Nieuwe 7.0/atmos set

Started by darkrunner, December 6, 2018, 12:48:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

darkrunner

#25
Mordaunt-Short Alumni 5.0 voor  €99 is bij AudioExpert ze hebben nog een set of 4/5 staan ooit eens een hele restpartij van opgekocht, sla je slag als je die ook wil
Heb tel contact met hun gehad dus geen scam, maandag vertrekken ze naar mij verzending is ook gratis :)

Quote from: HcHifi.nl on December  8, 2018, 12:32:05
die heb ik nooit echt bijzonder gevonden..
Dan zou ik eerder bij Q Acoustic blijven.
Mmm oke dan toch maar eens die B&W 684 S2 en Mission Qx5 gaan beluisteren, verkoop je ook Anthony Gallo?

H&C Hifi

Quote from: darkrunner on December  8, 2018, 12:41:53
Mordaunt-Short Alumni 5.0 voor  €99 is bij AudioExpert ze hebben nog een set of 4/5 staan ooit eens een hele restpartij van opgekocht, sla je slag als je die ook wil
Heb tel contact met hun gehad dus geen scam, maandag vertrekken ze naar mij verzending is ook gratis :)
Mmm oke dan toch maar eens die B&W 684 S2 en Mission Qx5 gaan beluisteren, verkoop je ook Anthony Gallo?


Die mannen ken ik goed  ;) veel luisterplezier.
Zullen ze waarschijnlijk nog hebben uit de tijd dat het nog bestekeus.nl was ipv audioexpert.

Dirk

Quote from: HcHifi.nl on December  8, 2018, 11:47:05
Als het echt klopt gelijk kopen..
ik denk dat ze wat in de gaten hebben, want bestellen lukte me iig niet
kreeg aan het eind vd bestelling een pop-up venster dat de geselecteerde betaalmethode momenteel niet beschikbaar is...en dat bij 5 verschillende keuzes  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

darkrunner

#28
Ik kreeg ook 5x die melding, toen met de vrouw hare bancontact geprobeerd en bestelling was gelukt.
Bestelling afhalen lukte ook direct.

darkrunner

Quote from: HarrieA on December  8, 2018, 11:29:01
Ik heb de alumni's. De zuilen naast de tv, de kleintjes als surround.
Ze staan in 7.1 opstelling.
Welke zuil speakers heb je?

Dirk

het was hier zelfs vóór er nog maar een kaart aan te pas kwam, dus oorzaak zit 'em wslk toch in wat anders...mogelijk dat ze 't dus in de gaten hebben dat er iets niet klopt en nu op die manier erger voorkomen?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

darkrunner

via een andere browser eens proberen kan soms ook helpen.

Dirk

that did the trick, setjes besteld ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

darkrunner

Setjes? ze zijn op dan nu of? :)

Dirk

niet dat ik weet :D maar met 2 sets kan ik kijken of ik de centers eventueel ergens anders voor ga gebruiken
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

darkrunner

#35
Was ik ook over aan het nadenken 2 kopen en centers als front gebruiken en een extra MS center erbij kopen.

knubbe

Quote from: darkrunner on December  8, 2018, 12:41:53
Mordaunt-Short Alumni 5.0 voor  €99 is bij AudioExpert ze hebben nog een set of 4/5 staan ooit eens een hele restpartij van opgekocht, sla je slag als je die ook wil
Heb tel contact met hun gehad dus geen scam, maandag vertrekken ze naar mij verzending is ook gratis :)
Mmm oke dan toch maar eens die B&W 684 S2 en Mission Qx5 gaan beluisteren, verkoop je ook Anthony Gallo?

Bedankt voor de tip. Heb ook een setje besteld om te gebruiken als atmos speakers.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

darkrunner

#37
Zie net op hun site: Niet op voorraad.

Aan de snelle beslissers incl mezelf, veel plezier ermee :)



HarrieA


darkrunner

Thx die vind je 2de hands ook nog wel makkelijk.


Jamo S 807 waar hoort dat eigenlijk thuis in het rijtje qua kwaliteit? qua ontwerp spreken die me zeker aan maar ken het verder niet van klankbeeld/kwaliteit, Jamo S 8 ATM is dan evt een oplossing voor Atmos.


Gisteren de projector nog een opgezet met een sneeuwwit geverfd plafond en muren ga je lopen van ellende zoveel licht reflectie pff, vermits we ook maar max 210/230cm breed kunnen projecteren in de living (donker behang en goed verduistert) hadden de vrouw en ik het erover om evt toch maar enkel voor die 82/85 inch tv te gaan wat maakt dat ik dan wel Fronts kan zetten.

darkrunner

Net de Alumni 5.0 geleverd gekregen, een koopje.

darkrunner

Verschil is toch groot tov Qa 3020/2050, heb nu wel enkel snel snel in stereo vergeleken, hoop dat ze voor surround voldoende gaan zijn.
van het weekend eens opzetten in een test kamer.

H&C Hifi

Quote from: darkrunner on December 11, 2018, 20:26:56
Verschil is toch groot tov Qa 3020/2050, heb nu wel enkel snel snel in stereo vergeleken, hoop dat ze voor surround voldoende gaan zijn.
van het weekend eens opzetten in een test kamer.

UIteraard, de Alumni is ook wel erg veel kleiner.
De Alumini is ook enkel te gebruiken met sub voor een beetje ''volwaardig'' geluid.

darkrunner

We gaan zien half februari 2019 is de verbouwing af gaan zijn, nu voor die €99 is het geen miskoop.

Opties tot nu zijn

-Alumni 5.0 met ms 904/906 fronts
-Qa set houden de 2050 naar achter en een par Qa font bij kopen
-of een B&w 600 set met de 684 s2 als front
-Mission denk ik dat gaat afvallen  met hun basspoort vanachter
-Jamo S807 moet ik nog beluisteren zou in het laag wat meer geven dan Qa maar mindrr in het midden dan Qa

darkrunner

Dindsdag of donderdag naar Duitsland de Mission Lx-1, Lx-2 en Lx-c gaan beluisteren, van al de vele reviews die ik lees komt telkens hetzelfde terug top speakers onder de €300 en de  Lx-1 tov de Qa3010 en de Lx-2 tov de Qa 3020 worden in vele reviews ook als de betere bestempeld qua sound.

De set zou me :2 paar  Lx-1, 1 paar 1 Lx-2  en een Lx-c  €586,00 kosten en is amper 42min rijden bij me vandaan

Ga dan wel geen Atmos plafond speakers hebben maar zal ook wel werken zeker met 2 Lx-1 aan de zijkant boven schuin  te hangen.

gast_001

Ga gewoon eens bij HC hifi buurten. Nette nieuwe winkel en verstand van zaken :)

darkrunner

#46
Al een paar x geweest hoor (de oude winkel) maar denk niet dat ze Mission verkopen, nieuwe zal voro in de zomer zijn als ik een nieuwe receiver ga kopen.