Marantz SR5008: firmware update lukt niet

Started by rho, December 17, 2018, 23:06:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rho

Ik kreeg vanavond een melding dat er nieuwe firmware beschikbaar is voor mijn Marantz SR5008. Op dat moment was ik even iets aan het kijken dus ik ga nadien naar het menu om een update uit te voeren.
Ik start de update maar na enkele minuten krijg ik de melding dat er geen connectie naar de server kon gemaakt worden.
De receiver deed toen niets meer.
Ik heb 'm even van de netspanning gehaald en weer ingestoken. "Update Retry" kwam op het display.
En nu blijft ie volgens mij in een loop hangen. Hij doet de "update retry", dat lukt niet. Hij schakelt af. Schakelt weer aan: "update Retry". Lukt weer niet, schakelt weer af. Schakelt weer aan ... enz.
Hij reageert ook nergens op. Enkel uitschakelen en later weer inschakelen lukt. Maar hij doet verder niets behalve "Update Retry".

Iemand een idee wat ik hier aan kan doen?

Edit: Na enkele keren zegt hij: "Connect Failed 25"

activ

Heb je hem met een kabel aangesloten of op wifi? In het geval van wifi zou ik het even met een kabel doen.
Zie ook hier voor tips en wat je opties zijn om eventueel met een usb stick iets te doen

https://marantz-uk.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/3833/~/update-%2F-upgrade-via-network-aborted-or-incomplete

rho

Hij hangt via de kabel aan het netwerk.
Ik denk dat via USB de update installeren nog de enige optie is.

skyfox

Misschien dat een factory reset naar defaults nog kan werken, als de USB oplossing niet werkt.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

rho

Ik denk sowieso een factory reset te moeten doen voordat ik aan de USB update kan beginnen.
Hij doet gewoon niets meer, naast het proberen installeren van de update via internet ... wat niet lukt.

rho

Factory reset werkt niet.
USB firmware update werkt ook niet.

Telkens ik het aan zet wil hij enkel via het netwerk updaten. Voor de rest doet hij gewoon niks meer.

skyfox

Even de Marantz Servicedesk bellen of een support ticket aanmaken is dan denk ik het handigst. Misschien hebben zij nog trucjes om het op te lossen.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

rho

Ik heb een ticket gepost.

Blijkbaar was er gelijktijdig met de software update voor de receiver ook een update van de software van de modem door de ISP. En die update ging ook mis. Of die dingen letterlijk gelijktijdig zijn gebeurd weet ik niet. Misschien dat het daardoor mis is gegaan.

Vandaag nog eens geprobeerd om de Marantz te updaten, nadat de ISP de problemen met de modem had opgelost.
Maar de Marantz zit echt "stuck in a loop". :(