Het Panasonic UHD speler topic (UB9004 & UB824)

Started by Teejoo, December 16, 2018, 00:31:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PascalP

#125
Quote from: denoontje on July  4, 2019, 07:10:14

Maar waarom kan die dat niet doorgeven?
Andere materialen, opbouw????

Ter vergelijking:
Er zijn hier zat mensen die ook zeggen dan stroom of speakerkabels of interlinks  geen verschil maken[emoji2957]. En zeker een heel aant geen verschil in netwerkkabels...digitaal is toch digitaal...



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Denk dat vooral de dikte van de aders een rol speelt, bandbreedte wordt namelijk bepaald door de hoeveelheid data die er tegelijkertijd doorheen kan.
Beetje simpel gezegd, vergelijk het met een tuinslang, daar kan maar maximaal een aantal liters tegelijkertijd doorheen, de enige manier om dit te verhogen is de tuinslang dikker te maken.
Exacte technische definitie is ook via Google wel te vinden als je dit interessant vind ;)
Maar pak thuis maar eens een oude Cat5 netwerkkabel (100Mbps) en een Cat6 of Cat6a kabel (1Gbps), deze is vele malen dikker, dikkere koperen kabeladers

Ook gaat lengte een rol spelen, vandaar dat voor 4K met alles erop en eraan vaak voor optische kabels wordt gekozen bij een lengte boven de 10m.
Bijvoorbeeld mijn Supra HD-5 kabel doet 4K@60Hz 4:4:4 etc. tot een lengte van 10m, bij 12m en langer geven ze aan dat ie 'nog' maar 4K met 4:2:0 doet.
Voor mij geen probleem met 15m daar ik nog met een 1080p projector draai wat vlekkeloos gaat.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

denoontje

Quote from: PascalP on July  4, 2019, 08:59:32
Denk dat vooral de dikte van de aders een rol speelt, bandbreedte wordt namelijk bepaald door de hoeveelheid data die er tegelijkertijd doorheen kan.
Beetje simpel gezegd, vergelijk het met een tuinslang, daar kan maar maximaal een aantal liters tegelijkertijd doorheen, de enige manier om dit te verhogen is de tuinslang dikker te maken.
Exacte technische definitie is ook via Google wel te vinden als je dit interessant vind ;)
Maar pak thuis maar eens een oude Cat5 netwerkkabel (100Mbps) en een Cat6 of Cat6a kabel (1Gbps), deze is vele malen dikker, dikkere koperen kabeladers

Ook gaat lengte een rol spelen, vandaar dat voor 4K met alles erop en eraan vaak voor optische kabels wordt gekozen bij een lengte boven de 10m.
Bijvoorbeeld mijn Supra HD-5 kabel doet 4K@60Hz 4:4:4 etc. tot een lengte van 10m, bij 12m en langer geven ze aan dat ie 'nog' maar 4K met 4:2:0 doet.
Voor mij geen probleem met 15m daar ik nog met een 1080p projector draai wat vlekkeloos gaat.


Duidelijke jip en janneke uitleg...
Al kan ik niet zeggen dat de supra geen dunne kabel is...maar dat zegt nog niets over de aderdikte natuurlijk.

Vanavond laatste test, anders bestellen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

gunny


Met audioquest carbon, nog nooit problemen gehad.
Niet tussen de UB9000 - Nad T777 (1 m)
Niet tussen de UB9000 - JVC RS400 (15m)

( Kost wel wat, maar heb alle bekabeling kunnen onderhandelen toen ik alles aankocht)   :clapping:
Pioneer KRP500M - JVC RS400 - Xtrem screen DBS daylight 0.9 - Trinnov altitude 16 -  Apollon 3x DM 500 front - Ncore 7x surround + heights + VOG - HDFury vertex 2 (dolby vision hack) – Arendal 1723 S THX Tower front - Arendal 1723 S THX center - Arendal 1723 S THX surround - Arendal 1961 height 4x - Arendal 1961 center VOG -  Arendal sub 1723 S1 2x- Panasonic UB9000 - Apple TV 4K- Audioquest Rocket 88 - audioquest powerquest 3

denoontje

#129
10m ru en een platte ru

en hdr en atmos nu in netflix![emoji1303]

10m niet gegarandeerd 4:4:4 (op ru site , alleen 4.2.2)
Maar ff testen dit weekend.

Als hij het doet zal hij het toch wel blijven doen? 


Was wel fd zoeken mbt de instellingen om atmos te krijgen[emoji2957]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

edit: stond iets in wat niet waar was (weggehaald)

denoontje

Helaas...in zwart en donkerblauw...sparkles....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RalphH

Enkel met netflix? Een inferieure stream slechter dan een full uhd, dat is wel vaag of nie?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Quote from: gunny on July  5, 2019, 13:37:55
Met audioquest carbon, nog nooit problemen gehad.
Niet tussen de UB9000 - Nad T777 (1 m)
Niet tussen de UB9000 - JVC RS400 (15m)

( Kost wel wat, maar heb alle bekabeling kunnen onderhandelen toen ik alles aankocht)   :clapping:


Niet tussen de UB9000 - JVC RS400 (15m) kun je daar 60hrz 4:4:4: doorheen sturen ???

Teejoo

Quote from: denoontje on July  5, 2019, 21:18:20
10m ru en een platte ru

en hdr en atmos nu in netflix![emoji1303]

10m niet gegarandeerd 4:4:4 (op ru site , alleen 4.2.2)
Maar ff testen dit weekend.

Als hij het doet zal hij het toch wel blijven doen? 


Was wel fd zoeken mbt de instellingen om atmos te krijgen[emoji2957]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

edit: stond iets in wat niet waar was (weggehaald)
Waar zoeken? In de Panasonic?

Ik kan met mijn optische kabel verder alles doorsturen. Kabel is 15 meter.

denoontje

Het wordt of optisch of kijken of ru nog de 7,5m kan leveren...moet lang genoeg zijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

reza

Ik heb gisteren ook maar andere kabels besteld ^^
Komen straks binnen, ik ben benieuwd.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

denoontje

heb op amazon maar een fiberoptic van 10m gekocht...flash deel ook nog 15% korting en gratis verzenden...komt woensdag binnen

ATZEBE Glasvezel HDMI ....

Teejoo

Quote from: denoontje on July  6, 2019, 09:14:16
heb op amazon maar een fiberoptic van 10m gekocht...flash deel ook nog 15% korting en gratis verzenden...komt woensdag binnen

ATZEBE Glasvezel HDMI ....
Die heb ik ook gekocht voor tussen mijn pc en monitor. Vergeten te testen in de teejooscoop. Ziet er prima afgewerkt uit.

pameijer

Quote from: denoontje on July  6, 2019, 09:14:16
heb op amazon maar een fiberoptic van 10m gekocht...flash deel ook nog 15% korting en gratis verzenden...komt woensdag binnen

ATZEBE Glasvezel HDMI ....
Prima ding, ik heb de 15 meter variant en die geeft alles door.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

denoontje

Joetjoep filmpje liet idd zien dat ie alles deed en kwaliteit goed was


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

denoontje

Hij is binnen, straks testen.

Wel mooi dun...veel dunner dan de ru van 10m en de nu aanwezige supra.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

denoontje

En working!!!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

jasjenl

Hoe werkt zo'n kabel eigenlijk? Ik neem aan dat ergens het elektrische signaal in licht moet worden omgezet en viceversa, zit dat allemaal in die connectoren ingebouwd?
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

denoontje

Quote from: jasjenl on July  9, 2019, 22:40:25
Hoe werkt zo'n kabel eigenlijk? Ik neem aan dat ergens het elektrische signaal in licht moet worden omgezet en viceversa, zit dat allemaal in die connectoren ingebouwd?
Yep en er is een zend en ontvangst kant.

Kwaliteit van de kabel voelt ook goed.
Zelfs een gebruiksaanwijzing erbij


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

denoontje



Uhd via pana



Netflix via pana


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

denoontje

#147
Quote from: reza on July 10, 2019, 07:25:42
Wat heeft dat "grapje" jouw gekost?
42,50 voor 10m


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

reza

Dat valt nog mee, dat is goedkoper dan RU.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

denoontje

Quote from: reza on July 10, 2019, 08:31:12
Dat valt nog mee, dat is goedkoper dan RU.
Idd

Dubbel voordeel in deze.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk