CineMike optical hdmi kabel (versie HDMI 2.1 8K)

Started by vik, November 30, 2018, 08:39:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

#50
Wat was ook alweer de basis kabel voor de modificatie?

Ik mis in de review als bij anton het vergelijk met een andere optische kabel. Zij vergelijken met een reguliere kabel.

anton

Heb hem met 4 andere optische kabels vergeleken Teejo , basis voor deze kabel ben ik even kwijt  ???

PascalP

#52
Post #1 staat gewoon een foto van welke kabel het is in de basis ;)

Celerity is het merk en UFO is het type.

En blijkbaar heeft Anton hem dus wel met verschillende optische kabels vergeleken zoals hij zegt, toen ik er gisteren bij betrokken was toen alleen t.o.v. Anton zijn huidige Oehlbach kabel
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

#53
Quote from: anton on July 15, 2020, 17:17:36
Heb hem met 4 andere optische kabels vergeleken Teejo , basis voor deze kabel ben ik even kwijt  ???
Ah, mooi! Dat had ik niet begrepen. Ik kan er me wel wat bij voorstellen dat een projector interferentie veroorzaakt.

vik

Heb je de review überhaupt gelezen? Het komt bij namelijk over als een potje "brawling"

Quote from: Kjelt on July 15, 2020, 12:30:47
Hoe heb je de kabel aangesloten.
Ik neem aan dat als je hem van de pre/pro naar je projector aansluit je begrijpt dat de digitale geluidsinformatie niet over de kabel heen gaat ?
Dus dan zou iedere optische HDMI kabel ook die van 6 tientjes bij de amazon dit verschil moeten laten horen ? Al getest ?
ABX vergeleken met een andere optische HDMI kabel  ?

Sneller en goedkoper? Waarop is dit geroep toeter gebaseerd Kjelt? Ten eerste ken je het hele product niet (los van de kwaliteit) en heb je überhaupt een idee van de investeringen die gemaakt moeten worden?

Quote from: Kjelt on July 15, 2020, 10:49:10
Waarom maken ze voor dat geld niet zelf een kabel ipv eentje modificeren.
Dat zou veel goedkoper en sneller zijn dan nu.



Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Kjelt

Quote from: vik on July 16, 2020, 10:35:58
Sneller en goedkoper? Waarop is dit geroep toeter gebaseerd Kjelt?
Als je via Amazon voor 80.- een optische HDMI kabel kunt kopen dan kan CineMike in China met hun eigen custom printje 100 van die kabels ook wel voor 500.- per stuk laten maken, staan ze voor je in de rij om het te produceren. Oh wacht het hoeft niet eens een custom printje te zijn ze hoeven het printje alleen met enkele andere componenten te bestucken, nou dan kan het nog goedkoper.


vik

Helemaal niet zo'n gekke vraag hoor Martijn.

Ten eerste moet alles in de juiste verhouding staan zoals Jon ook duidelijk maakt in de review. Deze CM kabel is slechts een tool of mogelijkheid tot het bereiken van een nog hoger niveau in beeld en geluid kwaliteit.  De basis moet al een bepaald niveau hebben. Het is dus niet zo dat kabel van een instap set een high end set maakt. Wat er niet in zit komt er ook echt niet uit. Dit soort producten verkoop je ook enkel door de klant zelf te laten testen. En uiteraard gebaseerd op goed advies wat vooraf plaats vindt door mij als dealer.  ;)

Een optische hdmi kabel zou je ook kunnen omschrijven als 2 losse actieve dacs (een transmitter plus een ontvanger) de meeste optische hdmi kabels gebruiken stroom vanuit de hdmi poort op de receiver/processor of bron. In die verbinding heb je te maken met een vervuiling (HF switching noise) die parallel terug loopt door het hdmi board van de processor-receiver, door naar naar de bron en naar de versterkers enz.  De hele keten staat in verbinding met elkaar vanwege het feit dat alles is aangesloten via het zelfde stroom net. Dit alles kan een effect hebben op de geluidkwaliteit van de gehele keten. Het ligt er ook aan hoe goed apparatuur ontworpen is door de fabrikant. Filtering speelt ook zeker een rol in dit geheel.

De optische kabel die CineMike als basis heeft gekozen, gebruikt voor de stoom toevoer aan beiden kanten een aparte usb kabel. Wat CineMike met de aanpassingen heeft bereikt is dat de kabel volledig gefilterd is van negatieve invloeden door middel van totaal 50 smd aanpassingen. En heeft daarbij ook betere clocks gebruikt voor een beter en nauwkeuriger eind resultaat. Hierdoor kan afhankelijk van de set een betere geluidskwaliteit tot stand komen. De processor of receiver heeft minder (of geen last) meer van de kabel.

Ook een passieve hdmi kabel kan een negatieve uitwerking hebben op de audio keten. Een projector bijvoorbeeld is een bron van vervuiling wat door middel van de hdmi kabel (massa verbinding) door loopt naar de audio keten. Daar zijn ook verbeteringen te halen door bijvoorbeeld het filteren van de projector. Dat is ook gebeurd bij de N7 van Anton.

Quote from: Martijn90 on July 15, 2020, 14:28:26
Hoe kan het geluid wel zo verbeteren door de optische kabel als er geen geluidsinformatie door verstuurd wordt? Misschien denk ik te simpel, ik snap het in ieder geval niet  :notify:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Martijnst1990

Quote from: vik on July 16, 2020, 12:31:03
Helemaal niet zo'n gekke vraag hoor Martijn.

Ten eerste moet alles in de juiste verhouding staan zoals Jon ook duidelijk maakt in de review. Deze CM kabel is slechts een tool of mogelijkheid tot het bereiken van een nog hoger niveau in beeld en geluid kwaliteit.  De basis moet al een bepaald niveau hebben. Het is dus niet zo dat kabel van een instap set een high end set maakt. Wat er niet in zit komt er ook echt niet uit. Dit soort producten verkoop je ook enkel door de klant zelf te laten testen. En uiteraard gebaseerd op goed advies wat vooraf plaats vindt door mij als dealer.  ;)

Een optische hdmi kabel zou je ook kunnen omschrijven als 2 losse actieve dacs (een transmitter plus een ontvanger) de meeste optische hdmi kabels gebruiken stroom vanuit de hdmi poort op de receiver/processor of bron. In die verbinding heb je te maken met een vervuiling (HF switching noise) die parallel terug loopt door het hdmi board van de processor-receiver, door naar naar de bron en naar de versterkers enz.  De hele keten staat in verbinding met elkaar vanwege het feit dat alles is aangesloten via het zelfde stroom net. Dit alles kan een effect hebben op de geluidkwaliteit van de gehele keten. Het ligt er ook aan hoe goed apparatuur ontworpen is door de fabrikant. Filtering speelt ook zeker een rol in dit geheel.

De optische kabel die CineMike als basis heeft gekozen, gebruikt voor de stoom toevoer aan beiden kanten een aparte usb kabel. Wat CineMike met de aanpassingen heeft bereikt is dat de kabel volledig gefilterd is van negatieve invloeden door middel van totaal 50 smd aanpassingen. En heeft daarbij ook betere clocks gebruikt voor een beter en nauwkeuriger eind resultaat. Hierdoor kan afhankelijk van de set een betere geluidskwaliteit tot stand komen. De processor of receiver heeft minder (of geen last) meer van de kabel.

Ook een passieve hdmi kabel kan een negatieve uitwerking hebben op de audio keten. Een projector bijvoorbeeld is een bron van vervuiling wat door middel van de hdmi kabel (massa verbinding) door loopt naar de audio keten. Daar zijn ook verbeteringen te halen door bijvoorbeeld het filteren van de projector. Dat is ook gebeurd bij de N7 van Anton.
Bedankt voor je duidelijke uitleg! Zo klinkt het inderdaad wel logisch :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

vik

Om vervolgens al die kabels weer te controleren of alles goed bestückt is door de Chinezen.. en laat het daar nou net 8 van de 10 keer helemaal fout gaan. "Time is precious" en 100 X €500,- in een niche markt is een hoop geld om even voor te financieren. Hand werk is in deze nog het meest nauwkeurig en alles wordt volledig getest en beoordeeld op beeld en geluid.

China is een apart verhaal en je moet daar ook nog eens boven op zitten om te zorgen dat alles goed gaat. Dat houdt in vaak op en neer vliegen. Maar we dwalen compleet af in mijn topic dus wil het hier bij laten if you don't mind.  ;)


Quote from: Kjelt on July 16, 2020, 10:49:51
Als je via Amazon voor 80.- een optische HDMI kabel kunt kopen dan kan CineMike in China met hun eigen custom printje 100 van die kabels ook wel voor 500.- per stuk laten maken, staan ze voor je in de rij om het te produceren. Oh wacht het hoeft niet eens een custom printje te zijn ze hoeven het printje alleen met enkele andere componenten te bestucken, nou dan kan het nog goedkoper.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Remco

En ik wil er ook nog wel aan toevoegen dat de modificaties die Mike doorvoert als een artform beschouwd mogen worden. Hij is echt uniek in wat hij doet en ik heb al meerdere malen ervaren wat een cinemike modificatie doet. Maximale emotie! Je wordt echt in de film/muziek gezogen en dat is op een referentie set zoals Vik die o.a. heeft echt kippenvel! En ja, dit is niet voor iedereen weg gelegd dat snap ik ook, maar als je het eenmaal hebt ervaren wil je nooit meer terug! Ik zeg hulde...
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

Teejoo

#60
Kun je wat meer vertellen over die modificatie van de projector Vik?

En wellicht een onnozele vraag, maar hoe zit het eigenlijk met de continuïteit bij Cinemike? Ik neem aan dat er inmiddels meerdere mensen werken?

anton

Heb nog even wat huiswerk gedaan en opgevraagd wat voor optische hdmi kabels ik hier heb gehad:
- hama optische hdmi maar van deze kabel geen type
- Inakustik Profi 2.0 LWL
- Avinity Active Optical High Speed
- Sommer Cable optical 1500

Heb deze kabels niet op 1 dag vergeleken met mijn Oehlbach, het vergelijk ging telkens met 1 op 1 .
Geen van deze kabels waren merkbaar beter maar ook niet merkbaar slechter, kortom goed spul volgens mij en mijn  medefreaks , niks mis mee maar geen enkele behoefte gehad tot omwisselen.

Fox

Intersante discussie.

Maar heeft dat ook nut voor kleinere lengtes en een TV.
En zou je dan niet 2 kabels moeten hebben, 1 van je speler naar je pre/pro-receiver en vandaar 1 naar de Tv?

vik

#63
Anton heeft een aangepaste voeding (light tuning) op zijn N7. Dit houdt in dat de voeding is aangepast door middel van filtering. (schone stroom)  Zo wordt de negatieve terugkoppeling het stroom net op geminimaliseerd met neven effect dat de beeldruis wat vermindert met meer beeldstabiliteit (we kijken tenslotte naar analoog beeld). Voor veel klanten is deze stap net genoeg om bijvoorbeeld af te stappen van het gebruik van een frame interpolatie en een verbetering in geluid. Ook deze aanpassing moet je weer zien als een stap (tool) op weg naar verbetering voor beeld en geluid. (So far so good)

Dan is er nog een grote aanpassing waarbij alle interne boards (JVC Dila board en main board) van elkaar worden ontkoppeld (gefilterd) en betere onderdelen worden geplaatst. Ook de chips worden gestabiliseerd.. Bij een laser projector zoals de JVC Dla-Z1 heb je nog meer te maken met vervuiling. Deze modificatie zorgt voor een nog fraaiere beeldkwaliteit maar ook het geluid van de hele set knapt er aanzienlijk van op. (Denk ook even terug aan de massa verbinding hdmi terug naar de audio set) maar ook invloeden van buiten af worden geminimaliseerd. Maar ook hier geldt weer dat er een goede balans moet zijn in de hele set om 100% te profiteren van deze aanpassingen. Dat begint in de bron maar net zo belangrijk de processor of receiver. Elke vorm van processing of het nou beeld is of geluid heeft een parallelle werking die gepaard gaat met vervuiling. 

Anton heeft nu een volledige set van ons en maakt iedere keer weer stappen en die komen dan ook heel goed tot hun recht. De optische hdmi kabel is de volgende stap. Echter zou ik op dit moment (ook na zelf wat behoorlijk getest te hebben) de light tuning op een projector niet meer zo snel adviseren en klanten het advies mee geven om door te sparen voor de optische hdmi kabel. Die brengt meer in beeld en geluid en nog een voordeel; je kunt hem weer meenemen naar de nieuwe projector. (mits de klant kiest voor het maximaal haalbare uiteraard)

Om terug te komen op je vraag over de continuïteit: gaat op zich goed maar gaat altijd gepaard met een wacht tijd omdat Michael Krehl gewoon de enige is die het complexe werk kan verrichten. Daarbij gaat hij ook door met ontwikkelingen en testen van nieuwe modificaties.  Het is ook lastig om die omgeving iemand te vinden die heel erg goed is met smd. Frank leert ook steeds meer bij en gaat ook de goede kant op dus die zit ook niet stil.

Wellicht interessant om even te bekijken. Dit is een oud filmpje opgenomen bij een klant van CineMike in München 2011. Die heeft ook een volledige CineMike keten inclusief gemodificeerde McIntosh amps en JVC projector. Na het afsluiten van de High End show Munich zijn er een paar mensen mee gegaan om deze home cinema te bezoeken. Daar legt Michael Krehl ook wat dingen uit. Helaas wel Duits maar wel redelijk goed te begrijpen.

https://www.youtube.com/v/woxV2NFjb5E?t=73&feature=25s

Quote from: Teejoo on July 16, 2020, 19:19:59
Kun je wat meer vertellen over die modificatie van de projector Vik?

En wellicht een onnozele vraag, maar hoe zit het eigenlijk met de continuïteit bij Cinemike? Ik neem aan dat er inmiddels meerdere mensen werken?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

denoontje


Dat is duidelijk ...die vraag rees bij mij.
Daarbij zit de audio set bij mij op een aparte groep van de projector.

Quote from: vik on July 17, 2020, 10:57:00

Echter zou ik op dit moment (ook na zelf wat behoorlijk getest te hebben) de light tuning op een projector niet meer zo snel adviseren en klanten het advies mee geven om door te sparen voor de optische hdmi kabel. Die brengt meer in beeld en geluid en nog een voordeel; je kunt hem weer meenemen naar de nieuwe projector. (mits de klant kiest voor het maximaal haalbare uiteraard)


Teejoo

Quote from: vik on July 17, 2020, 10:57:00
Anton heeft een aangepaste voeding (light tuning) op zijn N7. Dit houdt in dat de voeding is aangepast door middel van filtering. (schone stroom)  Zo wordt de negatieve terugkoppeling het stroom net op geminimaliseerd met neven effect dat de beeldruis wat vermindert met meer beeldstabiliteit (we kijken tenslotte naar analoog beeld). Voor veel klanten is deze stap net genoeg om bijvoorbeeld af te stappen van het gebruik van een frame interpolatie en een verbetering in geluid. Ook deze aanpassing moet je weer zien als een stap (tool) op weg naar verbetering voor beeld en geluid. (So far so good)

Dan is er nog een grote aanpassing waarbij alle interne boards (JVC Dila board en main board) van elkaar worden ontkoppeld (gefilterd) en betere onderdelen worden geplaatst. Ook de chips worden gestabiliseerd.. Bij een laser projector zoals de JVC Dla-Z1 heb je nog meer te maken met vervuiling. Deze modificatie zorgt voor een nog fraaiere beeldkwaliteit maar ook het geluid van de hele set knapt er aanzienlijk van op. (Denk ook even terug aan de massa verbinding hdmi terug naar de audio set) maar ook invloeden van buiten af worden geminimaliseerd. Maar ook hier geldt weer dat er een goede balans moet zijn in de hele set om 100% te profiteren van deze aanpassingen. Dat begint in de bron maar net zo belangrijk de processor of receiver. Elke vorm van processing of het nou beeld is of geluid heeft een parallelle werking die gepaard gaat met vervuiling. 

Anton heeft nu een volledige set van ons en maakt iedere keer weer stappen en die komen dan ook heel goed tot hun recht. De optische hdmi kabel is de volgende stap. Echter zou ik op dit moment (ook na zelf wat behoorlijk getest te hebben) de light tuning op een projector niet meer zo snel adviseren en klanten het advies mee geven om door te sparen voor de optische hdmi kabel. Die brengt meer in beeld en geluid en nog een voordeel; je kunt hem weer meenemen naar de nieuwe projector. (mits de klant kiest voor het maximaal haalbare uiteraard)

Om terug te komen op je vraag over de continuïteit: gaat op zich goed maar gaat altijd gepaard met een wacht tijd omdat Michael Krehl gewoon de enige is die het complexe werk kan verrichten. Daarbij gaat hij ook door met ontwikkelingen en testen van nieuwe modificaties.  Het is ook lastig om die omgeving iemand te vinden die heel erg goed is met smd. Frank leert ook steeds meer bij en gaat ook de goede kant op dus die zit ook niet stil.

Wellicht interessant om even te bekijken. Dit is een oud filmpje opgenomen bij een klant van CineMike in München 2011. Die heeft ook een volledige CineMike keten inclusief gemodificeerde McIntosh amps en JVC projector. Na het afsluiten van de High End show Munich zijn er een paar mensen mee gegaan om deze home cinema te bezoeken. Daar legt Michael Krehl ook wat dingen uit. Helaas wel Duits maar wel redelijk goed te begrijpen.

https://www.youtube.com/v/woxV2NFjb5E?t=73&feature=25s
Bedankt voor de toelichting! Duits is uiteraard geen issue voor mij als Maastrichtenaar  ;)

vik

Dit een korte video reactie van Jon Thompson over de optische kabel:

https://www.youtube.com/v/f3hBZ24a2SY&feature=25s

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

PascalP

Quote from: denoontje on July 17, 2020, 11:01:21
Dat is duidelijk ...die vraag rees bij mij.
Daarbij zit de audio set bij mij op een aparte groep van de projector.

Juist in dat geval zou een optische kabel het beste resultaat geven doordat je de 2 verschillende stroomgroepen echt ontkoppelt van elkaar lijkt me?
@vik?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

vik

#68
Er is naar mijn mening en ervaring nooit 100% sprake van een volledige ontkoppeling door het gebruik van twee aparte groepen. Aarde (voorbeeld passieve hdmi kabel) zorgt uiteindelijk altijd weer voor een koppeling. Ook de apparatuur die bij elkaar komt in een stekkerblok. Dit geeft een wisselwerking zoals eerder beschreven in dit topic. Bij de optische hdmi kabels wordt enkel maar uitgegaan van het standpunt dat er licht getransporteerd wordt tussen processor en weergever en dat er dan sprake is van een compleet galvanische scheiding. Ga je verder kijken en testen dan zijn de ervaringen en uitwerkingen op stroom compleet anders.

Het enige wat ik nu heb ervaren is winst die behaald kan worden door het gebruik van de optische hdmi kabel van CM. De orginele variant deed het tegen over gestelde en dat is ook exact de reden van de aanpassingen. Het is in mijn ervaring tot nu het hoogst haalbare in het ontkoppelen van de set.

Anton heeft zelf weer zijn eigen ervaring zoals we hebben gelezen. Geen enkele optische hdmi kabel die hij uit het rijtje heeft getest, gaf hem de kriebels om zijn huidige kabel te upgraden. Wel na het testen van de CM kabel. Ik heb er in NL nu 3 verkocht en die keuze is puur enkel gemaakt door de klant zelf op basis van de eigen set. De enige juiste manier om te voorspellen wat de kabel uiteindelijk gaat doen.


Quote from: PascalP on July 17, 2020, 11:32:25
Juist in dat geval zou een optische kabel het beste resultaat geven doordat je de 2 verschillende stroomgroepen echt ontkoppelt van elkaar lijkt me?
@vik?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

papaleo

#69
Dus als ik het goed begrijp....is schone stroom de key-woord?

Dus Wanneer ik bv deze AUDIOQUEST NIAGARA 3000 (of de 1200) aansluit aan al mijn beeld en geluid componenten zal ik de verbeteringen dan op zeker gaan ondervinden op een beter beeld/geluid ? Ook de ruisvloer zou hier dan door geëlimineerd worden...?!

Ik heb deze al geruime tijd op mijn vizier staan maar ben sceptisch dat dit het verschil zal gaan maken..
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

mijkie

#70
Ik heb voor schone stroom een trafo staan, ik zal je zeggen, die gaat er niet meer tussenuit

Of ik moet iets vinden wat het nog beter doet, kan haast niet voor de aankoopprijs, was 0 euro [emoji6]

Zoveel meer rust en een veel scherper beeld etc

Grote verbetering dus maar, ook heb ik mijn netwerk losgekoppeld dmv een optische netwerk-set [emoji1303]

Schone stroom werkt bij mij erg goed !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Teejoo

Quote from: papaleo on July 17, 2020, 17:12:20
Dus als ik het goed begrijp....is schone stroom de key-woord?

Dus Wanneer ik bv deze AUDIOQUEST NIAGARA 3000 (of de 1200) aansluit aan al mijn beeld en geluid componenten zal ik de verbeteringen dan op zeker gaan ondervinden op een beter beeld/geluid ? Ook de ruisvloer zou hier dan door geëlimineerd worden...?!

Ik heb deze al geruime tijd op mijn vizier staan maar ben sceptisch dat dit het verschil zal gaan maken..
Ik haak al af bij de zoemtoon wat ding ding zou maken volgens de review. Holco heeft een hele interessante lijkt me voor veel minder geld.

papaleo

Quote from: Teejoo on July 17, 2020, 20:08:07
Ik haak al af bij de zoemtoon wat ding ding zou maken volgens de review. Holco heeft een hele interessante lijkt me voor veel minder geld.

Hey Theo ik geloof je zomaar...,maar heb je een linkje van deze review?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo


skyfox

Ik zou ook eerder een regenerator pakken voor schone en stabiele stroom. Het apparaat wat Holco heeft lijkt de prijs/kwaliteit uitstekend van. Goedkoper dan PS Audio en toch het effect.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9