Hobo, gebrek aan baten

Started by solitaire, December 22, 2018, 13:29:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

solitaire

https://drimble.nl/faillissementen/gelderland/arnhem/31033442/hobo-hi-fi-bv-hodn-hifi-studio-city.html

is dit een administratief vervolg van het eerdere (2014) failliet of een hedendaags baten probleem (dit laatste lees ik er in)
Hinterm Horizont geht's weiter.

Roksan



https://www.faillissement.nl/faillissement/fasen/opheffing-wegens-gebrek-aan-baten/

Opheffing wegens gebrek aan baten

In Nederland is de zogenaamde "opheffing faillissement wegens gebrek aan baten" de meest voorkomende beëindiging van een faillissement. Een faillissement wordt op deze wijze beëindigd wanneer de failliet zo weinig bezittingen heeft dat niet eens de faillissementskosten, salaris van curator en kosten van advertenties en boedelschulden, betaald kunnen worden. De curator stelt de Rechtbank dan voor om bij gebrek aan baten het faillissement op te heffen.
Wat zijn de juridische gevolgen van een opheffing?

Bij een beëindiging van een faillissement wegens een gebrek aan baten blijven alle schulden openstaan. In de toekomst kunnen schuldeisers deze schulden weer proberen te innen. Wel kunnen verjaringstermijnen voor bepaalde vorderingen een rol spelen. Dan verjaart na verloop van tijd een schuld.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

br@m

Quote from: solitaire on December 22, 2018, 13:42:31
toch triest  :(
Inderdaad. Overigens geven de verslagen die je op de drimble url kunt inzien een aardig inkijkje in zo n proces. Al bij al een triest verhaal, ook voor de ondernemers.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

twani

Quote from: br@m on December 23, 2018, 13:45:00
Inderdaad. Overigens geven de verslagen die je op de drimble url kunt inzien een aardig inkijkje in zo n proces. Al bij al een triest verhaal, ook voor de ondernemers.

Ach, een trieste winkel was het al heel lang.  Vooral hier in Haarlem waren het super klantonvriendelijke hufters....

DofN

Lang geleden, iets van 15 jaar denk ik, in Rotterdam zuid bij HOBO leuke luidsprekers gebracht, die die verkoper diezelfde avond nog thuis kwam brengen in zijn eigen auto. Vond ik wel aardig.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

dre73

Quote from: twani on December 28, 2018, 22:43:00
Ach, een trieste winkel was het al heel lang.  Vooral hier in Haarlem waren het super klantonvriendelijke hufters....

Ja,sneu volk inderdaad!
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

DofN

Heb ik het altijd verkeerd begrepen, stom :-x

De verkoper die de luidsprekers zelf kwam brengen in zijn vrije tijd, was een sneue hufter en klantonvriendelijk ook. De wereld draait soms gekke rondjes.



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

dre73

Het gaat over Hobo Haarlem........
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

chansig

Nee....vooral over Haarlem.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

 :clapping:

In mijn hoofd ging het over HOBO als keten.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

SV..S

Quote from: doorofnight on December 28, 2018, 22:49:09
Lang geleden, iets van 15 jaar denk ik, in Rotterdam zuid bij HOBO leuke luidsprekers gebracht, die die verkoper diezelfde avond nog thuis kwam brengen in zijn eigen auto. Vond ik wel aardig.

soortgelijke ervaring met R'dam, ook al 14 jaar terug. enkele problemen gehad met Marantz receiver, netjes opgelost en later aangegeven niet tevreden te zijn met het geluid, waarop een van die mannen op een avond naar Zeeland reed met diverse speaker in zijn bus om thuis te beluisteren!




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

twani

Het ging in mijn geval echt om de vestiging Haarlem. Heel onplezierige meneer die daar de leiding had.

Brrrr....


marcelvandekamp

ik ben bij hobo , Arnhem, heel lang klant geweest. Mijn eerste serieuze speakers (Ellipson 1313) kwamen daar vandaan. En met de bedrijfsleider daar (Harry) heb ik altijd goede zaken kunnen doen. Veel spullen gekocht, ingeruild enz. Bij problemen werd er ook nooit moeilijk gedaan, alles altijd naar tevredenheid opgelost. N.a.v. een incidentje een tijdje geen klant meer geweest. Maar de laatste paar jaar ging er toch met enige regelmaat langs. Recent nog een setje AVM monoblokken gekocht!
met vriendelijke groet,

marcel

Richi

Even terug naar de oorspronkelijke vraag: is er nu een (acuut) financieel probleem bij Hobo Hifi of is het nog een gevolg van de problemen enkele jaren geleden?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

marcelvandekamp

Afgelopen week heeft een vriend van me gewoon er nog wat kunnen kopen. Ook geen signalen opgevangen dat er iets aan de hand is.
met vriendelijke groet,

marcel

Laan

Zou me niet verbazen als het weer mis gaat. Dure meters in een slecht bereikbaar centrum met veel personeel. Hoewel ze een webshop hebben zou het concept uit de jaren 70 tegenwoordig nog beter aanslaan, toen Hofboer en Boelaart een echte highend zaak begonnen op de van Muylwijkstraat net buiten het centrum. Jaren lang een begrip.

Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3