Het Panasonic UHD speler topic (UB9004 & UB824)

Started by Teejoo, December 16, 2018, 00:31:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

AceBaran

McIntosh MA8900 - Sonus Faber Olympica Nova III - Taga Harmony Platinum 18-16c -  Audio Quest Niagara 1200 - Silent Angel N8 Swich - Furutech Power - Furutech connect

AceBaran

Zijn er mensen die muziek luisteren met UB9004?
McIntosh MA8900 - Sonus Faber Olympica Nova III - Taga Harmony Platinum 18-16c -  Audio Quest Niagara 1200 - Silent Angel N8 Swich - Furutech Power - Furutech connect

Akosoft

Weet iemand ook of de 424 netflix, prime en de Disney+ app heeft?

reza

De 424 heeft Netflix, prime maar "nog" geen Disney
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Akosoft


stardust

Ik twijfel nog over de aanschaf van deze speler aangezien hij alweer een jaar of 2 op de markt is. Zou er een opvolger kunnen komen dit najaar of volgend jaar?

raindog

Quote from: AceBaran on September 16, 2019, 12:29:06
Zijn er mensen die muziek luisteren met UB9004?

Heb twee maal een cd er op afgespeeld, via hdmi-audio aangesloten op de Arcam. Daar werd ik niet warm van, muziek via streaming op een Bluesound node 2i (via digitale coax  aangesloten op de Arcam) klinkt een stuk beter.
De analoge uitgang heb ik echter nooit uitgeprobeerd. Mogelijk dat die beter klinkt.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

raindog

Quote from: stardust on June 11, 2020, 13:08:10
Ik twijfel nog over de aanschaf van deze speler aangezien hij alweer een jaar of 2 op de markt is. Zou er een opvolger kunnen komen dit najaar of volgend jaar?

Wat verwacht je van een opvolger? Er zijn op technisch vlak geen nieuwe ontwikkelingen geweest voor UHD spelers. 
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

stardust

Quote from: raindog on June 11, 2020, 14:48:43
Wat verwacht je van een opvolger? Er zijn op technisch vlak geen nieuwe ontwikkelingen geweest voor UHD spelers.

Op technisch vlak verwacht ik ook niets, maar ging mij meer om de prijzen wat die dan gaan doen. En bedankt voor je eerdere post ik wilde deze speler ook veel gaan inzetten voor muziek. Komt bij mij dan wel analoog of xlr aangesloten te staan. Iemand hier ervaring mee of dat beter klinkt dan via HDMI?

Teejoo

Quote from: stardust on June 11, 2020, 16:38:28
Op technisch vlak verwacht ik ook niets, maar ging mij meer om de prijzen wat die dan gaan doen. En bedankt voor je eerdere post ik wilde deze speler ook veel gaan inzetten voor muziek. Komt bij mij dan wel analoog of xlr aangesloten te staan. Iemand hier ervaring mee of dat beter klinkt dan via HDMI?
Die prijzen zijn zelfs weer gestegen. Er is ook te weinig concurrentie.

home@the movies

Ik weet niet of het hier al eventueel eens gepost is maar ik kwam gisteren het volgende tegen.
Bij een calibratie van een LGC9 Oled bij een klant, in combinatie met de UB9000 gaat de Pana. telkens Dolby Vision activeren als dit aangezet is in de speler. Dwz dat hij alles wat er afgespeeld wordt in Dolby Vision gaat forceren, dvd, Blu Ray enz, wat uiteraard niet de bedoeling is.
Als ik de optie Dolby Vision uitzet in de speler en dan bvb Netflix open om een Dolby vision serie of film af te spelen, dan doet hij dit uiteraard niet en speelt hij standaard HDR af.

Is dit een "probleem" dat anderen ook al zijn tegengekomen? de klant wil uiteraard Dolby vision spelen als de film in Dolby vision is en gewoon standaard REC709 als de bron in 709 is, op dit moment lukt dat dus alleen maar als hij zelf handmatig in de Pana. telkens de optie Dolby aan of uit zet, heel vervelend.

Zie ik iets over het hoofd?


pameijer

Quote from: home@the movies on June 11, 2020, 17:18:20
Ik weet niet of het hier al eventueel eens gepost is maar ik kwam gisteren het volgende tegen.
Bij een calibratie van een LGC9 Oled bij een klant, in combinatie met de UB9000 gaat de Pana. telkens Dolby Vision activeren als dit aangezet is in de speler. Dwz dat hij alles wat er afgespeeld wordt in Dolby Vision gaat forceren, dvd, Blu Ray enz, wat uiteraard niet de bedoeling is.
Als ik de optie Dolby Vision uitzet in de speler en dan bvb Netflix open om een Dolby vision serie of film af te spelen, dan doet hij dit uiteraard niet en speelt hij standaard HDR af.

Is dit een "probleem" dat anderen ook al zijn tegengekomen? de klant wil uiteraard Dolby vision spelen als de film in Dolby vision is en gewoon standaard REC709 als de bron in 709 is, op dit moment lukt dat dus alleen maar als hij zelf handmatig in de Pana. telkens de optie Dolby aan of uit zet, heel vervelend.

Zie ik iets over het hoofd?
Komt mij niet bekend voor. In de standaardinstellingen schakelde hij bij mij gewoon om naar DV als de BR dat had en anders niet. Toch maar even de instellingen nalopen!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

home@the movies

QuoteKomt mij niet bekend voor. In de standaardinstellingen schakelde hij bij mij gewoon om naar DV als de BR dat had en anders niet. Toch maar even de instellingen nalopen!

Maar stond de DV aan in de standaard instellingen? want dan schakeld hij wel degelijk naar DV, probleem is dat dan alles naar DV gaat. Gaat je speler in DV als dat niet is aangezet in de instellingen van de Pana?

PascalP

Quote from: home@the movies on June 11, 2020, 17:18:20
Ik weet niet of het hier al eventueel eens gepost is maar ik kwam gisteren het volgende tegen.
Bij een calibratie van een LGC9 Oled bij een klant, in combinatie met de UB9000 gaat de Pana. telkens Dolby Vision activeren als dit aangezet is in de speler. Dwz dat hij alles wat er afgespeeld wordt in Dolby Vision gaat forceren, dvd, Blu Ray enz, wat uiteraard niet de bedoeling is.
Als ik de optie Dolby Vision uitzet in de speler en dan bvb Netflix open om een Dolby vision serie of film af te spelen, dan doet hij dit uiteraard niet en speelt hij standaard HDR af.

Is dit een "probleem" dat anderen ook al zijn tegengekomen? de klant wil uiteraard Dolby vision spelen als de film in Dolby vision is en gewoon standaard REC709 als de bron in 709 is, op dit moment lukt dat dus alleen maar als hij zelf handmatig in de Pana. telkens de optie Dolby aan of uit zet, heel vervelend.

Zie ik iets over het hoofd?

Ik dacht dat alleen de Sony spelers dit probleem hadden dat het niet automatisch ging en dat je dus iedere keer handmatig moet in/uitschakelen afhankelijk van de content.
Nog niet eerder gehoord over de Pana's moet ik zeggen
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

pameijer

Quote from: home@the movies on June 11, 2020, 21:05:11
Maar stond de DV aan in de standaard instellingen? want dan schakeld hij wel degelijk naar DV, probleem is dat dan alles naar DV gaat. Gaat je speler in DV als dat niet is aangezet in de instellingen van de Pana?
Dat weet ik niet meer, hij is inmiddels retour naar de winkel. Ik had zo veel als mogelijk op auto staan.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Teejoo

#215
Vanmiddag de firmware man mijn 9000 & 9004 naar 1.66 ge-update. Dat is de Chinese firmware, maar dat gaat nadat ik de tip op AVS zag prima!

Je kunt nu ook srt files afspelen vanaf usb stick, en verder blu-ray playback fixes.

https://av.jpn.support.panasonic.com/support/global/cs/bd/download/ub420/ub420_china.html

TopGun2010

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Teejoo

Quote from: TopGun2010 on September 22, 2020, 19:58:39
Komt deze firmware later ook via Panasonic?
Dit is via Panasonic. Hij is al enkele maanden uit maar ik dacht dat hij niet te gebruiken was in de rest vd wereld. Begrijp ook niet waarom we hier deze versie niet hebben.

jeroen_v


Iemand toevallig ervaring met mkv bestanden vanaf een NAS afspelen met de Panasonic (9000/9004)? Kan dit via een netwerk share inmiddels zoals bij de Oppo?

raindog

#219
Morgen komt Vik de Sony X800m2 CM brengen die ik besteld heb. Ik benieuwd hoe die het doet naast de UB-9004. Met name op audiogebied hoop ik wat te winnen, ik vind de Panasonic toch wat vlak/plat klinken voor een speler in dit prijssegment. Qua beeld nog steeds erg tevreden over deze Pana.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

TopGun2010

Quote from: Teejoo on September 22, 2020, 20:09:38
Dit is via Panasonic. Hij is al enkele maanden uit maar ik dacht dat hij niet te gebruiken was in de rest vd wereld. Begrijp ook niet waarom we hier deze versie niet hebben.
Dank! Zal wel komen dan.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Teejoo

Quote from: TopGun2010 on September 22, 2020, 21:53:40
Dank! Zal wel komen dan.
Dat denk ik niet, dan was hij er al lang geweest namelijk. Maar je kunt deze gewoon erop zetten.

vik

Kan ik eindelijk je prachtige bios bewonderen want die is echt prachtig geworden!  :inlove:

Quote from: raindog on September 22, 2020, 21:27:41
Morgen komt Vik de Sony X800m2 CM brengen die ik besteld heb. Ik benieuwd hoe die het doet naast de UB-9004. Met name op audiogebied hoop ik wat te winnen, ik vind de Panasonic toch wat vlak/plat klinken voor een speler in dit prijssegment. Qua beeld nog steeds erg tevreden over deze Pana.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

denoontje

Ben benieuwd qua beeld..tov de 424 is de cm sony wauw qua vooruitgang.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Vande

Ik heb een vraagje betreffende de 824.
Als ik via you tube dolby atmos trailers kijk, krijg ik alleen maar stereo geluid via mijn Receiver.
Receiver is een Denon 6400.
Moet ik een bepaalde instelling doen op de 824?
Graag hoor ik jullie reacties
Lexicon RV-6, Lexicon LX-5, KEF Reference 205, Kef 202C Reference, KEF Reference 201,2xKEF 40B Reference, KEF Reference 70, 4x KEF CI-200 Atmos,Transparent Powercords, van de Hul Magnum, van de Hul interlinks, Panasonic 824, Sony XW5000, Adeo 100" Reference Grey, Zidoo Z9S, Apple 4k 2022 CineMike