Koppelen of ontkoppelen van luidsprekers?

Started by R0N, December 26, 2018, 12:34:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

El Nino

#125
Omdat ik altijd open sta voor nieuwe ontwikkelingen heb ik er wat nader over gelezen en heb ook gekeken wat ik nodig zou hebben voor mijn 98 kg wegende B&W 802 D3....., dan kom je dus uit op de Gaia Titan Theis, prachtige product naam, mooi afgewerkt maar voor een staggering prijs van EUR 1,079,- per luidspreker. Dus een dikke 2 mille voor 8 gedraaide bussen met een draadeind erop. Zit in de wereld van engineering & manufacturing en dan klopt deze prijsstelling verhoudingsgewijs niet. Zal wel aan het verkoop volume liggen vs de ontwikkelingskosten maar goed....just my 2 cents.

Edit: maar goed de ratio in deze hobby is doorgaans toch ver te zoeken....dus ik zou zeggen go ahead.....
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

Tabcam

En dan ben je er nog niet...

... je moet ze er ook nog zelf goed georiënteerd eronder krijgen :devil:!!!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

El Nino

Quote from: TabCam on May 12, 2020, 23:06:02
En dan ben je er nog niet...

... je moet ze er ook nog zelf goed georiënteerd eronder krijgen :devil:!!!

Maar ik begrijp dat jij weet hoe dat moet..... ;D
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

Tabcam

Quote from: El Nino on May 12, 2020, 23:16:19
Maar ik begrijp dat jij weet hoe dat moet..... ;D
Helaas kan mijn rug dat niet aan :nopompom:
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Xander32

#129
Volgens mij ben je prima af met de Gaia I a €739 per speaker. Dat betreft een adviesprijs. Uiteindelijk zou je voor een €1100 a 1200 een heel eind moeten komen. Dat bedrag in het licht van de nieuwprijs van jouw speakers is m.i. goed te overzien.

Quote from: El Nino on May 12, 2020, 22:37:21
Omdat ik altijd open sta voor nieuwe ontwikkelingen heb ik er wat nader over gelezen en heb ook gekeken wat ik nodig zou hebben voor mijn 98 kg wegende B&W 802 D3....., dan kom je dus uit op de Gaia Titan Theis, prachtige product naam, mooi afgewerkt maar voor een staggering prijs van EUR 1,079,- per luidspreker. Dus een dikke 2 mille voor 8 gedraaide bussen met een draadeind erop. Zit in de wereld van engineering & manufacturing en dan klopt deze prijsstelling verhoudingsgewijs niet. Zal wel aan het verkoop volume liggen vs de ontwikkelingskosten maar goed....just my 2 cents.

Edit: maar goed de ratio in deze hobby is doorgaans toch ver te zoeken....dus ik zou zeggen go ahead.....
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Raphie

Voor een metalen cylinder, draadeind en rubber pad. Ieder moet het natuurlijk zelf weten, maar dit is imho wel het toppunt van audio jewelry.
JBL PRX Power!

Xander32

Indien je een like for like alternatief hebt welke eenzelfde positief effect brengt voor een fractie van de Gaia prijs, hou ik mij aanbevolen 👍🏻

Quote from: Raphie on May 13, 2020, 07:35:02
Voor een metalen cylinder, draadeind en rubber pad. Ieder moet het natuurlijk zelf weten, maar dit is imho wel het toppunt van audio jewelry.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

AudioEnZo

Quote from: Raphie on May 13, 2020, 07:35:02
Voor een metalen cylinder, draadeind en rubber pad. Ieder moet het natuurlijk zelf weten, maar dit is imho wel het toppunt van audio jewelry.
Ik wil de prijs niet goedpraten, ze zijn best duur, maar het is toch iets meer dan dat. Als je de Gaia in je handen hebt en voelt hoe smooth de demping voelt tussen de onderzijde en de rest van het huis is dat best mooi gemaakt. Het is dan ook niet zomaar een "cilinder, draadeind en rubber pad"

blue-eyes

Quote from: Raphie on May 13, 2020, 07:35:02
Voor een metalen cylinder, draadeind en rubber pad. Ieder moet het natuurlijk zelf weten, maar dit is imho wel het toppunt van audio jewelry.

Dat zijn andere velgen ipv standaard velgen onder een auto ook Raphie ;)

Omdat het kan is ook een argument.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

Quote from: Xander32 on May 13, 2020, 07:39:49
Indien je een like for like alternatief hebt welke eenzelfde positief effect brengt voor een fractie van de Gaia prijs, hou ik mij aanbevolen 👍🏻
blokje sorbothane van €10
JBL PRX Power!

Raphie

Quote from: Blue-Eyes on May 13, 2020, 08:48:48
Dat zijn andere velgen ipv standaard velgen onder een auto ook Raphie ;)

Omdat het kan is ook een argument.
da's wel een goede idd ook puur  cosmetisch
JBL PRX Power!

chansig

Quote from: Blue-Eyes on May 13, 2020, 08:48:48
Dat zijn andere velgen ipv standaard velgen onder een auto ook Raphie ;)

Omdat het kan is ook een argument.

Dan staat dit topic in/op het verkeerde deel van het forum...maar dat wisten we eigenlijk al wel.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

Je hebt deze 1 op 1 met de Gaia's vergeleken?

Quote from: Raphie on May 13, 2020, 09:58:26
blokje sorbothane van €10
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

R0N

Quote from: El Nino on May 12, 2020, 22:37:21
Omdat ik altijd open sta voor nieuwe ontwikkelingen heb ik er wat nader over gelezen en heb ook gekeken wat ik nodig zou hebben voor mijn 98 kg wegende B&W 802 D3....., dan kom je dus uit op de Gaia Titan Theis, prachtige product naam, mooi afgewerkt maar voor een staggering prijs van EUR 1,079,- per luidspreker. Dus een dikke 2 mille voor 8 gedraaide bussen met een draadeind erop. Zit in de wereld van engineering & manufacturing en dan klopt deze prijsstelling verhoudingsgewijs niet. Zal wel aan het verkoop volume liggen vs de ontwikkelingskosten maar goed....just my 2 cents.

Edit: maar goed de ratio in deze hobby is doorgaans toch ver te zoeken....dus ik zou zeggen go ahead.....

De B&W 802D3 kost € 11.000 per stuk!!

Het is vervelend als mensen verkeerde info geven. Je hebt géén Titan Theis nodig.



De GAIA-I kost € 729 per luidspreker.

En we hebben een hulpmiddel te leen voor de montage, de F1 Speaker Jack.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

R0N

Quote from: TabCam on May 12, 2020, 23:06:02
En dan ben je er nog niet...

... je moet ze er ook nog zelf goed georiënteerd eronder krijgen :devil:!!!

Daarvoor hebben we de F1 Speaker Jack.



ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

toetertje

Quote from: Raphie on May 13, 2020, 09:58:26
blokje sorbothane van €10

Die werken bij mij ook prima. Zitten bij mij onder de fronts en subs.

Xander32

... maar dat wil niet zeggen dat deze eenzelfde effect hebben als de Gaia's.

Quote from: toetertje on May 13, 2020, 11:42:21
Die werken bij mij ook prima. Zitten bij mij onder de fronts en subs.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Raphie

Quote from: Xander32 on May 13, 2020, 12:03:19
... maar dat wil niet zeggen dat deze eenzelfde effect hebben als de Gaia's.
ontkoppelen is ontkoppelen, het gevolg daarvan zal hetzelfde zijn, is natuurkunde, geen voodoo
JBL PRX Power!

Raphie

JBL PRX Power!

toetertje

Quote from: Raphie on May 13, 2020, 13:27:10
Of supermakkelijk https://www.isolateit.com/speaker-decoupling

Precies, die heb ik ook.
En, ze zijn ook nog goedkoper te vinden.
Voor het geld, echt de moeite om eens te proberen, vind ik.

Jack_D

Ik heb plakvilt onder de schoteltjes van mijn spikes zitten. Doet wondere in het "doordreunen" en kost nagenoeg niets. Een en ander hangt natuurlijk van je ondergrond en inrichting af. En het is niet zo'n visueel mooie oplossing als Gaia. Maar koppelen of ontkoppelen van je luidsprekers kan behoorlijk van invloed zijn op het geluid en de doorgave in de constructie van je huis(contactgeluid). Dus ook voor de buren kan ontkoppelen van je speakers fijn zijn, zeker bij gehorige woningen.


Xander32

De mate waarin het ene medium er in slaagt om te ontkoppelen zal verschillen van de andere. Jij gaat er vanuit dat dit voor beide identiek zal zijn, ik vraag mij af of dat zo is 🤔 Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen?

En je hebt de Gaia's dus niet 1 op 1 vergeleken met jouw blokjes, jammer, dat had jou iig een ervaringsdeskundige gemaakt, maar daar is nu geen sprake van.

Quote from: Raphie on May 13, 2020, 13:24:34
ontkoppelen is ontkoppelen, het gevolg daarvan zal hetzelfde zijn, is natuurkunde, geen voodoo
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

We zitten in het wetenschappelijke hoekje...ervaring doet er dus niet toe en mag zeker geen argument zijn om natuurkunde af te wijzen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Muziekliefhebbert

En voor die prijs zullen de gaias wel veeeeeel beter zijn, toch?
NAD 368 met MDC BluOS 2i, Scan-Speak Reference Monitor SE, Sub 6 MK3 (Scan-Speak met Hypex Fa251)

Xander32

Bewust vroeg ik of er iemand wat zinnigs kan zeggen over de mate waarin verschillende materialen/verschillende 'ontkoppelaars' ontkoppelen. Of dit al dan niet immer identiek is.

Quote from: chansig on May 13, 2020, 14:45:06
We zitten in het wetenschappelijke hoekje...ervaring doet er dus niet toe en mag zeker geen argument zijn om natuurkunde af te wijzen.

Gr. Hans
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT