CineMike optical hdmi kabel (versie HDMI 2.1 8K)

Started by vik, November 30, 2018, 08:39:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

Het heeft even geduurd maar eindelijk heeft CineMike een optische HDMI kabel gevonden die aan hun eisen voldoet.

Stroom wordt volledig gescheiden van de hdmi poorten en krijgt deze aan 2 kanten door middel van USB poorten. CineMike heeft filtering toegepast op de connectoren en ook SMD 0201 weerstanden vervangen.

Nog een voordeel van deze kabel zijn de demonteerbare connectoren (UFO Couplers) zodat ze bijvoorbeeld makkelijk door een buis getrokken kunnen worden. 

Werkzaam up to 1000 feet (approx. 305 meter)

Prijzen volgen zo snel mogelijk.










Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

blue-eyes

Dat is goed nieuws!

Wellicht interessant te melden over welke lengtes je dan spreekt, met welke garanties op bijv. 4K?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

MechanicalAnimal

Ik zit niet om deze kabel verlegen maar dit is technisch wel heel gaaf  :worship:

Kun je, zoals BE ook vraagt, wat specs toevoegen?
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Teejoo

#3
Hoe bedoel je stroom wordt volledig gescheiden van de HDMI poorten? Krijgt hij z'n voeding van niet via de HDMI poort?

Aanvulling: ik zie het al: via usb! De vraag is natuurlijk of dat beter is. Belangrijkste lijkt mij dat je geen koppeling meer hebt met je projector.

Kjelt

De nul van de USB voeding en van de prepro HDMI liggen dan wel aan elkaar. Dus worden er ook lineaire usb voedingen meegeleverd?
Aangezien de HDMI kabel volledig optisch is na de transceiver en deze zich buiten de metalen kast vd prepro bevind en de 5V voeding toch een digitale voeding is zie ik de toegevoegde waarde niet zo heel erg.

Masterkale

Quote from: Kjelt on November 30, 2018, 10:33:19
De nul van de USB voeding en van de prepro HDMI liggen dan wel aan elkaar. Dus worden er ook lineaire usb voedingen meegeleverd?
Aangezien de HDMI kabel volledig optisch is na de transceiver en deze zich buiten de metalen kast vd prepro bevind en de 5V voeding toch een digitale voeding is zie ik de toegevoegde waarde niet zo heel erg.

Ik denk dat de winst hem ook voornamelijk zit in de afstand die zonder verliezen nu te doen zijn.
Verder begrijp ik jouw beredenering niet. Een lineare voeding wil namelijk niet altijd beter zijn. Kijk maar naar bijv een oppo speler.
Ik ben benieuwd of dit ook een upgrade gaat worden, of een must to have voor 10m+ hdmi.
Kjelt je hebt wel vaker uitspraken die uit boekjes zijn of vanuit een elfen bij maanlicht topic. Ga eens een keer luisteren bij cinemike dat is de enige manier om dingen zelf te ervaren.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

Kjelt

Quote from: Masterkale on November 30, 2018, 20:12:34
Ik denk dat de winst hem ook voornamelijk zit in de afstand die zonder verliezen nu te doen zijn. 
Daar is niets nieuws aan, optische HDMI kabels zijn al drie jaar leverbaar. Enigste verschil is dat deze extern gevoed wordt.

QuoteVerder begrijp ik jouw beredenering niet. Een lineare voeding wil namelijk niet altijd beter zijn.
De vraag is :
1) Waarom zou je een optische HDMI kabel extern willen voeden ipv de HDMI 5V te gebruiken ?
Als je me daar een antwoord op kunt geven dan kun je ook mijn redenering volgen.

QuoteKjelt je hebt wel vaker uitspraken die uit boekjes zijn of vanuit een elfen bij maanlicht topic. Ga eens een keer luisteren bij cinemike dat is de enige manier om dingen zelf te ervaren.
Waarom zou ik een optische HDMI kabel voor een projector waar geen geluid over heen gaat willen beluisteren ?
Ik ben bij CM geweest paar jaar terug en heb daar de 7702 vs de 7702CM beluisterd, daar was toen een verschil te horen, de 7702CM was meer "in your face" en gedetailleerd. Dus ja hun modificaties doen iets. Maar dat staat even los van dit topic toch ?

Teejoo

#7
Quote from: Masterkale on November 30, 2018, 20:12:34
Ik denk dat de winst hem ook voornamelijk zit in de afstand die zonder verliezen nu te doen zijn.
Verder begrijp ik jouw beredenering niet. Een lineare voeding wil namelijk niet altijd beter zijn. Kijk maar naar bijv een oppo speler.
Ik ben benieuwd of dit ook een upgrade gaat worden, of een must to have voor 10m+ hdmi.
Kjelt je hebt wel vaker uitspraken die uit boekjes zijn of vanuit een elfen bij maanlicht topic. Ga eens een keer luisteren bij cinemike dat is de enige manier om dingen zelf te ervaren.
Die optische kabels zijn er al langer, en het lijkt mij een voordeel dat je geen elektrische koppeling meer hebt tussen VV en projector. Ik heb hier nu ook een nieuwe liggen. Maar de vraag is wellicht juist daarom wat die externe voeding toevoegt?

Peerless Monster

Quote from: Teejoo on November 30, 2018, 20:45:59
Die optische kabels zijn er al langer, en het lijkt mij een voordeel dat je geen elektrische koppeling meer hebt tussen VV en projector. Ik heb hier nu ook een nieuwe liggen. Maar de vraag is wellicht juist daarom wat die externe voeding toevoegt?

Dat inderdaad een groot voordeel is. Zo kan je voor de tv een aparte stroomgroep gebruiken en voor het geluid. (Je mag geen 2 stroomgroepen door elkaar gebruiken).
Ik ontkoppel nu dmv een optische kabel.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

vik

En toch presteert deze kabel in orginele vorm al beter als de optical hdmi kabels die zijn getest.

Een belangrijk onderdeel van de zoektocht (optical hdmi) om klanten een goed alternatief te bieden voor de passieve CineMike Supra HDMI kabel, is het bereiken van de chips op de connectoren en deze te modificeren/ filteren en ook weerstanden die worden vervangen op de connectoren. Ook op de verbinding vanaf de usb poort naar de kabel.

Hoe het wordt gezien vanaf de kant van de fabrikant geen idee (externe voeding) maar voor CM mooi meegenomen.

Nog een mooie feature is dat je de kabel door kunt koppelen met UFO Couplers (Bi-directional) en aan kunt sluiten op een Key stone wall plate (Wand contact doos)

Ik zorg dat ik binnen kort een test versie in huis zodat deze getest kunnen worden.




Quote from: Kjelt on November 30, 2018, 10:33:19
De nul van de USB voeding en van de prepro HDMI liggen dan wel aan elkaar. Dus worden er ook lineaire usb voedingen meegeleverd?
Aangezien de HDMI kabel volledig optisch is na de transceiver en deze zich buiten de metalen kast vd prepro bevind en de 5V voeding toch een digitale voeding is zie ik de toegevoegde waarde niet zo heel erg.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

pieper

Ik heb een tijdje geleden een optische cdmi kamer van ru connectie gehad en het probleem was dat mijn receiver niet zag of de beamer uit was en dat als ik de 2e uitgang naar de tv wou gebruiken moest ik de kabel eruit halen. Gaat dat met deze kabel ook gebeuren?
Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt

evilniek

Quote from: pieper on December 25, 2018, 20:17:09
Ik heb een tijdje geleden een optische cdmi kamer van ru connectie gehad en het probleem was dat mijn receiver niet zag of de beamer uit was en dat als ik de 2e uitgang naar de tv wou gebruiken moest ik de kabel eruit halen. Gaat dat met deze kabel ook gebeuren?

Ligt niet aan je kabel, waarschijnlijk wel aan je AV-receiver, heb je een AV-receiver?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

pieper

Quote from: evilniek on December 25, 2018, 20:40:25
Ligt niet aan je kabel, waarschijnlijk wel aan je AV-receiver, heb je een AV-receiver?

nou ja receiver  het was een Marantz 7703 processor.
Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt

Kjelt


Beide hdmi uitgangen kunnen toch simultaan werken ?

pieper

#14
Quote from: Kjelt on December 26, 2018, 10:13:59
Beide hdmi uitgangen kunnen toch simultaan werken ?

Ja wel met normale hdmi kabels maar toen ik de optische (ruconnected) erbij had werkte de normale hdmi niet. Zelfs met hulp van Ruben kwamen we er niet uit. uiteindelijkheb ik in overleg de kabel maar terug gestuurd.
Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt

road rebel

#15
Quote from: Kjelt on November 30, 2018, 20:38:38
Daar is niets nieuws aan, optische HDMI kabels zijn al drie jaar leverbaar. Enigste verschil is dat deze extern gevoed wordt.
De vraag is :
1) Waarom zou je een optische HDMI kabel extern willen voeden ipv de HDMI 5V te gebruiken ?
Als je me daar een antwoord op kunt geven dan kun je ook mijn redenering volgen.


Is de hoofdreden niet dat de meeste "optische" hdmi kabels nog steeds koperen aders hebben voor het leveren van stroom (hybride kabels)? Bij een full optical kan er per definitie toch geen stroom doorgevoerd worden?
De marketing achter het scheiden van voeding en HDMI mag wellicht kwakzalverij zijn, maar dat is een ander verhaal.

Belangrijke vraag: hoe zit het met ARC, ethernet en HDMI CEC indien de kabel louter optisch is? Retourkanaal in HDMI is meestal ook over koper.
Is de kabel trouwens een full speed HDMI (18G) of een ultra high speed (48G) hdmi? Op de vooravond van HDMI 2.1 kan dat wel tellen...

Kjelt

#16
Quote from: road rebel on December 26, 2018, 13:29:31
Is de hoofdreden niet dat de meeste "optische" hdmi kabels nog steeds koperen aders hebben voor het leveren van stroom (hybride kabels)? Bij een full optical kan er per definitie toch geen stroom doorgevoerd worden? 
De transceivers krijgen stroom via de HDMI plug inderdaad, de zendende kant van het bronapparaat en de ontvangende kant van het display device.
Dus de kabel tussen de beide pluggen is puur en alleen optisch (als het goed is).

QuoteBelangrijke vraag: hoe zit het met ARC, ethernet en HDMI CEC indien de kabel louter optisch is?
Dat wordt allemaal mee gemultiplexed in de stream alleen weet ik niet of er optische HDMI kabels zijn die ethernet ondersteunen en zo wel tot welke bandbreedte.
Het retourkanaal voor de HDMI handshake bv zal ook zijn eigen optische kabel hebben.
Het werkt eigenlijk hetzelfde als optische ethernetkabel , daar heb je altijd een pair, heen en terug en dus transceivers die ontvangen op 1 kabel en zenden op de andere kabel, maar dan met een nog hogere bandbreedte OF meerdere optische kabels bv twee van 10Gb/s heen en een van ??? terug maar dat zal per fabrikant verschillen.

road rebel

Quote from: pieper on December 26, 2018, 10:18:59
Ja wel met normale hdmi kabels maar toen ik de optische (ruconnected) erbij had werkte de normale hdmi niet. Zelfs met hulp van Ruben kwamen we er niet uit. uiteindelijkheb ik in overleg de kabel maar terug gestuurd.

Wellicht had jouw kabel geen DDC of was deze niet transparant voor EDID?

evilniek

Quote from: Kjelt on December 26, 2018, 10:13:59
Beide hdmi uitgangen kunnen toch simultaan werken ?

Zou me niets verbazen als dit dankzij rotte EDID nooit van zijn levensdagen goed gaat werken, ik heb meer ervaring dan me lief is met deze materie. Wel goed om te horen dat de zogenaamde bulletproof merken Marantz/Denon ook niets bakken van simultaan hdmi uitsturen. Ik heb nu een halfbakken oplossing, ik gebruik een schakelende contactdoos, achter mn tv, uitschakelen alvorens ik op m'n PJ een film ga kijken, en nu werkt alles zonder gekkigheid.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

road rebel

#19
Quote from: Kjelt on December 26, 2018, 13:35:15
De transceivers krijgen stroom via de HDMI plug inderdaad, de zendende kant van het bronapparaat en de ontvangende kant van het display device.
Dus de kabel tussen de beide pluggen is puur en alleen optisch (als het goed is).
Het retourkanaal voor de HDMI handshake bv zal ook zijn eigen optische kabel hebben.
Dank je voor het verduidelijken. Ik kende deze celerity-kabel niet, de meeste glasvezel HDMI kabels bestaan uit 4 fiber channels en loopt de rest van het HDMI gebeuren via koper (zoals ruipro, Liberty, Emcore).

Quote
Dat wordt allemaal mee gemultiplexed in de stream alleen weet ik niet of er optische HDMI kabels zijn die ethernet ondersteunen en zo wel tot welke bandbreedte.

Kennelijk ondersteunt celerity ethernet 10/100 met hun UFO gateway.

Quote
Het werkt eigenlijk hetzelfde als optische ethernetkabel , daar heb je altijd een pair, heen en terug en dus transceivers die ontvangen op 1 kabel en zenden op de andere kabel, maar dan met een nog hogere bandbreedte OF meerdere optische kabels bv twee van 10Gb/s heen en een van ??? terug maar dat zal per fabrikant verschillen.
Is HDMI over fiber altijd Multimode duplex fiber? Waarom zijn die kabels dan directioneel?

Kjelt

Nu begin ik zelf ook te twijfelen of het terugkanaal ook optisch is. :eh:

evilniek

#21
Dat moet je altijd goed bekijken met aktieve kabels, staat meestal wel iets van een pijl op de kabel, altijd directioneel. Zit een transceiver aan de ene, en receiver aan de andere kant. Ben benieuwd of je beeld niet weg gaat vallen. Maar hoop het niet natuurlijk.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

riwi

Quote from: evilniek on December 26, 2018, 14:07:56
Ik heb nu een halfbakken oplossing, ik gebruik een schakelende contactdoos, achter mn tv, uitschakelen alvorens ik op m'n PJ een film ga kijken, en nu werkt alles zonder gekkigheid.

Dat is ook mijn oplossing geweest.  stopcontact met schakelaar om de TV echt uit te zetten.
En in het pad naar de projector heb ik er een HDFury Vertex tussen gezet. Anders moest ik alsnog de kabel naar de projector eruit trekken als ik TV wil kijken.
Arcam AV860 in mijn geval de pre-pro die deze ellende mede veroorzaakt. En een optische HDMI kabel naar de projector.


riwi

Quote from: Kjelt on December 26, 2018, 16:22:56
Nu begin ik zelf ook te twijfelen of het terugkanaal ook optisch is. :eh:

ARC (terug kanaal) is volgens mij over dezelfde drager als de rest van de HDMI. Alleen ethernet gaat volgens mij over separate (koperen) aders.


sjongele

Quote from: riwi on December 29, 2018, 16:49:28
Dat is ook mijn oplossing geweest.  stopcontact met schakelaar om de TV echt uit te zetten.
En in het pad naar de projector heb ik er een HDFury Vertex tussen gezet. Anders moest ik alsnog de kabel naar de projector eruit trekken als ik TV wil kijken.
Arcam AV860 in mijn geval de pre-pro die deze ellende mede veroorzaakt. En een optische HDMI kabel naar de projector.

Ik heb dit een tijdje gehad met een 4K projector en een Full HD TV. In een chatgesprek met een van de ontwikkelaars van de AVR850/860 gaf hij als tip de TV aan de zone 2 uitgang te hangen en die zone 1 te laten volgen. In dat geval gaat hij niet de EDIDs met elkaar combineren.

Met mijn toenmalige combinatie van apparaten werkte dat alleraardigst.
Apparatuur: Auralic Aries G1, Oppo UDP-203, Apple TV 4K, Zidoo Z1000 Pro, Nvidia Shield, OSMC Vero 4K+, Arcam AV40, 3x Arcam PA240, 1x Arcam PA720
Luidsprekers: KEF Reference 3 (L+R), KEF Reference 2c (C), KEF Reference 1 (SL+SR), KEF R8A (4x height), KEF KF92 (2xsub)
Projectie: Sony VPL-VW590ES, Screen Innovations BlackDiamond
Bediening & automation: NEEO Remote + SDK, Domoticz