Is er een goede soundbar met een line-out?

Started by frits marantz, November 25, 2018, 19:14:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frits marantz

Ik heb een goede stereo set, die via een Dac, optische kabel vanaf TV, het geluid van de TV doorgeeft. Nu wil ik kijken naar een uitbreiding met een goede soundbar, zodat ik bij films een redelijk surround effect kan krijgen.

Wil niet naar een surround receiver terug, en ook geen achterspeakers ivm de WAF. De soundbar geeft dan een redelijke surroundbeleving en als extra heb ik de fronts via de stereo versterker. Een Yamaha YSP zou een goede optie zijn, maar die heeft helaas geen Line-out.

Wie weet een goed alternatief a la Yamaha, maar dan met een Line-out?

Sopper

Goed stereo is wat mij betreft een betere filmbeleving dan een (matige) soundbar.
Ik heb nog geen soundbar gehoord die beter presteert dan mijn stereo set...
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

frits marantz

#2
Quote from: Sopper on November 25, 2018, 19:42:10
Goed stereo is wat mij betreft een betere filmbeleving dan een (matige) soundbar.
Ik heb nog geen soundbar gehoord die beter presteert dan mijn stereo set...

Daar ben ik dan ook juist benieuwd naar. De Yamaha schijnt best goed te werken, echter wil ik het dan wel combineren met mijn stereo.

scoc

Een soundbar gaat nooit integreren met aparte fronts. Soundbar is gemaakt om standalone te gebruiken. Er is ook geen markt voor om een soundbar te laten samenwerken met aparte fronts, dat zijn 2 aparte doelgroepen.

Dus blijf je stereo en fronts gebruiken zoals nu. Maar sluit je tv aan op een virtual surround bar via hdmi of optisch. Maw gebruik de 2 naast elkaar.

Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050