Indrukwekkend Google Pixel 3 vs Sony A7R III ay night

Started by Erik, December 4, 2018, 13:14:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Bizar dat je s avonds met een mobiel bijna net zulke foto's maakt als een A7R III.
Wordt een interessante optie voor volgende telefoon. Je mist alleen nog goede zoom.
Als deze techniek nu eens in compact of DSLR's kwam  ;)

https://petapixel.com/2018/11/24/google-pixel-3-vs-sony-a7r-iii-a-low-light-shootout/
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

maximus79

Ja leuke functie, gebruik het al op mijn pixel 2.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

fasteddie

Er zijn verschillen zichtbaar, echter toch goede kwaliteit....

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

danielo

Het is best leuk te zien maar tenzij je het hele verhaal snapt wat er gebeurd zegt het ook weer helemaal niets behalve dat in een aantal opzichten 'raw' opnames maken met een bv de a7r3 straks een probleem wordt omdat de telefoons duidelijk aangeven dat slimmer zijn met de data die je kan 'pakken' tijdens de opname en flink rekenen voor je het opslaat voor latere bewerking echt een ding gaat worden. Ik hoop echt dat de grote sensors jongens dat ook inzien en dit niet alleen aan apple en google laten alhoewel dat wel een bak geld is waar ze tegen moeten vechten.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Mooi gezegd en idd hopelijk gaan we dit ook snel terugzien in de betere compacte en dslr's

Quote from: danielo on December  5, 2018, 01:26:17
Het is best leuk te zien maar tenzij je het hele verhaal snapt wat er gebeurd zegt het ook weer helemaal niets behalve dat in een aantal opzichten 'raw' opnames maken met een bv de a7r3 straks een probleem wordt omdat de telefoons duidelijk aangeven dat slimmer zijn met de data die je kan 'pakken' tijdens de opname en flink rekenen voor je het opslaat voor latere bewerking echt een ding gaat worden. Ik hoop echt dat de grote sensors jongens dat ook inzien en dit niet alleen aan apple en google laten alhoewel dat wel een bak geld is waar ze tegen moeten vechten.

Daniel.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

#7
Smartphones worden beter
Maar praat dan over de p20pro
Met alle respect maar Google en Apple zijn matig vergeleken met een A7 laat staan een R

Grote voordeel is portabiliteit.
Maar al die vergelijken met pro camera vs mobiel is klinklare onzin. Probeer maar eens in bv het Concertgebouw een foto te maken met een mobiel en een a7rIII. Geloof me. Je gaat van onbruikbare bagger naar een bruikbare foto.

Nightmode op de p20pro is subliem. Maar is gelimiteerd aan 10mp en je moet wel 3-6 seconden tijd hebben voor de foto.


Sent from my CLT-L29 using Tapatalk
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

danielo

Quote from: J.A.F._Doorhof on December  5, 2018, 15:12:08
Smartphones worden beter
Maar praat dan over de p20pro
Met alle respect maar Google en Apple zijn matig vergeleken met een A7 laat staan een R

Grote voordeel is portabiliteit.
Maar al die vergelijken met pro camera vs mobiel is klinklare onzin. Probeer maar eens in bv het Concertgebouw een foto te maken met een mobiel en een a7rIII. Geloof me. Je gaat van onbruikbare bagger naar een bruikbare foto.

Nightmode op de p20pro is subliem. Maar is gelimiteerd aan 10mp en je moet wel 3-6 seconden tijd hebben voor de foto.


Sent from my CLT-L29 using Tapatalk

Ik doelde vooral op de hardware/software laag na de sensor. Ik vermoed dat apple en google daar een zware rol spelen in de vooruitgang. Maar het kan goed zijn dat ik Huawei en andere hier onderschat mijn doel was dat ik hoop dat de sony's van de wereld dit stuk ook meenemen in wat ze aan het doen zijn maar ik hoor dat sony bv in de volgende chipset ook een ML chip gaan opnemen en gezien de geruchten over de sensors/snelheden verwacht ik toch ook wel een flink andere cpu/gpu verhouding. Daar doelde ik op.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

J.A.F._Doorhof

Hoe minder software hoe beter
Gewoon een raw file zonder poespas
Dat zie je aan de p20pro.
RAW is fantastisch, jpg is veel te geprocessed

Kijk voor opa en oma is het fantastisch en ik vind het ook leuk hoor begrijp me goed. Maar het is een snapshot camera. En een a7rIII is gewoon een zwaar professionele camera.

Wat me wel leuk lijkt is een tripod/nachtstand. Gewoon 6 seconden je camera vast houden en een ragscherpe foto krijgen zonder blur Kan soms handig zijn. Alleen hopelijk dan zonder processing dus geen verscherping etc.

Dat is het probleem met smartphones. Er zit veel op maar het is allemaal eigenlijk gewoon gadget. Net als achteraf scherpte doen. Lekker voor een keer maar ik gebruik het eigenlijk amper.... Omdat de resolutie gewoon te laag is.

Sent from my CLT-L29 using Tapatalk

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ProXius

Ik zou dan juist wel weer erg gelukkig worden van een goede compact met 1" sensor, iets van 4x optische zoom en dan de software en bewerking van bijvoorbeeld mijn S8.  :coffee: Al snap ik dat het voor de professional uiteraard juist niet belangrijk is.
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

J.A.F._Doorhof

Sony rx100. Doet precies wat je wilt.
Of gewoon een p20pro kopen. Als je niet perse zoom nodig hebt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ProXius

Quote from: J.A.F._Doorhof on December  5, 2018, 23:48:37
Sony rx100. Doet precies wat je wilt.
Of gewoon een p20pro kopen. Als je niet perse zoom nodig hebt.
Hele grote kans dat ik een rx100 mk1 erbij ga nemen voor op vakanties. ;) 3 weken USA gedaan met de S8 en daar zijn al hele mooie plaatjes uitgekomen, maar is natuurlijk lang niet allemaal super... (en zeker niet op fullsize)
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

Charlemagne

#13
Quote from: J.A.F._Doorhof on December  5, 2018, 15:12:08
Probeer maar eens in bv het Concertgebouw een foto te maken met een mobiel en een a7rIII. Geloof me. Je gaat van onbruikbare bagger naar een bruikbare foto.

Hier is zo’n met een mobiel gemaakte ‘bagger foto’ uit het Concertgebouw, gemaakt met mijn Huawei P20 Pro, niet eens in de nightmode. Wel fors geresized om hem hier te kunnen posten. Wel even op klikken om hem groter te maken.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

J.A.F._Doorhof

De p20pro doet het goed.
Maar je hebt er de nacht mode voor nodig.
Ik bedoel meer dit soort werk

https://frankdoorhof.smugmug.com/Portfolio/CelebsArtists/i-SK9cpRS

https://frankdoorhof.smugmug.com/Portfolio/CelebsArtists/i-j9GKMNS

Dit is allemaal in het redelijk donker gemaakt en met beweging. Dat trekt de nacht mode niet (ook geprobeerd natuurlijk).

De nachtmode van de p20pro is bizar goed maar je zit gewoon met de tijd die het kost. Zelfs met bv behind the scenes foto's in de studio is het hit and miss.

Kijk als ik er 5 maak is er 1 absoluut bruikbaar. Maar bij de andere zie je toch ergens beweging. En dat is logisch begrijp me goed.

Maar als je een telefoon vergelijkt met een professionele camera dan moet je ook reeel zijn.

Ik neem de p20pro ook mee op uitjes waar ik normaal een echte camera mee naar toe nam en als het licht goed is dan maak ik bizar mooie foto's met die camera. En zelfs in de nacht is het geniaal.

Maar.......het is allemaal wel erg beperkt en als je met minder licht zonder nachtmodes schiet dan valt ook de p20pro door de mand

De p20pro is de eerste smartphone die ik een waardige vervanger vind van de normale camera in bepaalde situaties als je je dat realiseert is de p20pro een perfecte oplossing als reis camera. In de nacht de nacht modes met de beperking van 3-6 seconden en 10mp. Al het zoom werk 10mp en de rest RAW 40mp. Het is een waanzinnige telefoon/camera.

Echter... De vergelijking met een a7rIII is zelfs met de p20pro volledig oneerlijk qua kwaliteit. Laat staan een Google/Samsung of Apple telefoon.

Ik kijk altijd met interesse naar die reviews.
Het is jammer dat de vaak alleen de jpgs tonen. In 95% van de gevallen (ook bij de p20pro) zie je waterverf/pastel effecten, oververscherping en simpelweg verlies aan detail.

Is het slecht....
Voor de particulier absoluut niet. Zoals gezegd ik loop als pro met een p20pro rond en vind het te gek. Mag je het vergelijken met een a7rIII die op dit moment een van de beste camera's is....... Absoluut niet.

Natuurlijk is een foto een foto.
Maar een foto met een mobiel van een situatie zoals ik je laat zien levert bagger op. Op de Sony zit ik qua iso in het Concertgebouw tussen de 32000 en 104000 (ja die nullen kloppen). En dat soort situaties trekt op dit moment geen enkele mobiel zonder langere sluitertijden.

Heb trouwens ook gezien de verlichting op jouw voorbeeld het idee dat dit met alle zaalverlichting aan is. (ook omdat er mensen staan). Ik schiet 99% met de zaalverlichting uit. In het Concertgebouw is dat een ramp. Maar het werkt ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

Punt is dat vroeger stond mobiel gelijk aan 100 procent rotzooi tenzij in volle zon en niet ingezoomd. Even wat schemer of bewolkt en je had niks. Details bij zoomen amper.
Digitale zoom boven twee keer kon zo prullenbak in.
En met deze nieuwe technieken is er ontzettend veel verbeterd. Rotzooi is ineens oké resultaat geworden en bij schemer of nacht hoeft het niet meteen meer de prullenbak in
Google werkt zo te zien niet met 6 sec lens open maar combineren meerdere korte foto's.
Een techniek die op simpelere manier ook op de rx100 mk6 en wellicht lager wordt gebruikt.
Maar ik zie meer voordelen in gebruik van DRO op 3 of 4 zetten
Hdr kan ook maar dan alleen als er geen bewegende auto's of mensen in het beeld zitten is mijn korte ervaring.
Het begin is er naar denk dat Google hier grotere stappen heeft gezet.

Wat ook zou schelen is dxo prime noise onderdrukking standaard aan boord bij hoge iso's maar dat zal nog even dromen worden laat staan realtime.

Ik zou het in ieder geval eens met eigen ogen willen zien en testen
Heb met mijn OnePlus 5 overdag zonnig een festival geschoten.
Het idee was dat bij goed resultaat ik mijn rx100 mk1 niet meer hoefde mee te nemen. Het resultaat was dat ik de mk6 heb aangeschaft :D
Maar misschien verrast pixel ons wel. Het schijnt dat de app ook los te sideloaden wordt in de toekomst op Android 9 Pie dus wie weet kan ik dan nog eens testen

Overigens komt er volgend jaar een 48MP sensor uit voor mobieltjes benieuwd wat dat oplevert
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill