Het Panasonic UHD speler topic (UB9004 & UB824)

Started by Teejoo, December 16, 2018, 00:31:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WillyP

Hi all,

Al een paar keer is besproken dat de UB-9004 niet helemaal stil is. Geldt dat alleen bij het afspelen van UHD schijfjes of is dit ook het gevelbij het afspelen van Blu rays en DVDs?

Groet,

WillyP

Teejoo

Quote from: WillyP on February 10, 2019, 17:19:17
Hi all,

Al een paar keer is besproken dat de UB-9004 niet helemaal stil is. Geldt dat alleen bij het afspelen van UHD schijfjes of is dit ook het gevelbij het afspelen van Blu rays en DVDs?

Groet,

WillyP
Het is me nog niet opgevallen, dus dat is gunstig. Staat dus tegenover dat hij misschien pas 5 keer gebruikt is. Volgens mij hoor je alleen de UHD discs, niet blu-ray of CD. UHD kan ik pas echt testen als de N7 er is bij hele films.

Kjelt

Quote from: Teejoo on February 10, 2019, 16:01:18
Nieuwe firmware beschikbaar: Ver 1.51

- Stability of system
- Playability of Blu-ray Disc™

Verder staat hij nog steeds geduldig te wachten tot de N7 arriveert. Staat inmiddels al 2 maanden niks te doen  :-\
Ik gebruik de Denon voor blu-rays.
Kon hij eerder geen bluray afspelen dan? Of als mediaspeler waar hij toch al voor gezakt is?

Teejoo

Quote from: Kjelt on February 10, 2019, 17:43:11
Kon hij eerder geen bluray afspelen dan? Of als mediaspeler waar hij toch al voor gezakt is?
Tuurlijk speelt hij blu-ray, het zal wel iets zijn om issues bij bepaalde discs te verhelpen?

The Luggage

Video van Vincent Teoh over de HDR Optimizer van de Panasonic spelers:

https://www.youtube.com/watch?v=oTw_Toh0PzA

Hij gebruikt een tv om de werking te tonen.

papaleo

Quote from: The Luggage on March 11, 2019, 11:43:24
Video van Vincent Teoh over de HDR Optimizer van de Panasonic spelers:

https://www.youtube.com/watch?v=oTw_Toh0PzA

Hij gebruikt een tv om de werking te tonen.

Hierin is ook duidelijk dat de 824 niet de zelfde opties heeft als het vlaggeschip de 9000,daar heb je toch meer instel-mogelijkheden dan in een 824.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

The Luggage

#56
Quote from: papaleo on March 11, 2019, 11:45:31
Hierin is ook duidelijk dat de 824 niet de zelfde opties heeft als het vlaggeschip de 9000,daar heb je toch meer instel-mogelijkheden dan in een 824.

Er is een verschil, maar voor zover ik kon zien, was dit beperkt tot een extra keuzemogelijkheid voor projectoren, namelijk een extra keuze tussen 350 en 500 nits.  Dus lijkt mij alvast niet relevant voor wie de speler aan een tv wil koppelen.

Ik vraag mij ook af wat op een projector het verschil is tussen de setting van 350 nits en 500 nits en welke projector (of misschien welke schermbreedte?) voordeel heeft bij de extra mogelijkheden van de 9000.



papaleo

Aangezien ik denk dat meeste 'hier' een projector hebben lijkt het mij juist wèl relevant om deze optie 'optimaal' te kunnen benutten...het heet niet voor niets 'Optimizer'  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

The Luggage

Quote from: papaleo on March 11, 2019, 12:23:19
Aangezien ik denk dat meeste 'hier' een projector hebben lijkt het mij juist wèl relevant om deze optie 'optimaal' te kunnen benutten...het heet niet voor niets 'Optimizer'  ;)

Akkoord. Vincent zegt in de video trouwens ook dat de optimizer een minder grote rol speelt bij tv's die echt veel nits kunnen weergeven.

De extra optie van 350 nits lijkt mij wel iets te zijn wat makkelijk via een firmware upgrade ook aan de 824 of de 424 is toe te voegen?

Als Panasonic dat niet doet en de 350 nits setting enkel beperkt houdt tot de 9000, dan zou het wel interessant zijn om te weten wanneer precies dat een meerwaarde geeft.

Ik heb in het Panasonic HDR Optimizer topic daar een vraag over gesteld, misschien kan Werner (of een collega calibrator) daar bij gelegenheid eens op antwoorden.

Robin7

Gisteren mijn ub9000 gaan ophalen bij Werner samen met mijn gekalibreerde JVC X7900 en ben ZEER hard onder de indruk van de beeldkwaliteit! Zowel met UHD als gewone blu-ray.
En over het geluid wat de speler maakt kan ik vrij duidelijk zijn, ik hoor hem niet spelen, zowel de fan als de drive niet en het toestel staat welgeteld 1 meter langs mij :thumbs-up: dit omdat mijn hdmi die 4K WEL krijgt doorgestuurd vrij kort is en ik mijn lange hdmi kabel die ik eerst gebruikte nu gebruik voor het geluid naar de reciever te sturen vooraan in de kamer.
Top combo! :)

PascalP

Is al bekend vanaf wanneer de nieuwe 450 te krijgen is welke op de CES 2019 aangekondigd is?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

De optie om de helderheid van ondertitels werkt perfect. Alleen vraag je je dan af waarom de Panasonic dit niet onthoudt.. :crazy:

Kjelt

Quote from: Teejoo on March 25, 2019, 00:26:27
De optie om de helderheid van ondertitels werkt perfect. Alleen vraag je je dan af waarom de Panasonic dit niet onthoudt.. :crazy:
Dat roep ik ook al drie maanden.
De Panasonic geeft een mooi beeld maar voor de rest qua functionaliteit loopt het apparaat technologisch dik tien jaar achter, geen IP control, nauwelijks mediaspeler functionaliteit, HDMI issues.

Teejoo

Quote from: Kjelt on March 25, 2019, 08:23:28
Dat roep ik ook al drie maanden.
De Panasonic geeft een mooi beeld maar voor de rest qua functionaliteit loopt het apparaat technologisch dik tien jaar achter, geen IP control, nauwelijks mediaspeler functionaliteit, HDMI issues.
I know. Ik begrijp het gewoon niet.

Ik moet trouwens zeggen dat mijn hdmi issue met de jvc is opgelost.

Verder had een forumgenoot HDR rips  gewoon kunnen streamen. Ik moet dat zelf ook nog eens testen.

Er is er echter maar 1 met zo'n goede mapping, en dat is de Panasonic. Daar heeft de rest nog geen antwoord op helaas.

Maar ik zie ook liever een Denon qua bediening.

scoc

Over welke HDMI issue gaat het hier aub want heb ook Pana UB9000 in bestelling staan. Thx.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Teejoo

#65
Quote from: scoc on March 25, 2019, 09:04:20
Over welke HDMI issue gaat het hier aub want heb ook Pana UB9000 in bestelling staan. Thx.
Ik had het probleem dat als ik tussentijds op de processor naar een andere bron schakelde en terug de combi Panasonic en Sony VW95 niet meer kon syncen als er al een film liep. Als de Panasonic op het Homescreen stond was niets aan de hand. Maar dat is nu met de JVC dus geen issue meer.

Aanvulling:zou ook de nieuwe firmware kunnen zijn bedenk ik me nu. Maar verder een mooie en erg goede speler. Ik ben het wel met Kjelt eens dat sommige dingen minder logisch zijn dan bij andere merken. Ook zoiets simpels laten zien als resterende tijd. Moet je nu 2x voor drukken, en dan meteen met een hoop grafische menu onzin erbij ipv subtiel bovenin met alleen witte letters.

Kjelt

Mijn issue is icm met een Marantz pre/pro, ik krijg alleen beeld als de Pana al is opgestart en daarna de Marantz aan zet. Omgekeerd krijg ik geen sync voor elkaar (geen beeld).
Alle andere apparatuur zoals 2x Oppo en Dune hebben geen probleem.

Teejoo

#67
Er is nieuwe firmware: 1.55

- Playability of Blu-ray Disc™
- Add function of "System Gamma" and "HDR10 Metadata" (for UB820)

Geen idee wat het echt inhoudt.

denoontje


reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

denoontje

#70
Thx

Is hij still met afspelen
Goed beeld incl upscaling
Goede hdr optimizer voor 4k hdr boor een jvc 4k projector.
Algemene indruk.



Dit is  toch degene zonder extra audio uit want dat heb ik niet nodig.....

Dus ik vraag me af wat de duurste uit de uhd player pana reeks toevoegt behalve looks.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

PascalP

Vooral de extra aansluitingen, XLR etc.
Duurdere constructie en zwaarder ipv plastic
Verlichte remote

Dat zijn zo'n beetje de grootste verschillen die ik weet, kwa functionaliteit zijn ze dacht ik best gelijk verder.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

#72
Quote from: denoontje on June 10, 2019, 07:53:34
Thx

Is hij still met afspelen
Goed beeld incl upscaling
Goede hdr optimizer voor 4k hdr boor een jvc 4k projector.
Algemene indruk.



Dit is  toch degene zonder extra audio uit want dat heb ik niet nodig.....

Dus ik vraag me af wat de duurste uit de uhd player pana reeks toevoegt behalve looks.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hij kan stiller. Hij maakt wel wat geluid.
Kwa beeld is hij gelijk aan zijn duurdere broer of de Oppo 203. De HDR optimizer is natuurlijk fantastisch en werkt  schijnbaar ook beter dan de Oppo. Hij speelt fysieke schijven prima, je moet er niet mee willen streamen want dan kom je bedrogen uit.

Hij heeft minder mogelijkheden met geluid dan zijn grotere broer en geen display. Dat zijn de grote verschillen.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

denoontje

#73
Dat klinkt dus als een go als schijvenspeler 4k (en niet heel duur).

Voor streamen heb ik een dune 4k solo al zijn ze hier op het forum ook wel te spreken over de apple tv 4k.
Voordeel is evt streamen (via infuse) maar ook evt huur/koop van films en netflix.


Hoe is netflixapp op de pana (in 4k)?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"