Doorrijden na schade/ongeval

Started by WickedGame, December 12, 2018, 13:51:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WickedGame

Even jullie expertise nodig.

Mijn vriendin ging afgelopen week shoppen in Utrecht. Zij reed met haar auto richting de Rijnkade (parkeergarage). Nu is het daar compleet op de schop gegaan en is de Rijnkade nu anders te bereiken. Ze is gekeerd op zoals het voorheen de Rijnkade heet, wat nu meer een bouwput is.

Daar is ze gestopt om te kijken hoe ze weer op de catherijnesingel kon komen. Tot zover niks geks, ze staat netjes namelijk te wachten alvorens ze de weg weer wil opdraaien. Nu werd ze op dat ogenblik links van haar ingehaald door een vrachtwagen welke vervolgens haar hele linkerkant meeneemt in zijn manouvre. Je raadt het al vriendin compleet pissed of en stapt op de chauffeur af. Deze geeft aan niks gevoeld te hebben en dat hij het nooit kon zijn en rijdt weg. (Gevalletje Art.7).

Kenteken gefotografeerd en bedrijf opgeschreven van de vrachtwagen. Daarnaast een getuigen die achter haar stond die zijn gegevens ook heeft afgegeven aan haar. Tot zover nog steeds niks geks afgezien van een malloot die weg rijdt.

ZIj heeft toen het bedrijf gebelt en de situatie uitgelegd en die gaven aan dat dit inderdaad niet de bedoeling kan zijn, en of ze haar schadeformulier wilde opsturen. Deze hebben wij ingevuld en naar ze opgestuurd incl. de situatie tekening.

Nu komt het, het bedrijf weigert nu te tekenen want op de tekening is het blokje (wat de vragenwagen moet voorstellen) verkeerd tegen haar blokje (auto) aangezet. En daarmee geeft het bedrijf aan dat de vrachtwagen dan haar hele voorkant zou overrijden ipv schampen.  :blink: M.a.w. ze weigeren nu te tekenen.

De leasematschappij wil uiteraard wel de papieren maar alleen mits beiden partijen tekenen. Nu is de vraag wat de stappen zijn:

1. Politie? Doorrijden na aanrijding? (mits dit uberhaupt nog kan) Maar goed bedrijf is op de hoogte en wilde in eerste instantie het netjes oplossen.
2. Dwingen dat het bedrijf dit regelt binnen nu en max. eind deze week. Desnoods met een tekening zoals zij het zien.

Of zijn er nog andere opties? Want dit maakt het nu wel een vervelende situatie. Rechtsbijstand hebben we overigens niet.

Erik

Is doorrijden na aanrijding sowieso niet verboden en dus politiezaak?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

i2Paq

#2
Nieuw schadeformulier maken en langsgaan bij het bedrijf om te tekenen?

En als men dan nog niet tekent aangifte doen.

Overigens is een handtekening van de tegenpartij niet verplicht.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

WickedGame

Quote from: Erik on December 12, 2018, 14:33:42
Is doorrijden na aanrijding sowieso niet verboden en dus politiezaak?

Ja is een art. 7. Maar omdat ze ook direct het bedrijf belde waar de vrachtwagen/chauffeur van was, en die aangaven het formulier in te vullen was op dat moment voor haar/ons het afdoende dat we geen aangifte hoefde te doen.

Raphie

#4
Gewoon eenzijdig opsturen, gaat de rechtsbijstand er mee aan de gang, dan komt het verhaal van de andere kant vanzelf wel wanneer ze aansprakelijk worden gesteld.
Het schade formulier is hoofdzakelijk voor allle naw gegevens, er hoeft geen overeenstemming te zijn voor aanleiding of situatieschets.
JBL PRX Power!

5061

Iedereen die bij de schade betrokken is dient zijn achterkant van het schadeaangifteformulier in te vullen. Hij/zij kan daarop zijn visie/uitleg kwijt en heeft daarvoor geen handtekening van een andere partij nodig. Verzekeraar zal dan zelf bepalen wat ze gaan doen.
Veel succes met de afloop.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

Kjelt

Vergeet vooral niet aan te geven dat ze stil stond.

Edliver

Vorig jaar een gelijkaardig geval gehad (wel in Belgie wat m.i.z. een a***land is).
Aangekomen op de parking van spoed,met dashcam mijn volledige rit gefilmd, dus ook de wagen die voor mij reeds geparkeerd was.
Na ettelijke uren in spoed geweest terug bij m'n wagen aangekomen,zie Ik dat er vooraan een kleine deuk in zit !
Er waren agenten in deze afdeling ,deze hebben een PV opgesteld.
Ik had geen full omnium ( wagen 7 jaar oud ) dus m'n hoop zat ongeveer in de kelder !
Na zes ( 6 ) maanden via parket politie rechtbank is de dader ,die duidelijk op de cameras van spoed was gefilmd ,gestraft + beboet, en Ik heb men schade vergoed gekregen  :clapping:
Burgers krijgen geen toegang tot beelden van "privaat" cameras maar de politie dus wel  :headbanging:
Moraal => dashcam "kan" veel leed vermijden + op plaats delict politie oproepen en proberen de getuige op deze plaats te houden (soms niet makkelijk ! ).
Vrachtwagen chauffeurs wannen zich soms boven de wet ,en worden zeker gesteund door hun werkgever zeker als deze laatste een rekening kan toegestuurd krijgen.

Als Je deze getuige bereid vindt om alsnog te getuigen, toch een PV laten opstellen en hopen dat alsnog gerechtigheid kan geschieden.
Ik wens Je veel geluk op een spoedige en correcte afhandeling.
LG 55B6V,JVC X7900,Marantz SR7013,Panasonic UB 820 ,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.

WickedGame

Quote from: 5061 on December 12, 2018, 16:27:59
Iedereen die bij de schade betrokken is dient zijn achterkant van het schadeaangifteformulier in te vullen. Hij/zij kan daarop zijn visie/uitleg kwijt en heeft daarvoor geen handtekening van een andere partij nodig. Verzekeraar zal dan zelf bepalen wat ze gaan doen.
Veel succes met de afloop.

Check!

Hebben gisteren met de leasemij contact gezocht, en die gaven ook dit aan. En dat mijn vriendin in alle redelijkheid en bereidheid heeft geprobeerd het op te lossen maar dat dit dan blijkbaar noodzakelijk is. Zij gaan het verder oppakken vanaf nu. Ben benieuwd naar de uitkomst.

Hanky Panky

#9
Tip: installeer een dashcam, dan kunnen ze ontkennen wat ze willen: jij hebt bewijs.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

WickedGame

Quote from: Hanky Panky on December 13, 2018, 14:03:32
Tip: installeer een dashcam, dan kunnen ze ontkennen wat ze willen: jij hebt bewijs.

Heb ik al wel vaker aan gedacht, zeker nu het blijkbaar de normaalste zaak van de wereld is om aanrijdingen te maken en glashard te ontkennen.

Hanky Panky

Quote from: WickedGame on December 13, 2018, 15:01:18
Heb ik al wel vaker aan gedacht, zeker nu het blijkbaar de normaalste zaak van de wereld is om aanrijdingen te maken en glashard te ontkennen.

Dat niet alleen, zelfs getuigen hebben tegenwoordig niet altijd zin om tijd en moeite te investeren als je pech hebt.

Voor € 100 heb je al een fatsoenlijke camera die bij daglicht alles prima vastlegt. € 50-75 erbij en je hebt er ook één die 's nachts alles haarscherp vastlegt met een CPL filtertje erop. 
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

WickedGame

Quote from: Hanky Panky on December 13, 2018, 15:04:57
Dat niet alleen, zelfs getuigen hebben tegenwoordig niet altijd zin om tijd en moeite te investeren als je pech hebt.

Voor € 100 heb je al een fatsoenlijke camera die bij daglicht alles prima vastlegt. € 50-75 erbij en je hebt er ook één die 's nachts alles haarscherp vastlegt met een CPL filtertje erop.

Zit zelf te denken aan de Xiaomi variant, goede recensies en puike opnames.

Hanky Panky

Quote from: WickedGame on December 13, 2018, 15:09:54
Zit zelf te denken aan de Xiaomi variant, goede recensies en puike opnames.

Ik heb een DOD LS460W met een opzet CPL-filter. Maar die is ondertussen alweer 3 jaar oud en de techniek gaat verder  :)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Toni71

"Dat niet alleen, zelfs getuigen hebben tegenwoordig niet altijd zin om tijd en moeite te investeren als je pech hebt."

Ik ben een keer getuige geweest van een vechtpartij, in de tijd dat ik nog gastheer was bij een discotheek.

Kon ik een keer op een vrije avond naar een marechaussee punt bij vliegveld Zestienhoven om een verklaring te komen geven. Ik woonde aan de andere kant van Rotterdam. Als dank kreeg ik achteraf een balpen.  :D
Natuurlijk heb ik dit gedaan.

De tweede keer als getuige bij een: ''maak schade stilstaande auto, rijd snel weg actie", na een achtervolging voor een kenteken, heb ik mijn telefoonnummer achtergelaten achter de ruitenwissers van de stilstaande auto.  Toen werd ik een half jaar later gebeld door een rechercheur voor een verklaring. De mensen hebben hun schade vergoed gehad. Ik heb nooit wat van deze mensen persoonlijk gehoord.
Een bedankje had wel op zijn plaats geweest.

Ik wilde het even kwijt. Dan kan ik het maar beter van me afschrijven :)

Hanky Panky

Quote from: Toni71 on December 13, 2018, 19:16:42
"Dat niet alleen, zelfs getuigen hebben tegenwoordig niet altijd zin om tijd en moeite te investeren als je pech hebt."

Ik ben een keer getuige geweest van een vechtpartij, in de tijd dat ik nog gastheer was bij een discotheek.

Kon ik een keer op een vrije avond naar een marechaussee punt bij vliegveld Zestienhoven om een verklaring te komen geven. Ik woonde aan de andere kant van Rotterdam. Als dank kreeg ik achteraf een balpen.  :D
Natuurlijk heb ik dit gedaan.

De tweede keer als getuige bij een: ''maak schade stilstaande auto, rijd snel weg actie", na een achtervolging voor een kenteken, heb ik mijn telefoonnummer achtergelaten achter de ruitenwissers van de stilstaande auto.  Toen werd ik een half jaar later gebeld door een rechercheur voor een verklaring. De mensen hebben hun schade vergoed gehad. Ik heb nooit wat van deze mensen persoonlijk gehoord.
Een bedankje had wel op zijn plaats geweest.

Ik wilde het even kwijt. Dan kan ik het maar beter van me afschrijven :)

Zo steek ik ook in elkaar (chauffeur achtervolgen die op de snelweg iemand de vangrail in liet stuiteren en onderwijl de politie bellen) maar binnen mijn familiekring heb ik nu al 2 x meegemaakt dat mensen die wel wat gezien hebben geen zin hebben om te getuigen. Mijn oom is buschauffeur en heeft inmiddels bij een aantal incidenten meegemaakt dat mensen net doen alsof ze niets gezien hebben als er door de politie om een getuigenis gevraagd wordt. Ik dacht: ik benoem het maar even  ;)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Toni71

Geen laffe daden verrichten in onze nabijheid.  :clapping:

Vervelend voor je oom. Zeker als buschauffeur. Die maken genoeg mee (ik ben boa geweest in het OV).