Internet of DAB+ receiver

Started by Edliver, December 9, 2018, 16:13:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Edliver

Met de uitdoving van de FM radio uitzendingen ( wanneer ?? ) heb Ik m'n gedacht op ofwel internet radio of DAB+ ontvangst gezet.
DAB+ moet Ik een "ontvanger / receiver" bij plaatsen / kopen => iemand ervaring / advies ?

Bij internet radio heb Ik het volgende "probleem",een zender kiezen is een vrij omslachtig gedoe met m'n Denon AVR3400H.
Nu heb Ik gezocht of er een mogelijkheid in zit om hier rechtstreeks voorkeur zenders te maken die het veel eenvoudiger zou maken,maar heb dit niet gevonden,zijn er leden die hier een oplossing voor weten ?
Edd
LG 55B6V,JVC X7900,Marantz SR7013,Panasonic UB 820 ,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.

H B

#1
In het HEOS gedeelte kan je zenders zoeken en als favoriet opslaan en met de android of ios app kan je deze favorieten dan weer selecteren. Omslachtig? Nou ja als je het vervelend vind om de app te gebruiken dan is het inderdaad omslachtig.
Moet er wel bij vertellen dat de bitrate van de meeste nederlandse zenders niet overhoud.


Edliver

Omslachtig is misschien een beetje overdreven,maar voor m'n vrouw ( die niet zo PC minded is ) is dit inderdaad zo.
Op m'n Logitech 1100 staan alle FM radio zenders met naam,en dit is dus supper makkelijk => activiteit :Radio luisteren + zender kiezen thats it,met de HEOS app gaat dit wel maar = Denon app starten + Heos app + zenders of voorkeuzes , en dan soms geen WIFI verbinding met de Denon enz.
Mijn bedoeling is op de Logitech een activiteit te maken + zender keuzes,betwijfel of dit gaat .
LG 55B6V,JVC X7900,Marantz SR7013,Panasonic UB 820 ,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.

MechanicalAnimal

Quote from: Edliver on December  9, 2018, 16:13:01
Met de uitdoving van de FM radio uitzendingen ( wanneer ?? ) heb Ik m'n gedacht op ofwel internet radio of DAB+ ontvangst gezet.
DAB+ moet Ik een "ontvanger / receiver" bij plaatsen / kopen => iemand ervaring / advies ?

Bij internet radio heb Ik het volgende "probleem",een zender kiezen is een vrij omslachtig gedoe met m'n Denon AVR3400H.
Nu heb Ik gezocht of er een mogelijkheid in zit om hier rechtstreeks voorkeur zenders te maken die het veel eenvoudiger zou maken,maar heb dit niet gevonden,zijn er leden die hier een oplossing voor weten ?
Edd

even 2 dingen die van belang zijn.

Ga je naar DAB+ dan ontvang je nog steeds via de ether. Dan beperk je jezelf nogal.
Kies je voor internetradio, dan pak je (volgens mij) ook de stations die van FM naar DAB+ verschuiven nog steeds. Ik heb het hier wel over de "reguliere" zenders en natuurlijk niet een lokaal dorpszendertje.

Met internetradio gaat er een hele wereld voor je open aan zenders. Uit alle windstreken kun je namelijk zenders ontvangen, het aanbod is gigantisch.

Ik weet niet hoe je je AVR bedient maar ik heb een HEOS streamer en dat gaat vrij simpel hoor, ik kan radiostations zoeken op genres, maar ook trefwoorden, en ze eenvoudig aan een favorietenlijst toevoegen.

De app heeft in het verleden wel zijn kuren vertoont, dat is wel bekend van Heos, maar werkt eigenlijk al heel lang gewoon feilloos.

Ik heb ook eens BubbleUpnp geprobeerd, dat is een fijne app, met maar 1 heel groot nadeel, ik kan namelijk dan niet in mijn Heos de optische ingang (of aux in) kiezen als bron en dat is echt heel vervelend. In plaats van muziek van de harde schifj spelen gebruik ik die functie namelijk als de TV mijn bron is. Mijn Heos zet optisch om in analoog-tulp bij gebrek aan digitale ingangen in mijn versterker.


SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Edliver

Thx
Ik ga deze weg eens verder in ,en zoek een oplossing.
LG 55B6V,JVC X7900,Marantz SR7013,Panasonic UB 820 ,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.

JGvH

Vorige week bij hifiklubben voor €49  argon dab+ adapter incl afstb met 6 voorkeur toetsen gekocht. Bevalt uitstekend 😊

Cyreg

Quote from: JGvH on December 11, 2018, 09:54:38
Vorige week bij hifiklubben voor €49  argon dab+ adapter incl afstb met 6 voorkeur toetsen gekocht. Bevalt uitstekend 😊

hier ook en vandaag binnen ;) vind jij hem goed klinken op je gewone stereoset?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

JGvH

Hoi ik gebruik m op een Denon AVR x1400 en heb m analoog aangesloten. Ik vind m helder en gedetailleerd klinken.