Het Panasonic UHD speler topic (UB9004 & UB824)

Started by Teejoo, December 16, 2018, 00:31:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

quattronl

Quote from: pameijer on June  1, 2021, 14:43:45
Heb je wel het juiste abonnement van Netflix? Alleen de duurste Premium geeft 4K in HDR door.
Bennie geeft aan dat ie UHD ziet. Dus ik ga er van uit dat ie het juiste abo heeft.
Staat er bij de info wel dat het een HDR of Dolby Vision film/serie is?
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Bennie

Het is inmiddels opgelost. Dank voor het meedenken! Frank Doorhof kwam met de oplossing. Je moet geen 4.4.4. aan hebben staan anders werkt hdr niet. Nu draait het allemaal naar behoren!
JVC NZ8 - Projecta HD progressive 2.80m 2.40:1 - Panasonic 9004 - Jungson AV 1000D - Doumois reference 1 - Svs SB4000

ajbeefde

#252
Panasonic komt met vernieuwde UB9000-uhd-blu-rayspeler

Panasonic laat weten dat de fabrikant binnenkort een nieuwe versie van de bekende UB9000-blu-rayspeler uitbrengt, met een nieuwe dac aan boord.

Op de nieuwe dac na is de nieuwe versie van de Panasonic-speler precies hetzelfde als het oude model.
Dat de blu-rayspeler voorzien is van een nieuwe digitaal-analoog-converter is niet vreemd. De fabrikant waar de oude dac geproduceerd werd, is namelijk afgebrand.

Gehele artikel: https://fwd.nl/beeld/panasonic-komt-met-vernieuwde-ub9000-uhd-blu-rayspeler/
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

cinebasement

Hallo allemaal,

Onlangs hebben we in de woonkamer onze TV vervangen door een mooie LG C1, en ben ik dus ook op zoek gegaan naar een mooie UHD BD speler. In eerste instantie gekeken naar de Sony UBP-X700, maar die blijkt iets vreemds te hebben met Dolby Vision: Of ALLES in DV, of niks in DV.

Na wat verder gezocht te hebben kwam ik terecht bij de Panasonic DP-UB824, waarvan ik hoop dat deze binnenkort weer leverbaar zal zijn (iemand enig idee?). Ik kon hier niks raars vinden voor wat betreft Dolby Vision, totdat ik enkele pagina's terug dit tegenkwam:

Quote from: home@the movies on June 11, 2020, 17:18:20
Ik weet niet of het hier al eventueel eens gepost is maar ik kwam gisteren het volgende tegen.
Bij een calibratie van een LGC9 Oled bij een klant, in combinatie met de UB9000 gaat de Pana. telkens Dolby Vision activeren als dit aangezet is in de speler. Dwz dat hij alles wat er afgespeeld wordt in Dolby Vision gaat forceren, dvd, Blu Ray enz, wat uiteraard niet de bedoeling is.
Als ik de optie Dolby Vision uitzet in de speler en dan bvb Netflix open om een Dolby vision serie of film af te spelen, dan doet hij dit uiteraard niet en speelt hij standaard HDR af.

Is dit een "probleem" dat anderen ook al zijn tegengekomen? de klant wil uiteraard Dolby vision spelen als de film in Dolby vision is en gewoon standaard REC709 als de bron in 709 is, op dit moment lukt dat dus alleen maar als hij zelf handmatig in de Pana. telkens de optie Dolby aan of uit zet, heel vervelend.

Zie ik iets over het hoofd?

Kan iemand mij misschien vertellen of de Panasonic 824 wel/niet hetzelfde 'probleem' heeft als de Sony speler?

Alvast bedankt!
Frank...

Teejoo

Quote from: cinebasement on August  2, 2021, 14:10:09
Hallo allemaal,

Onlangs hebben we in de woonkamer onze TV vervangen door een mooie LG C1, en ben ik dus ook op zoek gegaan naar een mooie UHD BD speler. In eerste instantie gekeken naar de Sony UBP-X700, maar die blijkt iets vreemds te hebben met Dolby Vision: Of ALLES in DV, of niks in DV.

Na wat verder gezocht te hebben kwam ik terecht bij de Panasonic DP-UB824, waarvan ik hoop dat deze binnenkort weer leverbaar zal zijn (iemand enig idee?). Ik kon hier niks raars vinden voor wat betreft Dolby Vision, totdat ik enkele pagina's terug dit tegenkwam:

Kan iemand mij misschien vertellen of de Panasonic 824 wel/niet hetzelfde 'probleem' heeft als de Sony speler?

Alvast bedankt!
Frank...
Nee, bij de Panasonics is dat geen issue.

cinebasement

Heeft iemand misschien 'inside information' of de Panasonic 824 wel weer een keer leverbaar wordt? (Komt het door het gebrek aan chips of issie gewoon uit productie?)

Thanks
   Frank...

EdwinB

Quote from: cinebasement on August  4, 2021, 09:07:38
Heeft iemand misschien 'inside information' of de Panasonic 824 wel weer een keer leverbaar wordt? (Komt het door het gebrek aan chips of issie gewoon uit productie?)


De 824 had in eind mei bij Panasonic zelf besteld (via hun website) en een maandje later werd hij netjes geleverd.

Net even gechecked op hun website en hij is nog steeds bestelbaar:

https://shop.panasonic.nl/DP-UB824EG/DP-UB824EGK,nl_NL,pd.html

pameijer

Quote from: EdwinB on August  5, 2021, 13:03:00

De 824 had in eind mei bij Panasonic zelf besteld (via hun website) en een maandje later werd hij netjes geleverd.

Net even gechecked op hun website en hij is nog steeds bestelbaar:

https://shop.panasonic.nl/DP-UB824EG/DP-UB824EGK,nl_NL,pd.html

En dan begint zo'n professionele site met zo'n ongelofelijke domme spelfout:

Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

SpeedyAndré

Wat denk je van 7.1 inch analoge audio-uitgang? :)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

pameijer

Quote from: SpeedyAndré on August 14, 2021, 21:55:53
Wat denk je van 7.1 inch analoge audio-uitgang? :)

André  8)

Haha! Dat vind ik best een lange uitgang  ;D
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

ajbeefde

Panasonic brengt Dolby Vision-update uit voor Ultra HD Blu-rayspelers

"Met de nieuwste firmware-update (versie 1.69) komen er diverse verbeteringen naar onder meer de DP-UB9000, DP-UB424 en eerder gelanceerde Ultra HD Blu-rayspelers van het merk. De verbeteringen hebben met name betrekking op de weergave van Dolby Vision-content. Zo moet het bevriezen van beeld en het flikkeren van beeld na de update opgelost zijn."

https://fwd.nl/beeld/panasonic-brengt-dolby-vision-update-uit-voor-ultra-hd-blu-rayspelers/
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Teejoo

Idd! Ik heb vorige week meteen erop gezet. Niet dat ik (gelukkig) ook maar enig probleem ben tegengekomen. Helemaal in het begin heb ik geloof ik 3 keer een hapering gehad. 2 Met een gewone blu-ray disc, 1 UHD (wat duidelijk aan de disc lag). Maar dat is inmiddels denk ik al meer dan 2 jaar geleden en honderden discs geleden. Als hij het zo blijft doen hoor je mij niet klagen. :)


WillyP

#262
Een vraag hier aan de gebruikers. Overal kom je tegen dat beeld en geluid van de UB9004 boven iedere twijfel zijn verheven, maar dat de user interface mwah is. Alleen, hoeveel last heb je hiervan, als je een Blu ray wil afspelen? Is het dan gewoon even de juiste taal en ondertiteling kiezen of moet je je steeds weer door allerlei (lastig te bereiken) menu-opties worstelen?

Met dank,

WillyP

Teejoo

Quote from: WillyP on October  7, 2021, 11:17:22
Een vraag hier aan de gebruikers. Overal kom je tegen dat beeld en geluid ban de UB9004 boven iedere twijfel zijn verheven, maar dat de user interface mwah is. Alleen, hoeveel last heb je hiervan, als je een Blu ray wil afspelen? Is het dan gewoon even de juiste taal en ondertiteling kiezen of moet je steeds weer door allerlei (lastig te bereiken) menu-opties worstelen?

Met dank,

WillyP
Hier heb je geen last van Willy! Dat doe je in het menu van de disc.

Het verschil zit hem er voor mij in dat als ik met mijn scope scherm bijvoorbeeld positie van de de ondertiteling wil aanpassen dat ik dan meteen een heel menu in beeld krijg ipv een klein schermpje met alleen het subtitle stukje zoals bij de Oppo. Er is dus wel gewoon een directe knop en je komt ook meteen in het juiste menu, alleen wordt de rest ook afgebeeld waardoor je dit dus niet even subtiel kunt aanpassen tijdens de film.

Het ziet er dus vooral lomper uit.

papaleo

#264
Wie weet mij te kunnen vertellen wanneer de opvolger van de 9000/9004 uit gaat komen?

Als het goed is is deze al uit...onder; Panasonic DP-UB9004EG1

Dit zou de oude moeten zijn; Panasonic DP-UB9004EGK
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Automaat

Dat klopt, deze EG1 uitvoering staat hier sinds 4 weken naar volle tevredenheid te spelen.
Reading the HTForum is learning every day!!

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

TopGun2010

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

papaleo

Alleen de dac's zijn anders voor de rest identiek.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

TopGun2010

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

WillyP

Panasonic claimt dat er geen verschil is te horen tussen beide modellen en in een review kwam een recensent tot dezelfde conclusie. De geluidskwaliteit hangt natuurlijk niet alleen af van de gebruikte DAC, maar ook van de omringende electronica.

Voor wat het waard is, de AKG uit de eerdere versie van de Panasonic heeft de reputatie dat het een fluwelig, uiterst muzikaal klinkende DAC is, terwijl een ESS Sabre DAC een heel precieze, meer analytisch klinkende DAC zou zijn. Woorden schieten altijd tekort om de verschillen te beschrijven, maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.

Overigens is dit alleen van belang voor de mensen die hun UB9004 analoog aansluiten op hun versterker, ik denk dat de meesten alleen de HDMI uitgang gebruiken en dan is er geen verschil tussen beide modellen.

WillyP

svmnb

Een paar weken geleden de laatste firmware op Mijn DP-UB9004 gezet.
Vandaag bleef de ondertiteling van een UHD (Gladiator) meerdere keren stilstaan.
Na subs uit -en aanzetten, liep het verder wel, maar meerdere keren in één film is redelijk irritant.

Zijn er meer met ditzelfde issue, of is het waarschijnlijker dat het aan de disc ligt?
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Teejoo

Ik herken het in elk geval niet. Ook nooit meegemaakt.

Nits

Ik heb sinds kort een UB824, alleen vind ik de fan toch wel wat storend (3m afstand).
Iemand toevallig bekend of het 'lawaai' bij het UB9004 model vergelijkbaar is?

Teejoo

#274
Quote from: Nits on November 30, 2021, 17:48:41
Ik heb sinds kort een UB824, alleen vind ik de fan toch wel wat storend (3m afstand).
Iemand toevallig bekend of het 'lawaai' bij het UB9004 model vergelijkbaar is?
Ik heb er 2 (9000/9004). De ventilator heb ik echt nog nooit gehoord. Ik heb de 9000 sowieso gekocht omdat hij stil is. Idem voor de drive. Echt geen vergelijk met alle andere spelers op de markt.