Vintzend's set

Started by vintzend, December 9, 2018, 15:18:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vintzend

Hallo,

Dit is het meest vriendelijke audio/video-gerelateerde forum die ik tegen ben gekomen, dus registreer mij ook gelijk maar.

Ik ben Vincent, mijn 40e levensjaar komt behoorlijk dichtbij en al een lange tijd muziek en filmliefhebber. Ben zelf verzamelaar van slechte Amerikaanse sci-fi/actie/horror/cult films (vaak DVD omdat deze "troep" vaak niet op bluray wordt geperst), al komen er ook steeds meer films van hogere kwaliteit in mijn verzameling bij. Dat laatste zal vast iets met mijn leeftijd te maken hebben.

Wat achtergrond informatie

Na altijd "stereotorens" (later ging men dit mini sets noemen?) te hebben gekocht, besloot ik rond 2009 het anders te gaan doen. Ruimte voor een surroundopstelling had (en heb) ik niet, maar omdat ik veel apparatuur met HDMI had, toen toch besloten om een Yamaha RX-v667 7.1 receiver en twee Canton GLE-476.2 GLE 470.2 zuilspeakers te kopen. Hier heb ik best even plezier van gehad, maar heel blij werd ik nooit van de GLE 470.2. Later voegde ik Squeezeboxes toe, wat ik stabiel kreeg door de Logitech Media Server op een Raspberry pi te draaien ipv de Mac mini.

Omdat Logitech de virtuele nek van Squeezebox zo goed als omdraaide, wilde ik vorig jaar nieuwe stappen zetten. Ik wilde nu een stereo versterker, liefst met een paar HDMI ingangen. Dit beperkte mijn keuze heel erg, maar tot mijn eigen verbazing vond ik een product die precies bood wat ik wilde hebben: de NAD C368.

Huidige setup

De C368 versteker is uit te breiden met NAD's MDC insteekkaarten. Op het moment van kopen was de nieuwe HDMI module nog niet beschikbaar, maar werd mij beloofd dat die er aan zat te komen. Dus kocht ik de C368 met de MDC DD-BLUOS 2 module (Bluesound streamer). Direct na het uitkomen heb ik de MDC HDM-2 (3 x stereo-only HDMI in en 1 x uit, met ARC) in laten bouwen. Erg duur voor wat er geboden wordt, maar precies wat ik zocht. Heb een paar kleine irritaties met betrekking tot de HDMI ingangen, maar verder erg blij met deze super veelzijdige versterker (vooral de ingebouwde Bluesound streamer bevalt me uitstekend).

Bij Hifistudio Wilbert in Utrecht (waar ik de NAD incl. modules ook gekocht heb) heb ik speakers geluisterd. In mijn prijsklasse hadden ze niet zo heel veel keuze, maar ik was zo enthousiast over de Motive SX2 van het Engelse Neat Acoustics dat ik deze besteld heb. Het bijzondere (vond ik) dat er speakers waren die meer detail en/of een betere bas leken te bieden, maar de vocalen vond ik zo ontzettend mooi op de SX2, dat de keuze voor mij vrij snel vast stond. Gisteren zijn ze geleverd (helaas kwam er 1 licht beschadigd uit de doos, maar dit wordt opgelost is mij verzekerd). Ik ben er in ieder geval op dit moment verschrikkelijk blij mee, wat een verbetering en wat een plezier weer om naar muziek te luisteren.

Qua streamingdienst heb ik Spotify een paar jaar terug omgeruild voor een TIDAL hi-fi abonnement. Ik hou zelf vooral van singer/songwriter muziek en luister naast grote artiesten als Marianne Faithfull, ook regelmatig naar behoorlijk obscure artiesten en de meeste kan ik zo terugvinden op TIDAL. Op social media doen ze zich voor als het paradijs voor rapliefhebbers, maar ze bieden veel meer. Naast streaming heb ook nog een eenvoudige en goedkope CD speler van Tangent Audio als bron, maar moet zeggen dat ik veel minder CDs draai dan ik had verwacht. Over mijn TDK draaitafel wil ik niet te veel woorden vuil maken, ik neem binnenkort een Pro-Ject instapper van mijn broer over.

Een paar snel gemaakte foto's volgen. Zal deze nog eens updaten met betere foto's, zodra de beschadigde SX2 vervangen is.
Panasonic TX-P42G30 plasma TV | NAD C368 (incl BluOS streamer & 4k HDMI modules) | Neat Acoustics Motive SX2 | Tangent EXEO CDP | Panasonic DMP-BDT381 bluray | Nikkei ND210H DVD (regio-vrij)
Bluesound Pulse Mini 2i | Yamaha MusicCast ISX-18D | Amazon Echo Dot | Sony NW-A45 walkman | B&W PX

Xander32

Welkom ✋🏼, veel lees- en postplezier hier. Jouw enthousiasme over de Neat ls kan ik goed begrijpen, heb een keer Motive 2 mogen beluisteren op Naim apparatuur en dat was zeer aangenaam.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Marco66

Welkom hier, nette set al!
Heb zelf de Neat Motive 2 in bezit gehad en voor het formaat een belachelijk volwassen geluid met een prachtig mid id.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Rob46

Fraaie set! Welkom hier en veel post- en leesplezier  :bigsmile:
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

fasteddie


Carrol

Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

AudioEnZo

Welkom! En je hebt daar een mooie en ik denk zeer genietbare set  :clapping:

scrutinizer

#7
Quote from: vintzend on December  9, 2018, 15:18:33
Hallo,

Dit is het meest vriendelijke audio/video-gerelateerde forum die ik tegen ben gekomen, dus registreer mij ook gelijk maar.



Buiten het feit het hier op zijn tijd ook grillig kan raken  ...... Keep in mind dat we een leuke hobby hebben die we met de meeste hier kunnen delen. ;)

Njoy.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

felix01

welkom op het forum hier. :colgate:
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,


papaleo

Welkom Vincent....,en we zijn gek op foto's dus kom maar op  :thumbs-up:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels