Yippie

Author Topic: CineMike optical hdmi kabel  (Read 4493 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Teejoo

• HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+5)
  • Total likes: 553
    • Teejooscoop
Re: CineMike optical hdmi kabel
« Reply #25 on: December 29, 2018, 19:53:57 »
Dat klinkt heel logisch...

Offline riwi

• HT forum donateur
  • The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+16)
  • Total likes: 139
  • I need a better slogan
    • Richard's home
« Reply #26 on: December 29, 2018, 21:39:38 »
Ik heb dit een tijdje gehad met een 4K projector en een Full HD TV. In een chatgesprek met een van de ontwikkelaars van de AVR850/860 gaf hij als tip de TV aan de zone 2 uitgang te hangen en die zone 1 te laten volgen. In dat geval gaat hij niet de EDIDs met elkaar combineren.

Met mijn toenmalige combinatie van apparaten werkte dat alleraardigst.

Die tip kreeg ik ook van Arcam Support. maar in zone 2 heb je geen OSD van de versterker. Dus kan je niks instellen / Dirac meten etc. Ik vond dat niet een werkbare situatie.

Ik heb nog een situatie waar de Arcam overduidelijk fout is :
een Humax kabel decoder op standje Radio via HDMI op de Arcam input. Dan 1 Sony TV op de Arcam HDMI output1 op standby. Verder niks aangesloten. Dan verbreekt de Arcam de audio iedere minuut even. Dus ook dan moet de TV van de stroom af.

Offline Teejoo

• HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+5)
  • Total likes: 553
    • Teejooscoop
« Reply #27 on: December 29, 2018, 22:09:48 »
Die tip kreeg ik ook van Arcam Support. maar in zone 2 heb je geen OSD van de versterker. Dus kan je niks instellen / Dirac meten etc. Ik vond dat niet een werkbare situatie.

Maar als je zone 2 dan aan de projector hangt? Dan kun je toch instellen via de TV op zone 1?

Offline sjongele

« Reply #28 on: December 30, 2018, 10:11:13 »
Maar als je zone 2 dan aan de projector hangt? Dan kun je toch instellen via de TV op zone 1?

Voor het meten met Dirac heb je toch de OSD niet nodig? Voor verdere aanpassingen zette ik zowel de TV als de projector aan. In normaal “kijk en luister” gebruik voegt de OSD sowieso weinig toe.

Helemaal ideaal is de oplossing niet: ik heb uiteindelijk de TV verwijderd en een Black Diamond screen opgehangen om ook met licht te kunnen kijken  ;)

Offline riwi

• HT forum donateur
  • The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+16)
  • Total likes: 139
  • I need a better slogan
    • Richard's home
« Reply #29 on: December 30, 2018, 15:57:08 »
Bij mij hangt het projector doek voor de TV. Als ik projector kijk zou ik dan geen settings in de Arcam kunnen checken/wijzigen zonder het doek op te rollen, de TV weer aan te zetten etc.
Ik gebruik die OSD dingen om te controleren welke soundtrack ik nu heb, welke processing er actief is. De Arcam is karig in deze info, maar toch wil ik dat op beide weergevers kunnen gebruiken. In zone 2 heb je ook weer gescheiden volume control, vond ik ook lastig. Ik heb het een uurtje geprobeert met zone 2, het loste een deel van het issue op, maar niet alles. Ik vond het te lastig in het gebruik.

Voor het meten met Dirac heb je toch de OSD niet nodig? Voor verdere aanpassingen zette ik zowel de TV als de projector aan. In normaal “kijk en luister” gebruik voegt de OSD sowieso weinig toe.

Helemaal ideaal is de oplossing niet: ik heb uiteindelijk de TV verwijderd en een Black Diamond screen opgehangen om ook met licht te kunnen kijken  ;)
Klopt bij het inmeten gebruik je de laptop. Mijn projectie doek hangt direct voor de TV, dus beide tegelijk werkt niet handig.