Originele datum foto houden bij overzetten foto's

Started by BuSpu, December 7, 2018, 13:56:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BuSpu

Toen ik nog een iphone had was het overzetten van foto's naar mijn iMac geen probleem. Via USB aansluiten, iPhoto opende vanzelf en je kon zo importeren.

Toen kreeg ik een Samsung S9+ en toen begonnen de problemen. iPhoto herkent het toestel niet dus kan niet importeren. Als ik de bestanden op een andere manier binnen haal in mijn Mac (bijv via backup van mijn Samsung S9+) dan krijgen de foto's de datum van de import. Gelukkig geeft Samsung de foto's als naam de datum met tijd, dus ik kan wel achterhalen wat de juiste datum is maar dat kan je alleen, per foto,  handmatig veranderen.

Ik heb het ook via fotolader geprobeerd maar dat werkt ook niet. Ook het programma 'Foto's ' van Apple zelf herkent wel het typenummer maar kan niks importeren. Oh ja, ik weet dat je in je telefoon de toegang moet toestaan en de USB verbinding moet aanpassen om foto's over te zetten.

Dat moet toch beter kunnen anno 2018 ???  :blink:

Iemand een slimme suggestie?

Dank BuSpu


BuSpu

Niemand een idee? We leven al in 2019 ondertussen.  ;)

newday

Ik laat mijn foto's vanuit Android automatisch back-uppen met de Dropbox app en krijg deze binnen op mijn Mac met de juiste datum in de naam en ook de timestamp is goed.
Is wel geen Samsung maar werkt tot nu toe al op verschillende merken Android phones.

Sent from my Mi A2 using Tapatalk


BuSpu


jos-nl

#4
Ik gebruik hier A Better Finder Attributes voor.
Ideaal als je b.v. vakantie foto's van je reisgenoot krijgt waarbij de creatie datum om zeep is door het heen en weer kopiƫren van de foto's.
Ik gebruik deze app dan om de EXIT creatie datum te kopiƫren naar de file create datum van de foto's.