CineMike optical hdmi kabel (versie HDMI 2.1 8K)

Started by vik, November 30, 2018, 08:39:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PascalP

Quote from: skyfox on July 17, 2020, 22:45:53
Ik zou ook eerder een regenerator pakken voor schone en stabiele stroom. Het apparaat wat Holco heeft lijkt de prijs/kwaliteit uitstekend van. Goedkoper dan PS Audio en toch het effect.

Ja die van Holco lijkt me ook een mooi product voor een fractie van de prijs van de AQ3000, maar vergeet ook niet dat je de schoonste stroom van de wereld kunt hebben, achter je verdeelslof kunnen de apparaten mekaar meer weer gaan vervuilen zoals bijvoorbeeld schakelende voedingen, lamp in je projector etc.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

skyfox

Quote from: PascalP on July 18, 2020, 06:17:35
Ja die van Holco lijkt me ook een mooi product voor een fractie van de prijs van de AQ3000, maar vergeet ook niet dat je de schoonste stroom van de wereld kunt hebben, achter je verdeelslof kunnen de apparaten mekaar meer weer gaan vervuilen zoals bijvoorbeeld schakelende voedingen, lamp in je projector etc.
Dus dan zou je zo'n ding apart moeten hebben voor elk van je apparaten, zou je de schoonste stroom willen hebben? Of zou dat niet opgaan als je de uitgangen op het apparaat gebruikt?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

PascalP

#77
Quote from: skyfox on July 18, 2020, 08:17:09
Dus dan zou je zo'n ding apart moeten hebben voor elk van je apparaten, zou je de schoonste stroom willen hebben? Of zou dat niet opgaan als je de uitgangen op het apparaat gebruikt?

Nee want de apparaten zijn weer aan elkaar gekoppeld met interlinks, HDMI kabels etc.
Dat is dan mijnziens het grote voordeel van deze CM kabel, hij 'ontkoppeld' je projector echt van je audioset en daar zit de grote winst vind ik n.a.v. wat ik gezien/gehoord heb bij Anton
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

vik

Was het maar zo simpel Leo en dat is het absoluut dus niet. Elk apparaat heeft zo zijn eigen beperkingen, tekortkomingen en issues op verschillende frequenties en parallelle werkingen. Als je alles goed wil doen is een aanpassing op maat het enige wat goed en correct werkt. (Een filter op maat) of door interne componenten te vervangen voor betere. Je lost er bijvoorbeeld geen jitter problemen mee op.

Dit soort blokken zijn passief en hebben een standaard filtering. Wat voor het ene apparaat goed werkt kan voor het andere apparaat verkeerd uitpakken en juist een verslechtering betekenen.  Het is dus een gok om te kijken hoe je apparatuur werkt en reageert op de filtering.

Een regenerator heb je hier in Nederland in principe ook niet echt nodig, dat is op ons stroom net prima geregeld. Een standaard voeding kan prima omgaan met het fluctueren van voltages want daar zijn regenerators hoofdzakelijk voor bedoeld. Die trend is een beetje over komen waaien vanuit Amerika want daar heb je gebieden waar voltages behoorlijk lang kunnen dippen. Ook in sommige delen van België en Duitsland is het slecht geregeld en dan heb je wel een voordeel.

Een mooi voorbeeld is forum lid Philip (Htip) die leeft in een gebied waarbij het voltage behoorlijk schommelt. Tot zelfs onder de 200 volt meen ik mij te herinneren. Die gebruikt een regenerator en we hebben daar wel eens wat testen uitgevoerd door hem er tussen uit te halen en daar werd de set echt slechter van. Die heeft hem daar dus echt nodig.

Hier in Nederland heb ik in het verleden wat testen bijgewoond waarbij een PS Audio regenerator werd gebruikt en dat was zeker niet altijd beter. Ik ken een aantal mensen die er zelfs afstand van hebben genomen en terug zijn gegaan naar een normaal stekker blok. Ook hier geldt weer dat het afhangt van de apparatuur.

Zelf heb ik goede ervaringen met de Isotek Corvus. De Corvus is een goed blok en kost ook een stuk minder als de Niagara. Die voegt niets toe en haalt ook geen rare fratsen uit met dynamiek.


Quote from: papaleo on July 17, 2020, 17:12:20
Dus als ik het goed begrijp....is schone stroom de key-woord?

Dus Wanneer ik bv deze AUDIOQUEST NIAGARA 3000 (of de 1200) aansluit aan al mijn beeld en geluid componenten zal ik de verbeteringen dan op zeker gaan ondervinden op een beter beeld/geluid ? Ook de ruisvloer zou hier dan door geëlimineerd worden...?!

Ik heb deze al geruime tijd op mijn vizier staan maar ben sceptisch dat dit het verschil zal gaan maken..
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

scoc

Ook met een goed en stabiel stroomnet heeft een Powerregenerator voordelen. Ik speel zelfs al meer dan 6 jaar met zo'n toestel in mijn beide sets en de voordelen zijn er zeker. Ik merk het altijd in het beeld dat veel meer rust heeft zelfs op mijn tv in de woonkamer. Na een paar jaar dacht ik om deze uit mijn woonkamer te verwijderen omdat ik wat last had van een noisy fan in de regenerator. Ik heb toen 3 maanden zonder gespeeld en dan merkte ik weer dat het een stuk minder was (ook hier weer voornamelijk in beeld). Heb dan bij mijn hifi dealer de fans laten vervangen door stillere en gebruik nu nog steeds die Pure en Propowers in mijn beide sets. Ook een klein voordeel toen er onlangs een kleine korte stroompanne in mijn buurt was bleef mijn set verder spelen.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

vik

Ik geloof je meteen. Uiteindelijk weet je dat zelf het beste door middel van testen en er zullen zeker onderlinge verschillen zijn. Jij woont toch in België?

Quote from: scoc on July 18, 2020, 10:21:28
Ook met een goed en stabiel stroomnet heeft een Powerregenerator voordelen. Ik speel zelfs al meer dan 6 jaar met zo'n toestel in mijn beide sets en de voordelen zijn er zeker. Ik merk het altijd in het beeld dat veel meer rust heeft zelfs op mijn tv in de woonkamer. Na een paar jaar dacht ik om deze uit mijn woonkamer te verwijderen omdat ik wat last had van een noisy fan in de regenerator. Ik heb toen 3 maanden zonder gespeeld en dan merkte ik weer dat het een stuk minder was (ook hier weer voornamelijk in beeld). Heb dan bij mijn hifi dealer de fans laten vervangen door stillere en gebruik nu nog steeds die Pure en Propowers in mijn beide sets. Ook een klein voordeel toen er onlangs een kleine korte stroompanne in mijn buurt was bleef mijn set verder spelen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

scoc

Quote from: vik on July 18, 2020, 11:43:24
Ik geloof je meteen. Uiteindelijk weet je dat zelf het beste door middel van testen en er zullen zeker onderlinge verschillen zijn. Jij woont toch in België?
Ja, maar ook in Nederland zal het voordeel er zijn  ;)
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

R0N

Quote from: mijkie on July 17, 2020, 17:47:25
Ik heb voor schone stroom een trafo staan, ik zal je zeggen, die gaat er niet meer tussenuit

Of ik moet iets vinden wat het nog beter doet, kan haast niet voor de aankoopprijs, was 0 euro [emoji6]

Zoveel meer rust en een veel scherper beeld etc

Grote verbetering dus maar, ook heb ik mijn netwerk losgekoppeld dmv een optische netwerk-set [emoji1303]

Schone stroom werkt bij mij erg goed !

Wat is "schone stroom"??

Dat vraag ik mij iedere keer weer af bij deze kreet.
Is het een constante spanning? Constante frequentie? Mooie sinusvorm? Moet het groen zijn?

De spanning in Nederland is zo gek nog niet. We hebben een goed netwerk en een goede netwerkbeheerder die 24h/24h alle stromen regelen in Europa.
Maar is het schone stroom?

Ik meet zoiets om te zien wat er binnenkomt. En dan vallen er een paar zaken op:
- de spanning fluctueerd
- de frequentie fluctueerd
- er zit een DC component in
- en er is geen sprake van een perfecte sinus.

Maar is dat erg? Hoe heeft dat invloed op de kwaliteit van de muziek?

Jij schrijft dat je een trafo gebruikt, waarschijnlijk een scheidingstrafo zoals die ook in de bouw wordt gebruikt (heb ik zelf ook).
Maar alle AC-signalen die binnenkomen, gaan er ook weer uit. Het enige is dat je je installatie elektrisch hebt gescheiden van het net.
Let op: als je wel nog de randaarde gebruikt voor je apparaten (randaarde is nuttig en soms nodig), dan heb je een probleem omdat je neutraal losgekoppeld is van de aarde.

Plaatjes:
zie hier de de spanning zoals die binnenkomt:


paars is een zuivere 50Hz sinus van (vergelijkbaar) 230 V.
geel is wat er binnenkomt. Je ziet dat de toppen van de grafiek plat zijn over een periode van 2,80 ms.

Ook is er een DC component:



Het heeft invloed op de toppen van de sinus. Die afronding kan ook aan de achterkant van de top zijn, e.e.a. hoe het net belast wordt.

En tot slot, de fluctuerende 50 Hz frequentie. De netwerkbeheerder gebruikt de frequentie om stromen te sturen.
Ik heb hiervan filmpjes gemaakt om het effect te zien van >50 Hz en <50 Hz.
Paars is weer de referentie van 230 V, geel wat er binnenkomt.

Ik weet niet hoe ik hier filmpjes kan plaatsen, dus geef ik een link.
frequentie kleiner dan 50 Hz
frequentie groter dan 50 Hz

Just for fun and education!
ron


Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

papaleo

@Vik
Wederom duidelijk... ;)
Het is inderdaad wel frappant dat de de reviews die ik gezien en gelezen heb allemaal uit de USA komen...en dat ze daar ook allemaal winst uit dit apparaat halen..
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

vik

De CineMike optical hdmi kabel (versie 2.1 8K) - alle ins en outs

Michael Krehl neemt je mee en vertelt hoe de ontwikkeling tot stand is gekomen. Hij laat ook zien wat ze verbeteren en de reden waarom. Dit stukje hardware zorgt voor een volledige ontkoppeling tussen projector en audio keten met daarbij de kwaliteiten/uitwerkingen die we gewend zijn van CineMike.

Het filmpje is opgenomen in de moeder taal Duits en het advies om de Engelse ondertiteling te gebruiken. Deze opties kun je onder het filmpje selecteren (subtitles/closed captions)

Een demo is mogelijk en kan op afspraak worden getest.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Kjelt

Niet echt reclame zoals hij in het filmpje die smd condensator soldeert.  :nowink: Laat hem dat gewoon opnemen zonder dat hij er bij moet praten en doe een voice over, dat komt professioneler over.

Jefften

Leuk filmpje!

Ik heb deze kabel er nu een paar weken tussen zitten en wat mij opvalt t.o.v de vorige versie van Cinemike de 2.0, welke ik hier ook heb liggen, is dat de 2.1 versie weer in ruimtelijkheid en emotie is verbeterd.
en ook beeld technisch gezien is het weer iets verbeterd.

Ik ben echt positief verrast!!

Vorige jaar eens een test gedaan met Filipp om van een Audioquest Forest naar de Optische HDMI 2.0 kabel te gaan van Cinemike.  Was gewoon grappig om de reactie van Filipp te zien hoe enthousiast hij werd van de overduidelijke geluid en beeld verbeteringen.

N.a.v die test heb ik ook gezegd dat ik deze kabel wilde hebben.

Mocht je de kans hebben om deze kabel te mogen testen dan zou ik me zeker eens bij Viktor melden.
Absoluut de moeite waard.



Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

Remco

Leuk dat ze meer aandacht gaan besteden aan YouTube filmpjes, ik vind dat altijd leuk om te volgen! En ik heb die kabel ook al in meerdere set-ups gehoord en dat is echt  :worship: ! Keep up the good work!  ;D
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

Kjelt

Die originele kabel van de fabrikant is toch al volledig galvanisch gescheiden als je de USB voeding gebruikt ?
Hoe kan het geluid dan nog verbeteren, je stuurt toch alleen beeld naar je projector ?
Maar mooi als het er voor jou beter op wordt.

DustinV

Quote from: Kjelt on July  5, 2023, 12:29:10Die originele kabel van de fabrikant is toch al volledig galvanisch gescheiden als je de USB voeding gebruikt ?
Hoe kan het geluid dan nog verbeteren, je stuurt toch alleen beeld naar je projector ?
Maar mooi als het er voor jou beter op wordt.

Mijn gok is dat het te maken heeft met de voeding van de kabels. Maar zanik gerust nog even verder.

riwi

Dat denk ik ook (dat het met de voeding van de transceivers te maken heeft).
De vraag is of je deze USB voeding (aan de versterker zijde) dan uit de versterker moet halen of dat het beter is om een externe USB voeding te nemen, met gewoon 240V naar 5V USB power.

Kjelt

Iedere externe voeding kan ruis introduceren want je hangt aan de massa vd digitale voedingsrails weer een nieuwe voeding en kabel (antenne) die rechtstreeks op je digitale voedingsmassa van het apparaat hangt.
De HDMI connector heeft zijn eigen voeding vanuit het apparaat of projector en dat zou voldoende dienen te zijn.

vik

Zo te lezen heb je het filmpje überhaupt niet gekeken, heb je een slechte dag of je begrijpt na al die jaren nog steeds niet waar zijn specialiteit ligt. (het elimineren/ minimaliseren van negatieve parallelle issues via ground (**HDMI verbindingen- interlinks- verbindingen naar het stroom net etc.***)

De transmitter zit gekoppeld aan de HDMI out poort (ground verbinding) van de audio processor (in dit geval de Trinnov van Jefften) en die heeft een negatieve terug werking op de Trinnov en de rest van de keten. Het begint dus op het HDMI mainboard. Ook de bronnen die zijn gekoppeld via de HDMI inputs Trinnov reageren hierop, de Trinnov zelf staat weer in verbinding met de eindtrappen enz. 

Hoe hoger de bandbreedte (werking transmitter) hoe meer issues (exact hoe hij het uitlegt in dit filmpje) en ook het omzetten van een HDMI signaal naar licht heeft zijn HF rommel die terug komt. Aan de andere zijde bij de receiver gebeurt het zelfde (omzetting licht naar een HDMI signaal) maar de transmitter heeft de meeste invloed op het geluid en daar heeft CM dus ook het meeste aan gewerkt.

De originele Celerity is een zeer goede kabel maar door de aanpassingen van CM is de kabel pas echt ontkoppeld van de rest van de keten. Dit door het toepassen van extra filters die origineel niet aanwezig zijn. Ook de 5v usb verbindingen zijn gefilterd.

De 5v usb verbinding van de transmitter zijde is geen must, wel belangrijk dat 5v usb verbonden wordt aan de projector zijde anders heb je geen beeld.


Quote from: Kjelt on July  5, 2023, 12:29:10Die originele kabel van de fabrikant is toch al volledig galvanisch gescheiden als je de USB voeding gebruikt ?
Hoe kan het geluid dan nog verbeteren, je stuurt toch alleen beeld naar je projector ?
Maar mooi als het er voor jou beter op wordt.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Dit is al een voice over.

De boodschap is doorgegeven en bij deze ben je van harte uitgenodigd om te laten zien hoe jij het zou doen. Wellicht kan hij nog iets van je leren.  ;)

Quote from: Kjelt on July  5, 2023, 09:28:34Niet echt reclame zoals hij in het filmpje die smd condensator soldeert.  :nowink: Laat hem dat gewoon opnemen zonder dat hij er bij moet praten en doe een voice over, dat komt professioneler over.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Kjelt

Quote from: vik on July  6, 2023, 09:03:01De transmitter zit gekoppeld aan de HDMI out poort (ground verbinding) van de audio processor (in dit geval de Trinnov van Jefften) en die heeft een negatieve terug werking op de Trinnov en de rest van de keten. Het begint dus op het HDMI mainboard.
Als dat waar is en de digitale ground van de HDMI uitgang ligt bij de Trinnov kennelijk hard gekoppeld aan de analoge audio ground ipv ontkoppeld dan zit daar het issue dat je wilt aanpakken en oplossen.
Maar mooi dat er heel duidelijk verschil waar te nemen valt. Ik heb er zelf gelukkig met mijn Marantz geen last van  :)

vik

Ik heb persoonlijk nog nooit iets opgepikt over digital ground. Wat ik wel weet is dat er altijd een koppeling plaats vindt via het hdmi mainboard en in het bijzonder in de HF range.

Bij elke modificatie op een processor en receiver passen ze filtering toe (hdmi in-en outputs en de rest van het board) Dit om HF invloeden te minimaliseren en alles in de hele keten reageert daar positief op inclusief de eindversterkers.

Het mooie van deze optische CM kabel is dat je hem er tussen zet en verder niets hoeft aan te passen aan de apparatuur. De kwaliteit van de rest van de hele keten blijft uiteindelijk ook bepalend voor het eindresultaat.

Je kunt niet verwachten dat bijvoorbeeld een instap Marantz receiver gekoppeld aan deze kabel ineens wonderen verricht. Wat er niet inzit haal je er ook niet uit zo simpel is het. De balans en de verhouding met de rest moet gewoon kloppen vandaar dat testen van belang is en die mogelijkheid die is er.

Tot nu toe levert hij in elke high end set die we hebben getest een positieve bijdrage.  :)

Quote from: Kjelt on July  6, 2023, 12:41:13Als dat waar is en de digitale ground van de HDMI uitgang ligt bij de Trinnov kennelijk hard gekoppeld aan de analoge audio ground ipv ontkoppeld dan zit daar het issue dat je wilt aanpakken en oplossen.
Maar mooi dat er heel duidelijk verschil waar te nemen valt. Ik heb er zelf gelukkig met mijn Marantz geen last van  :)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

jaco

Quote from: Kjelt on July  5, 2023, 12:29:10Die originele kabel van de fabrikant is toch al volledig galvanisch gescheiden als je de USB voeding gebruikt ?
Hoe kan het geluid dan nog verbeteren, je stuurt toch alleen beeld naar je projector ?
Maar mooi als het er voor jou beter op wordt.
$250 met 40 feet optical cable.

https://www.markertek.com/product/cty-ufo-8kh-100p/celerity-technologies-ufo-8kh-100-universal-fiber-optic-hdmi-cable-100-feet

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm


jaco

Quote from: Littletycoon on September  4, 2023, 23:01:56Ziet er goed uit, krijg je die door een standaard electrabuis?
De HDMI en USB connector zijn los te koppelen van de optische kabel. Dat is het mooie aan dit systeem. Er zijn wall plates en verschillende lengtes optische kabels.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

vik

Ik heb binnenkort een demokabel tot mijn beschikking, en bij interesse mag deze getest worden.

De verbetering ten opzichte van de eerste versie is zeer fraai.  8) 

Forumlid Jefften is de eerste die hem geleverd heeft gekregen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike