Advies stille projector voor overdag

Started by millon, December 7, 2018, 18:17:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

millon

Ik ben ooit in het bezit geweest van een TW2900 van ITC en het gaat nu toch weer jeuken om een projector te kopen voor de woonkamer.
Ik wil wel een grote stap verder dan de TW2900. Waarschijnlijk word het met mijn budget een 2ehands.

Welke kunnen jullie mij aanbevelen?

Hier mijn wensen.
1080p
Ook overdag met een half donkere kamer.
LCD
Minder dan 28db.
Bewegingssnelheid.
Schermafmeting 92inch, max 100inch.
Afstand projector 420cm. Hoogte 250cm

Max 600euro.

Past een 2ehands TW6700 in ecomode binnen dit plaatje?

darkrunner

#1
6700 24db in spaarmodus 32 db normaal zal in werkelijkheid wel iets hoger zitten.

Edit: staat een Sony hw30 en een Jvc rs35 hier te koop van een forum sponsor beide met nieuwe lamp en Isf kalibiratie voor €700,

millon

Quote from: darkrunner on December  7, 2018, 18:24:10
6700 24db in spaarmodus 32 db normaal zal in werkelijkheid wel iets hoger zitten.

Edit: staat een Sony hw30 en een Jvc rs35 hier te koop van een forum sponsor beide met nieuwe lamp en Isf kalibiratie voor €700,

Deze houden toch niet van daglicht?

darkrunner

Geen idee Lumen van de 6700 zijn inderdaad wel een heel pak hoger op papier, geen idee hoe zich dat in de praktijk vertaald.

evilniek

Quote from: millon on December  7, 2018, 19:40:31
Deze houden toch niet van daglicht?

Geen enkele projector houdt van daglicht eigenlijk, altijd verduisteren is het beste, en als je perse met daglicht wil kijken kun je beter een tv nemen. Lawaai is heel erg persoonlijk, ik heb zelf nooit last gehad van te veel lawaai bij de projectors die ik heb gehad. Maar een halfdonkere kamer zou ik je willen afraden, dat is waardeloos imho.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

millon

Quote from: evilniek on December  7, 2018, 20:41:27
Geen enkele projector houdt van daglicht eigenlijk, altijd verduisteren is het beste, en als je perse met daglicht wil kijken kun je beter een tv nemen. Lawaai is heel erg persoonlijk, ik heb zelf nooit last gehad van te veel lawaai bij de projectors die ik heb gehad. Maar een halfdonkere kamer zou ik je willen afraden, dat is waardeloos imho.

Ik kan de woonkamer maar half verduisteren met lamellen en luxaflex etc....

home@the movies

Quote from: millon on December  7, 2018, 19:40:31
Deze houden toch niet van daglicht?

Als je een "lichtbak" zoekt dan is de JVC niet de juiste projector, maar zoals al werd gezegd doe je met een half verduisterde ruimte geen enkele projector een plezier.
De 6700 geeft inderdaad wel een stuk meer licht, maar is wel niet te vergelijken in beeldkwaliteit.

evilniek

Quote from: millon on December  7, 2018, 20:45:55
Ik kan de woonkamer maar half verduisteren met lamellen en luxaflex etc....

Niet aan beginnen, kijk is naar een mooie tv oled of qled, dat is denk ik woonkamer vriendelijker. Maar het is aan jou natuurlijk.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

millon

Vanmiddag een zeer nette TW3000 250uur gekocht voor 150euro!

Hij is van een liefhebber geweest en natuurlijk altijd rookvrij gestaan.
De lichtopbrengst bevalt mij prima.
Nu eerst een calibratie regelen en een scherm van 250cm breed.