muziek op Ipad afspelen

Started by Rach, December 4, 2018, 20:56:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rach

Ik wil de muziek die ik op mijn iPad heb staan beluisteren via mijn versterker, de Primare i30. Ik heb een cd collectie die ik ook wil beluisteren, dus zit ik er aan te denken om de Primare cd 35 Prisma aan te schaffen. Mijn vraag is, zijn er goedkopere alternatieven, ik heb n.l. al een cd speler, wat heb ik daarvoor nodig en hoe sluit ik het aan. Ik wil het zo simpel mogelijk houden, muziek opslaan op een externe harde schijf ga ik niet doen, af en toe een nummer beluisteren dat is het. Oh, en het hoeft ook niet in de hoogst mogelijke resolutie.


jahtari

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Rach

Quote from: jahtari on December  4, 2018, 21:29:43
Streamer met spotify abo?
Wat moet ik nou met een Spotify abonnement? Ik wil alleen maar de bij iTunes gekochte nummers beluisteren.

MechanicalAnimal

#3
Quote from: Rach on December  4, 2018, 20:56:12
Ik wil de muziek die ik op mijn iPad heb staan beluisteren via mijn versterker, de Primare i30. Ik heb een cd collectie die ik ook wil beluisteren, dus zit ik er aan te denken om de Primare cd 35 Prisma aan te schaffen. Mijn vraag is, zijn er goedkopere alternatieven, ik heb n.l. al een cd speler, wat heb ik daarvoor nodig en hoe sluit ik het aan. Ik wil het zo simpel mogelijk houden, muziek opslaan op een externe harde schijf ga ik niet doen, af en toe een nummer beluisteren dat is het. Oh, en het hoeft ook niet in de hoogst mogelijke resolutie.

ik zou denken aan een Chromecast Audio, de i30 mist helaas een 3.5mm jack dus je zult een verloopkabeltje (van 3.5mm jack naar RCA/tulp) even los moeten halen.

http://www.chromecast-info.nl/chromecast-audio/

Volgens mij voldoet dat aan al je eisen, en kost slechts 35 euro zo'n beetje.



Verloopkabel:
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

BJF

Hoe wil je de muziek beluisteren via je versterker? Als je wilt streamen is de oplossing in de post hiervoor handig én goedkoop. Als je bedraad wilt luisteren kun je hetzelfde kabeltje als hierboven gebruiken om je iPad op je versterker aan te sluiten (o.v.v. welke iPad je hebt kan het een ander verloopkabeltje zijn). Scheelt weer een tussenstation en een beetje geld.
NAD M10 V2
Elac FS247

MechanicalAnimal

Quote from: BJF on December  5, 2018, 08:48:41
Hoe wil je de muziek beluisteren via je versterker? Als je wilt streamen is de oplossing in de post hiervoor handig én goedkoop. Als je bedraad wilt luisteren kun je hetzelfde kabeltje als hierboven gebruiken om je iPad op je versterker aan te sluiten (o.v.v. welke iPad je hebt kan het een ander verloopkabeltje zijn). Scheelt weer een tussenstation en een beetje geld.

Goeie tip, als je echt 1 nummertje even wilt draaien en je hebt tijdens het luisteren de Ipad niet nodig dan kun je het met een simpel kabeltje oplossen.

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Mario D

Apple Airport express of Apple tv bv.
Apple tv gaat upscalen naar 48khz dus ik zou voor een Airport express gaan.
Vind je tweedehands ook vrij veel.