Versterkers met toonregeling

Started by KayaRahnee, December 15, 2018, 12:03:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KayaRahnee

Ik stuur mijn speakers momenteel aan met een oude Kenwood versterker, tot grote tevredenheid trouwens ... ondanks dat deze versterker een simpel oud bakje is.
Ik zou deze kunnen overnemen maar de vraagprijs is me te hoog en zo'n oud ding heeft natuurlijk nazicht / revisie nodig ... extra kosten dus. Heeft weinig zin om dit te doen ben ik van mening.
Mijn speakers mogen graag ook best wat meer vermogen.
Ik zal dus in de toekomst overgaan tot aankoop andere versterker, door gebruik van de Kenwood ben ik er nog meer van overtuigd geraakt dat een amp. niet super duur hoeft te zijn om mij gelukkig te kunnen maken.
Ik ben dus benieuwd naar jullie adviezen m.b.t. versterkers die aan (mijn), volgende eisen voldoen:
Voldoende vermogen, min. 100 W liefts meer.
Beperkt budget, max 1500 €, liefst minder.
Tweedehands mag zeker ook.
Er moet zeker toonregeling opzitten.



De NAD C375BEE  met 150 W is er zo eentje.
Aan welke versterkers denken jullie zoal?

Alvast bedankt.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Huub-13

Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

KayaRahnee

#2
Quote from: Huub-13 on December 15, 2018, 12:46:47
Deze bijvoorbeeld:
https://www.hifi.nl/tweedehands/10032047/Accuphase-E-212.html

Quote from: KayaRahnee on December 15, 2018, 12:03:06
Ik ben dus benieuwd naar jullie adviezen m.b.t. versterkers die aan (mijn), volgende eisen voldoen:
Voldoende vermogen, min. 100 W liefts meer.
Beperkt budget, max 1500 €, liefst minder.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

xlr8

#3
Als je bas / treble regeling vanaf de afstandsbediening wel erg relaxed zou vinden voor een prijsje van rond de 1400 - 1500 euro:

http://www.rotel.com/en-gb/product/ra-1572

Ding heeft ook nog input sense op de dig. ingang, gebruiksgemak is top en kan ook nog eens met de veeleisende speaker(s) mee  8)   




MechanicalAnimal

Welke speakers heb je?


Ik zou me niet zo blind staren op minimaal 100 watt, kijk liever naar een versterker met gewoon een goede dikke voeding.


Je hebt in jouw segment echt enorm veel keuze, kijk maar eens bij hobo of stassen of een forumsponsor hier en filter maar eens op prijs.

Ik zelf zou zeggen, kijk eens nasr een Marantz PM8006, ruim binnen budget voor een nieuwe. Een 2500 in het Denon-kamp is ook een beresterk ding.

Maar zoals gezegd, er is enorm veel te krijgen met jouw wensen. Kijk ook efen naar de aanwezigheid van een pre out. Dan is een eindversterker ook nog een uitkomst als je kunt bi ampen.

Sucses met je zoektocht, dat wordt geen makkelijke vrees ik  :D
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

H&C Hifi

Ik heb nog staan :

- Marantz PM8006 SG (demomodel ) voor 949,00 Euro

- Denon PMA 1600NE zilver  (demomodel en echt krachtig !) 999,00 Euro

Misschien is het wat voor je.

KayaRahnee

Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Huub-13

Quote from: Huub-13 on Today at 12:46:47
Deze bijvoorbeeld:
https://www.hifi.nl/tweedehands/10032047/Accuphase-E-212.html

Quote from: KayaRahnee on Today at 12:03:06
Ik ben dus benieuwd naar jullie adviezen m.b.t. versterkers die aan (mijn), volgende eisen voldoen:
Voldoende vermogen, min. 100 W liefts meer.
Beperkt budget, max 1500 €, liefst minder.


Met dit antwoord wil je waarschijnlijk zeggen: "kun je niet lezen?"
Jawel hoor, maar die Accuphase kun je wellicht naar € 1.500,- praten en een betere (en mooiere in mijn ogen) versterker zul je tot die prijs niet vinden denk ik.
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

KayaRahnee

#8
Quote from: Huub-13 on December 15, 2018, 14:43:19
Met dit antwoord wil je waarschijnlijk zeggen: "kun je niet lezen?"

Toch niet, dan had ik geschreven "Kan je niet lezen".
Veel onderhandelingsmarge zal er niet zijn vermits duidelijk in de advertentie staat aangegeven "Vaste prijs".
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Siddartha

Lezen moet je kunnen, niet kannen [emoji12]
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

KayaRahnee

#10
Quote from: Siddartha on December 15, 2018, 15:05:09
Lezen moet je kunnen, niet kannen [emoji12]

En nu weet je dus natuurlijk niet wat ik bedoelde ...   ::)

https://taalhelden.org/bericht/het-kan-je-kun-je
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

frits marantz

Quote from: HcHifi.nl on December 15, 2018, 14:01:23
Ik heb nog staan :

- Marantz PM8006 SG (demomodel ) voor 949,00 Euro

- Denon PMA 1600NE zilver  (demomodel en echt krachtig !) 999,00 Euro

Misschien is het wat voor je.

Denon is inderdaad: Power :headbanging:. En ik kan het weten. :angel:

Nosferatu

Quote from: frits marantz on December 15, 2018, 15:47:31
Denon is inderdaad: Power :headbanging:. En ik kan het weten. :angel:
Zekers, ben zelf in het bezit van de PMA-2020AE en da's een krachtpatser en ook nog eens een zeer goed klinkende versterker. M.i. een ondergewaardeerde reeks van Denon. Zou zeker de Denon PMA 1500/1510/1520AE/1600NE meenemen in je zoektocht. Of een PMA 2000/2010/2020AE als je die tegen komt. Denk dat de PMA-2500NE (nieuw) boven budget zal zijn alhoewel....de aanbiedingsprijs van de 1600......PM -> Marcel ?  :angel:
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

frits marantz

Meer smaken hebben ze niet bij Denon..... :tongue2:

MechanicalAnimal

#14
Quote from: KayaRahnee on December 15, 2018, 14:20:09
Master Persuader.

Dat zijn hele fraaie luidsprekers, ik kan er helaas amper wat van vinden qua specificaties helaas.

Wat zijn versterkers die je zelf al hebt gevonden? Wat vind je mooi? Is een eindversterker een optie die je overweegt?


Yamaha AS1100 met wappers  :pompom:

https://europe.yamaha.com/en/products/audio_visual/hifi_components/a-s1100_g/index.html







SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

fasteddie

Yamaha R-N803D Wellicht een optie?

KayaRahnee

#16
Quote from: MechanicalAnimal on December 15, 2018, 18:11:33
Dat zijn hele fraaie luidsprekers, ik kan er helaas amper wat van vinden qua specificaties helaas.

Best fraaie speakers, echter is de verdeler weinig bezig met service na verkoop ... ik heb de speakers tweedehands op de kop kunnen tikken, dan contact genomen met ontwerper/verdeler van Master met de vraag om mij de specs van de speakers te bezorgen, ik wacht nog steeds op reactie.

De Master Persuader is een erg muzikale speaker met vooral een mooi evenwichtige toonbalans.
Het hoog wat uit deze speaker komt is aanwezig maar nooit storend, iets wat ik erg belangrijk vind.
Wat ik dus wil vermijden is dat de versterker het hoog zou gaan versterken en de klank wat uit balans zou geraken.

Quote from: MechanicalAnimal on December 15, 2018, 18:11:33
Wat zijn versterkers die je zelf al hebt gevonden?

De NAD C375BEE dus. Echter ben ik niet overtuigt over de kwaliteit van NAD.
Wie kan wat meer vertellen over de C375BEE ?

Quote from: MechanicalAnimal on December 15, 2018, 18:11:33
Wat vind je mooi?

Afgerond voorfront zoals Marantz heeft geniet zeker niet mijn voorkeur.
Liever sobere modellen.

Quote from: MechanicalAnimal on December 15, 2018, 18:11:33
Is een eindversterker een optie die je overweegt?

Ik houd het liever bij één apparaat, maar sluit voor-eind combi niet helemaal uit.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

xlr8

Quote from: KayaRahnee on December 15, 2018, 22:26:51
De NAD C375BEE dus. Echter ben ik niet overtuigt over de kwaliteit van NAD.
Wie kan wat meer vertellen over de C375BEE

Dat je overtuiging in deze wel op zijn plaats is  ;)

Rowdy

De luidsprekers kosten 10.000 euro volgens Audiolife. Kan niet zien of het per stuk of per paar is. Persoonlijk zou ik dan meer dan 1.500 euro besteden aan een nieuwe versterker.

Zorg in ieder geval voor een versterker die genoeg stroom kan leveren. Stroom is belangrijker dan vermogen om de luidsprekers onder controle te houden.

KayaRahnee

Quote from: Rowdy on December 16, 2018, 10:36:16
De luidsprekers kosten 10.000 euro volgens Audiolife. Kan niet zien of het per stuk of per paar is. Persoonlijk zou ik dan meer dan 1.500 euro besteden aan een nieuwe versterker.
Zorg in ieder geval voor een versterker die genoeg stroom kan leveren. Stroom is belangrijker dan vermogen om de luidsprekers onder controle te houden.

De Master speakers zaten verkoopprijs (setprijs = 10.000€) erg boven mijn mogelijkheden / budget.
Ik heb ze gekocht voor 1/3 de van de nieuwprijs.
Gebruik van de Kenwood versterker heeft me doen inzien dat een low budget versterker de Masters een aangenaam mooi geluid kunnen laten weergeven.
Versterkers als PrimaLuna DiaLogue Two, Pathos Remix die veel en veel duurder zijn deden dat niet beter dan de Kenwood KA 57.
Duurder is dus geen garantie voor beter.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Xander32

Alle schakels tezamen in de audioketen, maken het eindresultaat.

Wat is de gevoeligheid, de weerstand en het door de fabrikant aanbevolen versterkervermogen van de speakers ? Die waarden geven richting betreft de versterking.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

MechanicalAnimal

Quote from: KayaRahnee on December 15, 2018, 22:26:51
Best fraaie speakers, echter is de verdeler weinig bezig met service na verkoop ... ik heb de speakers tweedehands op de kop kunnen tikken, dan contact genomen met ontwerper/verdeler van Master met de vraag om mij de specs van de speakers te bezorgen, ik wacht nog steeds op reactie.

De Master Persuader is een erg muzikale speaker met vooral een mooi evenwichtige toonbalans.
Het hoog wat uit deze speaker komt is aanwezig maar nooit storend, iets wat ik erg belangrijk vind.
Wat ik dus wil vermijden is dat de versterker het hoog zou gaan versterken en de klank wat uit balans zou geraken.

De NAD C375BEE dus. Echter ben ik niet overtuigt over de kwaliteit van NAD.
Wie kan wat meer vertellen over de C375BEE ?

Afgerond voorfront zoals Marantz heeft geniet zeker niet mijn voorkeur.
Liever sobere modellen.

Ik houd het liever bij één apparaat, maar sluit voor-eind combi niet helemaal uit.

Even een snelle reactie alvast, ik aag deze jn de marktsectie:

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=170582.0;topicseen

Heeft je huidige Kenwood een pre out?

Met deze monoblokken kun je eenvoudig kijken of het je wat brengt, is het niks voor je dan ben je ze met weinig verlies zo ook weer kwijt, denk ik.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

KayaRahnee

Quote from: MechanicalAnimal on December 16, 2018, 21:16:08
Even een snelle reactie alvast, ik aag deze jn de marktsectie:
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=170582.0;topicseen
Heeft je huidige Kenwood een pre out?
Met deze monoblokken kun je eenvoudig kijken of het je wat brengt, is het niks voor je dan ben je ze met weinig verlies zo ook weer kwijt, denk ik.

Geen pre out op de Kenwood.
Quad 909 / 99 combi is misschien ook wel de aandacht waard, echter heb ik nog niet kunnen achterhalen of er toonregeling op de 99 zit.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

MechanicalAnimal

Quote from: KayaRahnee on December 16, 2018, 22:44:07
Geen pre out op de Kenwood.
Quad 909 / 99 combi is misschien ook wel de aandacht waard, echter heb ik nog niet kunnen achterhalen of er toonregeling op de 99 zit.

volgens mij niet, alleen balance (links/rechts dus).

http://www.meridian-audio.info/public/99series_manual%5B1562%5D.pdf

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

KayaRahnee

Dacht ooit ergens iets te hebben opgevangen dat Quad een (soort) equalizer op zijn versterkers had.
Moet daar nog eens achter zoeken.
Misschien zijn er hier mensen met Quad apparatuur die hierover wat duidelijkheid kunnen scheppen.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.