Stopcontact aarden of niet?

Started by sonsan, December 2, 2018, 15:06:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sonsan

Ik krijg deze week een Supra MD06-EU/SP MK2 stekkerblok met een Supra LoRad MK 3x2,5 netkabel.
Om de beveiliging en filtering te kunnen benutten die dit stekkerblok bied moet dit blok aan de aarde worden aangesloten.
Nu heeft mijn woning alleen in de keuken (en badkamer) geaarde stopcontacten. Mijn Marantz SR7007 heeft geen aarde. Voordat ik een elektriciën in huis haal om een extra aardekabel te trekken, heeft het wel nut om aarde te gebruiken omdat de SR dat niet heeft?
Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50

Rowdy

#1
Na mijn weten moet je de stekkerblok ook op een geaard stopcontact aansluiten. Doe je het niet kun je bij een defect van beveiliging / filtering de halve netspanning op de behuizing van de stekkerblok krijgen.

Sopper

#2
Waarom heb je dit stekkerblok gekocht? Voegt niets toe als je geen aarde hebt en als je het wel hebt valt het ook nog te betwijfelen of het je iets gaat brengen...
Heb je een filter nodig? (Heb je een stroom-probleem?)

Zo nee, koop dan gewoon een degelijke verdeeldoos zonder filter.

Aarde (laten) trekken omdat je een filterblok met aarde hebt aangekocht, zonder dat je weet of het je iets gaat brengen, lijkt mij zonde..

Probeer eerst eens met een geaard verlengsnoer vanuit de keuken
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

sonsan

#3
Ik had nog een simpel kunstof stekkerblokje liggen en kon voor een leuk bedrag de Supra stekkerblok met kabel kopen. Ik heb geen problemen maar heb wel veel positieve berichten gelezen over deze spullen. (Ook sceptische...).
Hier zo'n positief review:

https://www.lexicommultimedia.nl/review/vergelijkende-luistertest-netsnoeren-en-verdeeldozen-review/

Ik kan redelijk eenvoudig een aardedraad naar de wcd trekken. Baad het niet dan schaad het niet zou ik zeggen....
Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50

MichielB

Als het redelijk simpel is zou ik zeggen, gewoon doen! Vaak hebben filters aarde nodig om volledig te functioneren. We zien jouw bevindingen wel tegemoet!
YN-Audio Music at its Best - bijzondere boetiek stijl merken Alare Labs, Albedo Silver, Audia Flight, Cen.grand, Coda Technologies, Ediscreation, LAB12, Signal Projects en x-odos.

sonsan

Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50

minplus

Als het enigszins simpel mogelijk is, alle stopcontacten aarden. Mocht niet geaard ergens beter zijn dan hang je er een simpel blokje zonder aarde aan.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

sonsan

Vandaag een geaard wcd gemaakt.
Wat me al gelijk opviel was het volgende. Toen ik nog een niet geaard wcd gebruikte had de aarde van de sub en tv een beetje reststroom. Gemeten aan de stekker die het apparaat in gaat. Met een spanningzoeker kon ik dat goed zien. Nu de wcd geaard is ben ik de reststroom kwijt. Of het veel uitmaakt weet ik niet, maar dit zie ik al als voordeel....
Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50