Linn upgrade

Started by Corneille, December 18, 2018, 11:19:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Corneille

Bedankt voor de input. Ben er voor mijzelf wel uit om een losse eindversterker aan te schaffen; zal waarschijnlijk een Akurate worden en dan heb ik aan de 2200 wel genoeg lijkt mij.

Hééel misschien dat ik de Majik DSM wil inruilen voor een Akurate DSM, misschien dat iemand kan uitleggen waarom sommigen niet blij worden van een Akurate DSM?


Een vervolg traject zou dan evt. Exact gaan worden maar deze upgrades vind ik nog best prijzig en dan moet ik ook aan andere luidsprekers :confused:


Barry32

De Majik 140 kun je wel Aktiv maken en zelfs in de Majik DSM kunnen Aktiv kaarten. Dus je zou dan nog 6 versterkers nodig hebben zoals een majik 6100. Een Aktiv 140 zou een flinke stap zijn voor een overzichtbaar budget.
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

Sopper

Quote from: Corneille on December 26, 2018, 04:11:48
Bedankt voor de input. Ben er voor mijzelf wel uit om een losse eindversterker aan te schaffen; zal waarschijnlijk een Akurate worden en dan heb ik aan de 2200 wel genoeg lijkt mij.

Hééel misschien dat ik de Majik DSM wil inruilen voor een Akurate DSM, misschien dat iemand kan uitleggen waarom sommigen niet blij worden van een Akurate DSM?


Een vervolg traject zou dan evt. Exact gaan worden maar deze upgrades vind ik nog best prijzig en dan moet ik ook aan andere luidsprekers :confused:

Laat je toch niks wijs maken; er is niemand die niet blij werd van een upgrade van Majik naar Akurate.
Ga zelf luisteren voordat je keuzes maakt die door anderen zijn ingegeven.
Linn principe: Source first
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

purple300

Quote from: Corneille on December 26, 2018, 04:11:48
Bedankt voor de input. Ben er voor mijzelf wel uit om een losse eindversterker aan te schaffen; zal waarschijnlijk een Akurate worden en dan heb ik aan de 2200 wel genoeg lijkt mij.

Hééel misschien dat ik de Majik DSM wil inruilen voor een Akurate DSM, misschien dat iemand kan uitleggen waarom sommigen niet blij worden van een Akurate DSM?


Een vervolg traject zou dan evt. Exact gaan worden maar deze upgrades vind ik nog best prijzig en dan moet ik ook aan andere luidsprekers :confused:

Je kunt de 140 Linn speakers gewoon Exakten hoor. Waarom zou je daarvoor nieuwe nodig hebben.
Ik vermoed dat het toevoegen van een eindversterker aan je Majik DSM weinig toevoegt. Ik zou een ander pad lopen als ik jou was.

Barry32

Quote from: purple300 on December 26, 2018, 10:30:29
Je kunt de 140 Linn speakers gewoon Exakten hoor. Waarom zou je daarvoor nieuwe nodig hebben.
Ik vermoed dat het toevoegen van een eindversterker aan je Majik DSM weinig toevoegt. Ik zou een ander pad lopen als ik jou was.

Helemaal eens een Majik Exactbox brengt de 140's echt wel op een ander niveau.
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

denoontje

majik ds naar akurate dsm werd ik heel  blij van dus dat is best een upgrade pad voor je.

ik heb volgens mij de majik 140  gehoord en vond die zelf niet zo (niet exact of actief).
Ik heb voor wilson bensch gekozen (toen square 2 nu square 5) na een luistersessie bij BB&G

Eerst op de majik/chakra dynamic set en op de akurate dsm/4200.

Ik ben nog steeds heel blij met mijn stereoset.

Denk nog steeds erover een upgrade naar katalyst te maken.
Staat er trouwens 1 op mp ;-) akurate dsm katalyst.