Sonos volume werkt niet lekker

Started by audio_stabilo, December 1, 2018, 08:47:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audio_stabilo

Goedemorgen.

Ik heb sinds kort de player en play 5.
Eerst gebruikte ik deze altijd met mijn iPhone app. Maar sinds kort toch terug naar samsung. Hier heb ik alleen een probleem. Als ik de volume regelaar verschuif met mijn duim blijft schuifje eerst staan waar die stond als ik iets naar rechts ga met mijn duim. Als ik een stukje verder weg ben met mijn duim schiet het volume wel ineens harder... Maar dan met een veel grotere sprong dan ik wil.

Heeft iemand hier ook last van ?

i2Paq


Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70


i2Paq

Ik ga er van uit dat deze helemaal up-to-date is?

Klinkt alsof de App. niet reageert op wat jij op het scherm doet.

Heb je zo'n pen met zo'n rubberen dopje wat je kan gebruiken om eens te testen?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

audio_stabilo

Quote from: i2Paq on December  1, 2018, 09:42:28
Ik ga er van uit dat deze helemaal up-to-date is?

Klinkt alsof de App. niet reageert op wat jij op het scherm doet.

Heb je zo'n pen met zo'n rubberen dopje wat je kan gebruiken om eens te testen?

Ja die heb ik. Maar dat is het helaas niet.
Alles is up to date

i2Paq

#5
Heb je het Sonos forum al bekeken, kan is groot dat als het structureel is dat je het daar ook leest.

Edit: Lees daar niets over dit probleem.

Al eens de boel helemaal uit gezet?  Ook even Apps. die je niet gebruikt in de achtergrond geKilled?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

BJF

Als ik je post goed interpreteer lijkt het een verbindingsprobleem waarbij de Sonos net te laat reageert op wat je doet op de Samsung. Zodra de Sonos reageert doet hij dan ineens de aanpassing te snel.

Ik weet niet of je de meest voor de hand liggende dingen al gedaan hebt:
Alles opnieuw opstarten, dus je Sonos (stekker eruit), Samsung én de app.
App verwijderen en opnieuw installeren.
Opnieuw koppelen Sonos en Samsung.
Sonos bedraad aan het netwerk koppelen.
Netwerk (router en/of modem) herstarten.
Sonos vast IP geven in netwerk.



NAD M10 V2
Elac FS247

chansig

En heb je dat potlood dingetje van I2Paq nu wel/niet geprobeerd ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

audio_stabilo

Net de stappen geprobeerd. Zonder resultaat.
Het rare op mijn Samsung tablet doet die het wel goed.

Pennetje geprobeerd. Hielp niet

i2Paq

#9
Quote from: audiogek on December  1, 2018, 10:58:19

Het rare op mijn Samsung tablet doet die het wel goed.


Dus het lijkt je S8 te zijn.

"Vergeet" (verwijder) je WiFi connectie eens en maak deze eens opnieuw aan.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

audio_stabilo

Quote from: i2Paq on December  1, 2018, 11:03:49
Dus het lijkt je S8 te zijn.

"Vergeet" (verwijder) je WiFi connectie eens en maak deze eens opnieuw aan.

Gedaan.... Maar Helaas

gerard1

Harder/zachter zetten met de volumeknop van de telefoon ?, zo doe ik het altijd met een telefoon.

audio_stabilo

Quote from: gerard1 on December  1, 2018, 11:14:58
Harder/zachter zetten met de volumeknop van de telefoon ?, zo doe ik het altijd met een telefoon.

Nee met het schuifje in de app bedoel ik
Als ik hem wil verschuiven blijft die eerst nog even staan waar die staat

chansig

Maar je kan ook de knopjes van je telefoon gebruiken om harder/zachter te zetten.

App verwijderd en opnieuw erop ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

gerard1

Quote from: audiogek on December  1, 2018, 11:17:50
Nee met het schuifje in de app bedoel ik
Als ik hem wil verschuiven blijft die eerst nog even staan waar die staat

Snap ik, geef alleen maar aan dat je de volume knop van je telefoon kan gebruiken ;)

JGvH

Wat al hierboven gezegd is,  bij MusicCast app via LG K10 werkt via HET SCHUIFJE ook niet goed MAAR WEL VIA VOLUME TOETSEN van telefoon. Bij Samsung S8 icm Sonos waarschijnlijk hetzelfde. :worship:

audio_stabilo

Quote from: JGvH on December  1, 2018, 13:27:22
Wat al hierboven gezegd is,  bij MusicCast app via LG K10 werkt via HET SCHUIFJE ook niet goed MAAR WEL VIA VOLUME TOETSEN van telefoon. Bij Samsung S8 icm Sonos waarschijnlijk hetzelfde. :worship:

Kan het kloppen dat de volume toeten niet altijd werken ? Net met muziek wel. Nu met film niet

audio_stabilo

Nog een vraag. Ik heb ook al vanaf het begin dat spotify zeer traag reageert. Volgende liedje wat soms heel traag reageert bijvoorbeeld.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

JGvH


audio_stabilo

Weet niet. Denk het niet want alles werkt verder perfect en snel

audio_stabilo

Waarschijnlijk opgelost. Ik zag dat de upload bij speedtest enorm traag was. 3.70 mbit. Nu gewoon 20

Ik wil nog steeds graag achter speakers bij mijn play 5. In 2 groepen. Wat raden jullie aan ? Nog een keer 2 play in stereo ? Of 2x play one?

audio_stabilo


gizmo2

Quote from: audiogek on December 16, 2018, 15:13:43
Nog een vraag. Ik heb ook al vanaf het begin dat spotify zeer traag reageert. Volgende liedje wat soms heel traag reageert bijvoorbeeld.

Heeft iemand hier een oplossing voor?
uitloggen in de spotify app of gewoon verwijderen en opnieuw installeren en inloggen......tenminste dat was bij mij de oplossing.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

audio_stabilo

Spotify is opgelost. Dank voor de hulp.
De laatste vraag zou ik wel graag tips in willen


Ik wil nog steeds graag achter speakers bij mijn play 5. In 2 groepen. Wat raden jullie aan ? Nog een keer 2 play in stereo ? Of 2x play one?

audio_stabilo