Power Conditioner / Filter Meetdata

Started by Arno P, December 20, 2018, 09:59:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arno P

Wie heeft er metingen gedaan aan power conditioners / Filters met meetapparaten als de AlphaLabs PLM of de ISOTEK Blue Horizon?
Wat was de data per uitgang en bij welke belastingstroom?
Aanvullend, als er ook nog meetdata is in de vorm van het volledige spectrum met/zonder unit zou het helemaal geweldig zijn.

Curious as ever...
(Let op, zelfverkregen DATA...geen 1000-en meningen  ;) )

Arno

Kingpin

#1
Wat is het doel ?

Ik heb zelf deze voor m'n werk maar "wat" meet je dan?
Wil je echt gaan meten dan heb je heel andere apparatuur nodig, zodat je ook weet wat je meet en daarop een oplossing kunt vinden.



Als je een emi/rfi filter die in de 'lijn' zit wilt meten kun je dat ook heel anders doen.
Bovenstaande meters zijn alleen van toepassing als je emi/rfi wilt meten "om" een apparaat.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Arno P

Die meter heb ik ook, maar het gaat nu net om die andere twee in relatie met het werkelijke spectrum en de verdeling daarin  ;)

Heb je data?

Kingpin

#3
Quote from: Arno P on December 20, 2018, 13:12:17
Die meter heb ik ook, maar het gaat nu net om die andere twee in relatie met het werkelijke spectrum en de verdeling daarin  ;)
Welk spectrum?
Dat kun je niet 'zien' met deze meetapparatuur, daar heb je heel ander spul voor nodig.
Je meet iets maar weet niet 'wat' ... dat zul je 'zichtbaar' moeten maken met bv een analyzer ... en die zijn erg prijzig.
Vandaar mijn vraag "wat" wil je meten dan .... 50Hz noise bv laten beide genoemde niet zien ... voor audio toch wezenlijk belangrijk.

QuoteKeith Martin explains: "In general the Noise Analyser analyses all frequencies found on the mains, then filters out the main 50Hz sine.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Arno P

Quote from: Kingpin on December 20, 2018, 13:50:36
Welk spectrum?
Dat kun je niet 'zien' met deze meetapparatuur, daar heb je heel ander spul voor nodig.
Je meet iets maar weet niet 'wat' ... dat zul je 'zichtbaar' moeten maken met bv een analyzer ... en die zijn erg prijzig.
Vandaar mijn vraag "wat" wil je meten dan .... 50Hz noise bv laten beide genoemde niet zien ... voor audio toch wezenlijk belangrijk.

Het spectrum gemeten met een spectrum analyser.... ::)
Dus.....ik ben op zoek naar data van mensen die zelf een powerconditioner/filter hebben getest met 1 van die 2 apparaatjes en als iemand spectrumdata heeft van dezelfde conditioner/filter dan is het helemaal top.

myself

Bedoel je zoiets: https://www.alpha-audio.nl/review/multitest-lichtnetfilters/
Jaap heeft er ook een video over gemaakt


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Arno P

Inderdaad, dit is in de richting maar dan door mensen op het htforum met metingen aan hun eigen (zelfbouw?) conditioner.

Mijn werktafel ligt namelijk vol met enkele ontwerpen en gekoppeld aan een alphalabs en parallel aan een spectrometer met een zeer beperkte range...ik zoek dus eigenlijk een counterpart electronica zelfbouwvakbroeder die al data heeft en waarmee van gedachten kan worden gewisseld op basis van data (maar ik heb ook bij eerdere posts het vermoeden gekregen dat de forumpopulatie enigszins is uitgedund mbt die-hard audio dit met electronica achtergrond)