Bescherming bovenop Denon PMA 2000ae?

Started by frits marantz, December 25, 2018, 15:57:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frits marantz

Het lijkt of ik een soort van bescherming bovenop mijn Denon PMA 2000ae heb zitten. Bovenop de versterker kom ik twee afdekplaatjes tegen. Enig idee waar die voor dienen? Zitten gewoon gaatjes in voor de ventilatie en worden vastgehouden door de 4 zwarte klemmetjes.

sonsan

De Marantz SR 7007 heeft dat ook. Wellicht heeft dat misschien iets te maken met het voorkomen van resonantie van de bovenplaat?



Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50

Dirk

Is een EU regelgeving-dingetje (vergelijkbaar met de dopjes in speaker aansluitingen achterop amps)

Het plastic grilletje voorkomt direct contact met mogelijk (te) hete metalen bovenzijde, omdat die koelopeningen meestal boven interne koelblokken zitten, die idd (louter theoretisch) heet kunnen worden.
Je kan ze normaliter vanaf de binnenkant verwijderen, doet verder niets vwb de werking van je amp, maar 'k kan me voorstellen dat je het niet mooi vindt ogen, zeker als je de bovenkant zichtbaar/vrij hebt staan.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

frits marantz

Morgen de kap er maar eens afschroeven. Leuk om te ervaren dat mijn voorganger dat dus nog niet heeft gedaan. Was door hem ook een aankoop van Denon direct van een partij uit het magazijn, zoals hij mij vertelde.

JGvH


jossie

De bovenplaat kan net te heet worden bij flinke belasting zoals genoemd.

Ik heb een 3808 voor een knutselproject, roosters er gewoon afgehaald, lelijke dingen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

frits marantz