SB-4 Soundbar Monitor audio

Started by gerard1, December 15, 2018, 09:24:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gerard1

Hoi

Heeft er iemand ervaring met de.... https://www.monitoraudio.com/en/product-ranges/soundbars/sb-4-passive-soundbar/

Ik zit namelijk te denken aan de Heos AVR in samenwerking met de soundbar, maar heb geen idee hoe de kwaliteit van de soundbar is.

Deze is ook moeilijk ergens te beluisteren ben ik bang voor.

gerard1

#1
Die soundbar wordt niet veel verkocht denk ik :D

BJF

Geen idee van de kwalitet, maar zoek je echt een passieve soundbar?
NAD M10 V2
Elac FS247

xlr8

Interessante optie deze SB4,  zeker icm de HEOS AVR als versterking voor center & front L+ R.

Ik heb de AVR eens geïnstalleerd met 3 kleine Revox G monitors op een rij (alszijnde soundbar direct voor de TV) en dat klonk beter dan menig actieve soundbar, zelfs de HEOS bar kon niet aan het veel betere geluidsbeeld tippen. Stereo image was verbluffend goed en leek alsof l + r zo'n anderhalve meter van het schem af stonden.

gerard1

Bedankt, goed om te horen, het lijkt dus best een goede optie om te proberen.

De heos avr is behoorlijk in prijs gezakt, de prijs staat al een tijdje  op €430 waar deze lang op €800 - €999 schommelde.

Alle actieve soundbars die ik gehoord heb, kon ik niet warm voor lopen ( heb ze zeker niet allemaal gehoord )

Het is alleen jammer dat sb4 op de gok gekocht moet worden.

De passieve soundbar lijkt mij beter in staat om ook muziek beter te weergeven ( nu 2x sonos play 1, oud )
De instalatie wordt alleen nog gebruikt met film /serie en daarvan is 90% netflix, dan ruimt een soundbar mooi op in de woonkamer.



xlr8

Als dat laatste een belangrijk argument voor je is ga je zeker niet verkeerd met deze combi  ;)