Bestaat dit echt niet: BT over/on ears hoofdtelefoon met laadDOCK voor iPhone

Started by BJF, December 1, 2018, 21:19:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BJF

Wat ik zoek is exakt datgene wat in de topictitel staat. Een bluetooth koptelefoon, over- of on ears, met een laadstation, voor gebruik met een iPhone en iPad.

Gek genoeg is in-ear wel te koop, denk aan Apples eigen oorproppen. Je zou denken dat, als al die techniek in zo'n propje past, dat dit ook wel in een 'volwassen' headset past.

Waarom? Juist als ik mijn eerdere AKG 60NC wireless wilde gebruiken was ie leeg of heel snel leeg. Natuurlijk kun je dan verder met een snoertje, maar ik wil dat gewoon niet. Ook wil ik niet iedere keer na gebruik het stekkertje in moeten pluggen.

Gebruiksgemak staat dus bovenaan: hij is geladen als ik hem wil gebruiken, er hoeft geen draadje naar het device en na gebruik leg/hang ik hem weg en wordt ie vanzelf opgeladen.

Bestaat dit echt niet of zoek ik met mijn neus?
NAD M10 V2
Elac FS247

BJF

NAD M10 V2
Elac FS247


Mokumer45

Als ik deze manual lees en de specificaties bekijk, zie ik, dat er geen BT aanwezig is. Je kan wel je telefoon o.i.d. met een kabeltje aansluiten op het basisstation, maar ik neem aan, dat dit niet de bedoeling is.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

Mario D

Ik zie het nu ook, deze is meer voor thuis gebruik dan.
Eentje met BT vind ik ook nergens terug.


BJF

Aha, het bestaat dus tóch, bedankt!
Ik vraag me wel af of bij deze Plantronics de focus niet vooral ligt op verstaanbaarheid tijdens gesprekken en (juist) niet op muziek luisteren.
Misschien moet ik er gewoon maar een bestellen en uitproberen, kijken of hij voldoet. Dan weet ik ook of ik hem de m.i. behoorlijk hoge prijs waard vind.
NAD M10 V2
Elac FS247

Jumping Jack

Ik denk dat ie daar inderdaad vooral voor bedoeld is.
Ik had ook nog de Beewi BBH300A0 gevonden, maar die is al een tijd niet meer te verkrijgen blijkbaar...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Kwabbernoot

Even een vraagje.

Waarom niet een hoofdtelefoon standaard aanschaffen zodat de hoofdtelefoon een vaste plek heeft met daar een draadje al dan niet met zo'n magnetisch micro-USB dingetje voor het gemakkelijk koppelen.



Groeten...


BJF

Puur gemak -of luiheid.

Ik heb 2 bedrade koptelefoons en een standaard, maar het is iedere keer worstelen met de dradenboel bij - c.q. na gebruik. De eerdergenoemde draadloze AKG beviel daarom prima op 1 dingetje na: accu leeg op de verkeerde momenten.
Vandaar de vraag naar een altijd-klaar-voor-gebruik draadloze koptelefoon voor muziek. Is die er niet dan is dat geen ramp, maar ben gewoon benieuwd.
NAD M10 V2
Elac FS247