Dual NUC oplossing NUC7i7BNH (ROCK) AudioLinux NUC7PJYH of NUC7i7DNBE (Endpoint)

Started by StereoMike, November 29, 2018, 11:14:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Soundsgood

Inmiddels is er een stappenplan beschikbaar met zowel een beschrijving van de hardware (NUC in fanless case) als de software (AudioLinux in RAM) installatie: https://audiophilestyle.com/forums/topic/55383-from-0-to-nucalram-in-2-hours/

Dutch & Dutch 8c

StereoMike

Quote from: Soundsgood on January 13, 2019, 08:54:31
Inmiddels is er een stappenplan beschikbaar met zowel een beschrijving van de hardware (NUC in fanless case) als de software (AudioLinux in RAM) installatie: https://audiophilestyle.com/forums/topic/55383-from-0-to-nucalram-in-2-hours/
Prima beschrijving! Thx
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

StereoMike

Quote from: Leeuwarden on January 12, 2019, 17:37:52
Waar ik het even mis is hoe een "vieze" USB uitgang naar de dac wordt opgelost.
Welk deel van de USB noem je vies? Het communicatiedeel of het voedingsgedeelte.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Leeuwarden

Goede vraag... het voedingsgedeelte lijkt mij op te lossen door de NUC te voorzien van een nette voeding. Blijft het communicatie deel over...

dewolf

Vandaag squeezelite-R2 met vergrootte buffers ipv Roon bridge als endpoint voor de RoonCore ingesteld. Alles in RAMroot. Morgen een bridged connectie maken en waarschijnlijk weer een stukje verder/ beter. Toch bijzonder wat de 'huis, tuin en keuken NUC' laat horen. Mijn NUC speelt zelf nog zonder goed voeding, dus er is nog veel winst te behalen. Waarschijnlijk zal ik de NUC toch nog omruilen voor een I5 of i7 exemplaar. Er is sinds kort een ROON Ready netwerk module beschikbaar voor mijn Gato dia250s en kan ik de NUC eventueel als server instellen. Echter is een betere PSU dan weer minder nodig. Keuze, keuzes...

True Q

Quote from: Fred Mulder on December  7, 2018, 21:05:21
De dual AL NUC is zeker een interessante en voordelige oplossing, mooie ontwikkeling! Heb je dit al uitgeprobeerd? Op CA is men erg enthousiast  :thumbs-up:


Ps. Een DIY AL NUC vergelijken met een TLS DS-1 is mi wat scheef. De DS-1 is een kant-en-klaar getuned product, een DIY AL NUC vraagt de nodige kennis/inspanning van koper, andere service. En als op een NUC de DIY AL software is geïnstalleerd en stabiel draait, zal er nog een aardig SQ verschil zijn tov DS-1.

Vergeleken met bv een sMS-200 Ultra is de DS-1 mi een erg aantrekkelijk product:
- sMS-200 Ultra incl master clock input, éxclusief (1) externe master clock en (2) externe clock kabel: € 1599
- TLS DS-1, mét Dream OS, interne OCXO clock, low latency geheugen, etc : $ 1599

Ik weet waar ik op in zou zetten  ;)
Gisteren met Adrian (TLS)  gesproken maar ik kan nu ook de DS-7 bestellen (NUC7i7). Uiteraard wel iets duurder maar met $ 2450 toch nog redelijk. Voor een extra OCXO module $450.

True Q

Quote from: StereoMike on January  6, 2019, 22:05:01
Tijdens het aanpassen van de NUC7i7DNBE was mijn oog al gevallen op de 2 interne USB 2.0 headers van de NUC. Dit kan nog wel behoorlijk interessant worden tijdens de luistertest. Ik laat de kast nog even open mocht de USB 3.0 niet bevallen.
Is dat ook iets voor mij?

StereoMike

Quote from: True Q on January 15, 2019, 15:49:16
Is dat ook iets voor mij?
Ben je alweer uitgekeken op je huidige combinatie of bedoel je als extra endpoint?
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

dewolf

Deze week mijn NUC 7pjyh met standaard Psu kunnen vergelijken met een microrendu met een LPS1. Wat vooral opviel was het verschil in klank(balans). De mR klonk in verhouding kaal en vlak, maar met meer extensie en nadruk in het hoog. De NUC klonk voller en meer in balans en luisterde lekkerder weg. Mijn mening... De mR deed het wel ietwat beter op plaatsing. Helaas kon de LPS1 niet op de NUC en de mR kon ook niet zonder de LPS1...
Wbt prijs/kwaliteit lijkt de NUC7pjyh niet te verslaan. Misschien toch nog een upgrade naar de i7dn.. Wat mij tegenhoudt is dat er geen jcat femto in een akasa platox7d en of Newton jc gaat passen. Dit kan weer wel bij een los Supermicro MB met een xeon CPU en een HDplex fanless case. Ik heb tot nog toe niets kunnen vinden mbt de combinatie NUC, (Akasa) fanless case en Jcat femto. Iemand wel wat gevonden?


dewolf

Thanx. Die had ik al gevonden. Is gemaakt voor o.a. de nuc7pyhj. Wat ik zoek is een fanless case waar naast het Mobo een jcat femto usb in past. Ik heb wel een optie gevonden op jcat forum, maar daar blijft de Jcat via een riser buiten de case. Er zijn overigens niet veel custom fanless cases voor de NUC's. Een nieuwe hdplex 200w is onderweg om de NUC te voeden...

Roeland


Geert (gvc)

Gewoon ter info; ik heb mijn NUC op een Teddy Pardo power supply draaien https://www.teddypardo.com/powersupplies/teddy19-3.html. Echter geen uitgebreide vergelijkende test gedaan, kan alleen zeggen dat het niet verkeerd klinkt.
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

Lion of Judah

Quote from: Roeland on January 24, 2019, 18:49:10
Daar zul je veel plezier aan beleven  O0
Ook geprobeerd maar voor mij geen verschil. Heb ergens eens gelezen dat het voor een NUC geen toegevoegde waarde zou hebben, kan alleen niet meer zo snel vinden waar.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

Geert (gvc)

Quote from: Lion of Judah on January 24, 2019, 21:59:39
Ook geprobeerd maar voor mij geen verschil. Heb ergens eens gelezen dat het voor een NUC geen toegevoegde waarde zou hebben, kan alleen niet meer zo snel vinden waar.
Omdat een NUC intern ook een geschakelde voeding heeft?
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

Lion of Judah

Quote from: gvc on January 24, 2019, 22:09:59
Omdat een NUC intern ook een geschakelde voeding heeft?
Zou kunnen, ik weet het gewoon niet meer.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

StereoMike

Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

StereoMike

Quote from: dewolf on January 24, 2019, 13:51:04
Wat mij tegenhoudt is dat er geen jcat femto in een akasa platox7d en of Newton jc gaat passen.
JCAT USB of de NET CARD?
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

dewolf

In het endpoint de USB- en in de server de Net versie. Ik kan t/m vandaag nog de NUC7PJYH inruilen voor een i7DN.. Maar de i7 gaat in de platox7d en daar passen ze sowieso niet in vanwege de hoogte. De Newton misschien wel daar ik geen Hd/ssd gebruik.

dewolf

Een Mutec mc-3 usb zou een optie kunnen zijn, echter heeft mijn Gato geen aes. Wel coax en USB.

StereoMike

Quote from: dewolf on January 25, 2019, 14:26:05
In het endpoint de USB- en in de server de Net versie. Ik kan t/m vandaag nog de NUC7PJYH inruilen voor een i7DN.. Maar de i7 gaat in de platox7d en daar passen ze sowieso niet in vanwege de hoogte. De Newton misschien wel daar ik geen Hd/ssd gebruik.
Gelijk inruilen op de NUC7i7DN.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

StereoMike

Quote from: dewolf on January 25, 2019, 14:26:05
Maar de i7 gaat in de platox7d en daar passen ze sowieso niet in vanwege de hoogte.
Ik heb hetzelfde probleem met de klokken. Ik heb voorlopig alleen de USB gedaan.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

StereoMike

Ik heb tot nog toe niets kunnen vinden mbt de combinatie NUC, (Akasa) fanless case en Jcat femto. Iemand wel wat gevonden?

De HDplex fanless case i.c.m. NUC7i7DN met wat aanpassingen moet wel lukken. De 7i7 blijft opvallend koel en met een stukje koper op de onderplaat moet het wel lukken.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

dewolf

Gelijk inruilen dus? Ik vind het een fors verschil. Bijna het driedubbele wanneer je de Akasa cases meetelt. De HDplex daargelaten. Scheelt het echt zoveel??

dewolf

Klein foutje ;-) Mijn fanless NUC en HDplex 200w kost €700. De i7dn komt op €1180. Scheelt een jcat femto usb/net.