Het Panasonic UHD speler topic (UB9004 & UB824)

Started by Teejoo, December 16, 2018, 00:31:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

denoontje

Mbt stil loopwerk...is hij te midden met loodbitumen denk je.

In het verleden met al mijn spinners gedaan om vibraties weg te krijgen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

denoontje

Ehhh modden.....dus antidreunplaat/loodbitumenplaat op binnenzijde kap en op loopwerkbehuizing plakken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

reza

Geen idee. Misschien als je heel hard je best doet :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

denoontje

MBT de optimizer lijkt als ik een en ander lees wel een verschil te zijn tussen de duurdere 9000 serie en de goedkope.
Is dit met bijv firmware al aangeapst.

Zou je dat echt gaan zien/merken.
Betreft iets van aantal nits in de profielen.

Die 9000 is echt zoveel extreem duurder...de 820 haal je rond de 200 euri bij die grote winkel inet winkel in duitsland...

reza

Het enige verschil is dat er een extra stand opzit.
Bij de 9000 heb je 4 mogelijkheden ipv 3.
De optimizer werkt gewoon exact hetzelfde.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

mancaver

Ik heb hier de Oppo 203 en een Panasonic 9000 naast elkaar staan (boven elkaar eigenlijk). De Panasonic heb ik puur uit nieuwsgierigheid gekocht om te kijken wat die HDR optimizer nou doet. Ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van de Panasonic. OK, de Oppo wordt het meest gebruikt vanwege het feit dat ik zo'n 75% vanaf HDD afspeel (Full UHD/BD rips) maar zodra ik een fysiek schijfje wil kijken gaat ie in de Panasonic. De HDR optimizer werkt super, details in donkere -en lichte scenes zijn beter waar te nemen en in mijn optiek is het geluid (via HDMi) ook beter (lees: meer detail). De Oppo gaat nooit(!) weg vanwege het 'zijn' van de beste mediaspeler ooit, maar ik heb vanaf het begin niet het lef gehad om de Pana weg te doen. Had hij dezelfde mediaspeler capaciteiten gehad als de Oppo was het de ultieme speler, nu een steady 2e plek  ;D

denoontje

Goede info

Thx...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

pameijer

Wat is eigenlijk het verschil tussen de modellen met een 0 en met een 4 op het eind van het typenummer? Bv UB820/UB824 en UB9000/UB9004.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

papaleo

Quote from: pameijer on June 15, 2019, 10:11:19
Wat is eigenlijk het verschil tussen de modellen met een 0 en met een 4 op het eind van het typenummer? Bv UB820/UB824 en UB9000/UB9004.
Dat heeft volgens mij te maken in welk land deze modellen uitkomen....in NL is er een '4' op het eind.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

mancaver

Quote from: papaleo on June 15, 2019, 10:22:33
Dat heeft volgens mij te maken in welk land deze modellen uitkomen....in NL is er een '4' op het eind.
Volgens mij niet toch? Ik heb geen 4 op het einde iig.... en zo ook niet in Belgie

PascalP

Jawel hoor, kijk maar eens op de website van Panasonic US en NL
420, 820, 9000 voor US
424, 824, 9004 voor NL
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

buckler

Quote from: mancaver on June 15, 2019, 08:43:03
Ik heb hier de Oppo 203 en een Panasonic 9000 naast elkaar staan (boven elkaar eigenlijk). De Panasonic heb ik puur uit nieuwsgierigheid gekocht om te kijken wat die HDR optimizer nou doet. Ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van de Panasonic. OK, de Oppo wordt het meest gebruikt vanwege het feit dat ik zo'n 75% vanaf HDD afspeel (Full UHD/BD rips) maar zodra ik een fysiek schijfje wil kijken gaat ie in de Panasonic. De HDR optimizer werkt super, details in donkere -en lichte scenes zijn beter waar te nemen en in mijn optiek is het geluid (via HDMi) ook beter (lees: meer detail). De Oppo gaat nooit(!) weg vanwege het 'zijn' van de beste mediaspeler ooit, maar ik heb vanaf het begin niet het lef gehad om de Pana weg te doen. Had hij dezelfde mediaspeler capaciteiten gehad als de Oppo was het de ultieme speler, nu een steady 2e plek  ;D

Top info dit.
Thanks ^^
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

mancaver

#88
Quote from: PascalP on June 15, 2019, 11:11:04
Jawel hoor, kijk maar eens op de website van Panasonic US en NL
420, 820, 9000 voor US
424, 824, 9004 voor NL
SnipIt van mijn factuur:

Maakt voor de rest niet veel uit hoor, blijft een toppertje hoe je het beestje ook noemt  ;)

PascalP

Precies, mooie speler of je hem nu 9000 of 9004 noemt ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

denoontje

Quote from: reza on June 10, 2019, 14:23:49
Ook prima.

krijg jij hdr uit de netflix app?
Evt een voorbeeld film/serie?

reza

Nee.
Enige tijd geleden poste Werner dat hij dat wel had nadat hij de nieuwe firmware er op had gezet.
Ik heb toen gecheckt en heb dezelfde firmware als hem maar geen HDR.
Ik denk dat het ligt aan de pull down naar 442 ipv 444 ofzo. Dat onze kabel niet het volledige signaal doorgeven. Ik zou het anders ook niet weten.
Het voordeel zie ik er wel van, het kan niet mis gaan met HDR :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

denoontje

Ah, ja ik heb ook mijn kabels nog niet vervangen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

mancaver

Quote from: denoontje on June 20, 2019, 23:39:07
krijg jij hdr uit de netflix app?
Evt een voorbeeld film/serie?
Ik gooi m er even tussen.... Ik krijg volledig 4K incl HDR en Atmos op de 9000

denoontje

#94
Quote from: mancaver on June 21, 2019, 08:09:35
Ik gooi m er even tussen.... Ik krijg volledig 4K incl HDR en Atmos op de 9000
Jij hebt volledige high speed bekabeling?
Heb je een voorbeeld film?



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

mancaver

Quote from: denoontje on June 21, 2019, 09:03:30
Jij hebt volledige high speed bekabeling?
Heb je een voorbeeld film?



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb alle spelers (Oppo 203, Pana 9000 & Xbox One X) -> AVR (Denon AVR 7200WA) bekabeld met RUconnected high speed HDMI
De AVR (Denon AVR 7200WA) is aangesloten op de beamer (JVC RS540) met een bij Vik gekochte Supra HD5 HDMI kabel. Werkt allemaal naar behoren.
Hieronder vind je een link naar een lijstje met Netflix specs (last update Oct 2018):
https://www.highdefdigest.com/news/show/everything-on-netflix-with-dolby-vision-hdr-andor-dolby-atmos/42751

gunny

Quote from: reza on June 21, 2019, 07:09:52
Nee.
Enige tijd geleden poste Werner dat hij dat wel had nadat hij de nieuwe firmware er op had gezet.
Ik heb toen gecheckt en heb dezelfde firmware als hem maar geen HDR.
Ik denk dat het ligt aan de pull down naar 442 ipv 444 ofzo. Dat onze kabel niet het volledige signaal doorgeven. Ik zou het anders ook niet weten.
Het voordeel zie ik er wel van, het kan niet mis gaan met HDR :D


Bij mij word netflix ook weergegeven in HDR & dolby atmos via de UB9000.
Bekabeling is van audioquest (15m van uhd - speler naar projector) :bigsmile:
Pioneer KRP500M - JVC RS400 - Xtrem screen DBS daylight 0.9 - Trinnov altitude 16 -  Apollon 3x DM 500 front - Ncore 7x surround + heights + VOG - HDFury vertex 2 (dolby vision hack) – Arendal 1723 S THX Tower front - Arendal 1723 S THX center - Arendal 1723 S THX surround - Arendal 1961 height 4x - Arendal 1961 center VOG -  Arendal sub 1723 S1 2x- Panasonic UB9000 - Apple TV 4K- Audioquest Rocket 88 - audioquest powerquest 3

denoontje

Het is me nog niet gelukt hdr uit de pana te krijgen met netflix. Ook atmos lukt niet.

Ralphh was er even en kwam er ook zo niet uit.

Schijfjes gaan gewoon goed.



Dit is de input die de jvc projector ziet.

Netflix wijst naar de speler fabrikant in een online chatsessie;. Heb dus panasonic dus maar even een mail gedropt wat de oorzaak zou kunnen zijn.

De testen in de netflix app worden goed doorlopen, abonnement staat op ultra etc.

Maar zelfs bij de info bij de film vinden we geen hdr en of atmos taggings.

Dit kan toch niet de kabel zijn, gezien de schijven wel gewoon 4k hdr armos doorgeven?

Ook de projector met de supra hdmi ditect aangesloten (dus niet via de arcam) maar dat hielp ook niet.

Wellicht nog tips vanuit jullie?





Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

reza

Heel nieuwsgierig wat er uitkomt aangezien ik hetzelfde euvel heb...
Ik gooi het wel op de kabel maar misschien heb ik het mis (laten we het hopen).
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

denoontje

Quote from: reza on July  3, 2019, 07:31:31
Heel nieuwsgierig wat er uitkomt aangezien ik hetzelfde euvel heb...
Ik gooi het wel op de kabel maar misschien heb ik het mis (laten we het hopen).
Anders moet ik ff kabels zien te lenen ofzo om het uit te sluiten. Maar blijft vreemd dat disk wel goed gaat.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk