 2022, 08:13:42
https://www.alpha-audio.nl/2022/04/live-stream-speaker-ontkoppeling-primacoustic-isoacoustics-townshend/
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

eMVe

Er gaat getest worden met een set ATC SCM40A in combinatie met een subwoofer; interessant voor HuubF lijkt me. . .

Darthvader

Quote from: Staaled on December 26, 2018, 17:38:56
Staat of valt toch gewoon met de ondergrond.
Is die tot resonantie geneigd of "zacht", bijv hout, laminaat of op een meubel, ontkoppelen.
Massief en nagenoeg inert, koppelen.


Edit.

IK zat juist naar soundcare superspikes te kijken. Heb mijn houten voer opnieuw laten schuren en lakken en wil geen putjes e.d. Speakers staan nu met wat vilt eronder op de vloer. Onder mijn houten vloer ligt wel betonnen vloer. Maar begrijp ik het goed dat ik dus geen superspikes moet kopen?

DofN

Je wil de trillingen niet doorgeven aan je houten vloer, lijkt me. Dus je wil ontkoppelen. Koppelen doe je met spikes, ontkoppelen doe je met rubberen voeten/doppen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

CZ79

Deze werken ook prima en ontkoppelen enigszins, kost geen drol
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

minplus

Gewoon het vilt laten liggen als het redelijk dik is. Anders wat simpele rubbers onder de speakers.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Darthvader

Heb op de hoeken nu gewoon vilt van de action eronder. Ging er vanuit tijdelijke oplossing. Stond op het punt superspikes te bestellen maar begrijp nu dat ik die helemaal niet moet hebben. Dan koop ik dik vilt. Is ook nog eens vele malen goedkoper. En optisch vond ik die superspikes toch al niet fraai.

DofN

Je kan beginnen met vilt. Kost niets. Misschien heb je toch rubber doppen nodig, die cz79 aanraadt bijvoorbeeld. Test gewoon met je hand op de vloer bij hoog volume of je je vloer voelt trillen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Darthvader

Quote from: cz79 on June 23, 2022, 19:31:03
Deze werken ook prima en ontkoppelen enigszins, kost geen drol

Waar haal je deze en passen die onder een Tannoy xt8f? Voor superspikes zou ik M6 moeten hebben.

CZ79

Op rubbermagazijn kun je ze kopen en ze staan ook vaak op hifi.nl
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

minplus

Als je er gaten in boort en schroefdraad in tapt passen ze vast. Maar een paar rubbers voor vrijwel niets is simpeler.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

mijkie

zoek op ons allen www naar trillingsdemper M6 en je komt er ook genoeg tegen :)
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Darthvader

Quote from: cz79 on June 23, 2022, 20:37:15
https://hifi.nl/tweedehands/10058333/M6-en-M8-Grote-Luidspreker-Stelvoeten.html

Zie 2 uitvoeringen; een grote en iets kleinere. Dat is op goed geluk voor de grote of iets kleinere kiezen. Want geen idee welke onder mijn tannoy xt8f het beste is.

mijkie

Als jij M6 in je speakers hebt zitten, heb je weinig keuze denk ik ;)
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Darthvader

De verkoper heeft de M6 in de grote en iets kleinere uitvoering

CZ79

Quote from: Darthvader on June 24, 2022, 09:42:56
Zie 2 uitvoeringen; een grote en iets kleinere. Dat is op goed geluk voor de grote of iets kleinere kiezen. Want geen idee welke onder mijn tannoy xt8f het beste is.

Die grotere staan iets stabieler en die kleine gebruik ik nu onder mijn meubel (waren voor de speakers iets minder geschikt)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Darthvader

Even getest met luidsprekers op hard volume, vloer eromheen trilt niet ondanks Basspoort onderaan.