Belangrijke mededeling voor bezitters van een Anti-Mode 2.0 Dual Core!

Started by R0N, December 14, 2018, 10:43:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

R0N

Kan een goede voeding de AM20DC verbeteren?

In de afgelopen jaren heb ik diverse lineaire voedingen getest omdat ik regelmatig opmerkingen kreeg over de power plug die standaard bij de AM20DC wordt geleverd. Die zou niet deugen, maar in vergelijking tot lineaire voedingen komt die toch goed uit de testen. Zeker in vergelijking tot de prijs die sommige lineaire voedingen moeten kosten.
Bovendien lost de AM20DC problemen op (staande golven) die vele malen groter zijn dan een iets betere voeding.

Maar, ik heb nu een nieuwe voeding getest die werkelijk alle verwachtingen te boven gaat. Zelfs die van mij! Het is de 'FARAD Super3' (http://www.faradpowersupplies.com), ontwikkeld en gebouwd door Mattijs de Vries, bekend van Pink Faun.



Deze voeding is werkelijk spectaculair en tilt de AM20DC naar een veel hoger niveau. Dit is de eerste voeding die mij overtuigd heeft dat een stabiele voeding bijdraagt aan een hoorbaar beter geluid. Mensen die mij kennen weten dat ik van meten houd (meten is weten) en ik heb de FARAD dan ook een week lang uitvoerig met de AM20DC getest en gemeten.


Een mooi duo

De FARAD Super3 is een extreem stabiele voeding door een uniek design, aangestuurd door een microprocessor. Tot een stroomafname van minimaal 3 A blijft de spanning super stabiel. Waarom is dat zo belangrijk? Wat doet het met de werking van de AM20DC?

Ik weet dat voor een getrouw geluid, stabiele timing een vereiste is. Een stabiele voedingsbron maakt dat de klok in een apparaat ook precieser loopt en dat bij een D/A-conversie de waarden ook precieser en constant zijn. De AM20DC rekent intern met 40 bit en daarvoor is een stabiele voeding van eminent belang om constante waarden te kunnen bereken. Dus, timing en constante waarden maken het signaal beter.

De mens is vele malen gevoeliger voor timing dan frequenties.  Dat heeft te maken met de psycho-akoestiek. Onze oren zijn géén microfoons, maar in samenwerking met onze hersenen een hypergevoelig instrument. Vooral het begin van een geluid, de aanslag van een geluid, is bepalend voor het herkennen van dat geluid. We hebben slechts 250 ms nodig om de emotionele waarde van het geluid te herkennen (Prof. Swaab, uit "Ons creatieve brein"). Welnu, een stabiele voeding maakt die informatie mogelijk en dat is precies wat we ervaren. Het resultaat is een precieser geluid, stilte is stilte, herkenbaarheid van stemmen en instrumenten is veel beter, omdat de aanvang van geluiden beter hoorbaar is.

Een van de problemen met D/A-omzetting is de 'nul-doorgang', het gebied rond de overgang van stille signalen. Vaak ontstaat er ruis doordat de D/A-omzetting niet constant is. Ook hier speelt de stabiele voeding een belangrijke rol en laat stilte horen waar er ook stilte is.


Goede stevige 12V-aansluiting

Ik kan de FARAD Super3 dan ook van harte aanbevelen voor bezitters van een AM20DC om hun installatie echt naar een hoger niveau te brengen. Gewoon goed hoorbaar en een hele fijne ervaring. Met de FARAD Super3 wordt de AM20DC een top DAC!

Daarom zijn wij dealer geworden van FARAD power supplies om het aan te kunnen bieden aan onze AM20DC-klanten. Heb jij een AM20DC en wil je beter geluid, bestel dan de FARAD Super3 bij ons met 10% korting. Deze korting geldt alleen voor bezitters van een AM20DC. Niet goed, geld terug garantie, omdat we overtuigd zijn dat ook jij aangenaam verrast zal zijn van deze opwaardering van je AM20DC. Echt het geld waard.

Iedere FARAD Super3 is handgebouwd in Nederland en uitvoerig getest vóór aflevering. Daarom gebeurt de productie in kleine aantallen, kwaliteit voorop. Reserveer jouw exemplaar via Anti-Mode.  Mail naar support@anti-mode.nl. En als je in de buurt van Arnhem bent, kom eens luisteren.
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Kingpin

Mooie voeding inderdaad  :headbanging:
Waar ik wel nieuwschierig naar ben zijn je meetresultaten zoals je hierboven aanhaalt.
Zou je ze eens willen posten en ook de apparatuur waar je ze mee gemeten hebt?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

R0N

Quote from: Kingpin on December 14, 2018, 12:03:07
Mooie voeding inderdaad  :headbanging:
Waar ik wel nieuwschierig naar ben zijn je meetresultaten zoals je hierboven aanhaalt.
Zou je ze eens willen posten en ook de apparatuur waar je ze mee gemeten hebt?

zie pm
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Dirk

moeten we daaruit opmaken dat je ze niet openbaar wil/kan maken, of...? :dontgetit:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

oud_account_1

Als AM2.0 eigenaar verwachtte ik hier (vanwege de titel), iets te lezen over een recall of eventueel nieuwe firmware.
Een discutabele "upgrade" had ik niet verwacht...
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

buizesmurf

Ik gebruik al jaren een batterij voeding voor de 2.0 antimode.Tot grote tevredenheid.Alleen op tijd laden is de boodschap.

R0N

Quote from: squadra on December 17, 2018, 15:34:51
Als AM2.0 eigenaar verwachtte ik hier (vanwege de titel), iets te lezen over een recall of eventueel nieuwe firmware.

Goed nieuws, er is niks mis met de AM20DC! In al die jaren is er nog nooit een (hardware) klacht geweest. Mooi toch?
Het product is uitgerijpt en ik verwacht dat de AM20DC nog veeeele jaren tot tevredenheid zal werken. Mede daarom is een additionele aankoop ter verbetering verantwoord.

Quote from: squadraEen discutabele "upgrade" had ik niet verwacht...
..discutabel..?
Ik verwijs maar naar de voetnoot in je profiel ;)

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

buizesmurf

Is er al iets van de prijs bekend?Kan er zo direct niets van vinden..

R0N

Quote from: buizesmurf on December 18, 2018, 15:22:56
Is er al iets van de prijs bekend?Kan er zo direct niets van vinden..

Hoi,
De prijs is € 579.
Voor prijzen met korting kijk hier.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

R0N

Quote from: Dynky on December 18, 2018, 15:59:59
x2

Waarom niet x4, dat is pas een apparaat ;D

Oké, ik wil wel antwoorden.
Over de hardware kan/wil ik geen mededelingen doen, dat is aan de producent.
Over de metingen kan ik je vertellen dat ik daarvoor heb gebruikt (in deze volgorde):
- oren
- software als Carma en Sycon (van Böhmer Audio)
- scoop Siglent SDS1104X-E
Ik heb geen AudioPrecision, dat is te kostbaar  ;D

De door mij aangegeven verbeteringen zijn moeilijk te meten, omdat het zich afspeelt in het tijddomein. Ik heb geluisterd, verschillen waargenomen en me afgevraagd hoe kan dat? En na beredenering ben ik gaan meten of mijn these juist was.
Natuurlijk, de rimpel is erg laag, de spanning blijft bij een variabele belasting constant, maar kan ik de invloed op de geluidswaarneming zichtbaar maken? Kan ik meten wat ik hoor? Het gaat immers om psychoakoestiek, een onderwerp waar ik nu een jaar mee bezig ben en over studeer.
Met de speciale software kan dat. Het blijkt bijvoorbeeld dat met de FARAD de impulsrespons net een of twee samples (= 20 - 40 usec) eerder is (Carma). Enfin, zo zijn er meer zaken die ik met Sycon kan meten. Kost ook € 5k !
Het gaat om psychoakoestiek, niet om meer of minder frequenties in de kamer.

Metingen zijn moeilijk en dienen alleen om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen. Ik ga dit soort zaken niet publiceren, omdat het aanleiding geeft tot discussies, waar meningen belangrijker zijn dan feiten of natuurkunde. Dat kennen we op fora en daar dient het Anti-Mode forum niet voor. De aandacht wordt dan verplaatst van hoofdzaak naar details.

Ik heb het effect van FARAD duidelijk ervaren en voor mij op bevredigende wijze kunnen bevestigen. Die ervaring wilde ik graag delen.
Ik publiceer het, omdat ik daarmee gebruikers van de AM20DC help. Ik ben niet de consumentenbond, doe geen vergelijkend warenonderzoek.

Iedereen is welkom om bij mij te ervaren wat een goede voeding voor de geluidswaarneming doet (i.c.m. AM20DC).
Of je probeert het zelf thuis, niet goed geld terug.
Ik hoop dat je met dit antwoord tevreden bent.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

R0N

Hoi,
Voor de liefhebbers van metingen, zie het artikel op Alpha Audio over een multitest van 12V voedingen.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Kingpin

Beetje discutabel de metingen ... een ifi ipower met een ruislevel op -148dB ::)
Als ik van hun grafieken moet uitgaan is dat de onderste piek. .... pieken meet je juist aan de bovenkant.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

vik

Wel interessant dat ze aanhalen dat bij de Keces P8 mogelijk het led display voor vervuiling zorgt. Dat heeft CineMike dus aangepast in de P8 door middel van een filtering. Ook heeft hij een input filtering toegepast.

Ander min puntje is het hoge verbruik van 0,35 amp zonder enige belasting (P8) ook dat heeft hij gemeten. Warmte ontwikkeling is ook wat aan de hoge kant.

Verder een leuke test om te lezen. Wel is het eind resultaat afhankelijk van wat je achter een voeding hangt. Zo blijkt uit de testen van Audiomaat (Wim) dat de orginele Keces beter bevalt als de S-Booster voedingen die hij verkoopt. Hij plaatst ze onder andere achter zijn dac's.






Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike