AK4497eq dac board met Amanero usb

Started by Toni71, November 24, 2018, 14:55:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Toni71

Ik heb nog een dac board liggen met de AK4497eq dac.
Het board is compleet met schermpje, toetsbediening en kabels ( ook voor de scherm en tiptoets aansluitingen op het board, staan niet op de foto).
Bijgesloten een Amanero usb kaartje. Deze zit normaal niet bij de losse pcb.
Trafo`s erop, en spelen maar.

Het ontwerp is van Weiliang. De dac waar het ingezeten heeft is de Breeze audio DC100. Genoeg te vinden als men zoekt op AK4497EQ dac Weiliang op het net.

Doordat ik een dual board ( dezelfde ontwerper, alleen dual AK4497) heb gekocht, kan dit boardje weg.

Specs:

- AK4497 DAC soft control,
- ELNA  audioondersteuning tot 6 types PCM filter
- ondersteuning DSD tot DSD256, Ondersteuning PCM  PCM384Khz
- LT1963
- Amanero usb
- Optical en Spdif
- JRC 5534

60 euro.




Pinda13

#1
Blijf deze mooier vinden dan de dual versie. Heb je de dual versie nu al binnen en draaiende? En wat is jouw bevinding tussen deze 2? Ik dacht dat je de single ook fijner vond?

Enfin, amplimo trafo's en mooi kistje; top dac!!
" no loss of fine detail "

Toni71

#2
Hey Carl,

Wat dat is met dat eerste single chip dac board wat jij hebt/ had, weet ik niet. Die speelt zoals ze de AKM dacs adverteren. Een Velvet sound, dit zou een warm geluid geven.
Als geluid al warm kan zijn. :)

Laat ik het zo zeggen, dat dat board aangenaam klinkt, en wel wat weg heeft van ''buizen'' geluid(kleuring). Absoluut geluid waar je uren naar kan luisteren, zonder luistermoeiheid. Zonder scherp randje. Het klinkt goed. Niks mis mee.

Hetzelfde board single ( nu te koop), en de dual die ik hier heb, klinken niet zo. Ook al is het single board hetzelfde als jou uitvoering.  Deze hier klinken neutraler. Ik moet je bekennen, dat ik tussen deze twee boarden hier geen noemenswaardige verschillen hoor. Het klinkt goed, maar dan neutraler.

Ik vind het nog steeds vreemd dat er tussen twee dezelfde single board versies, van hetzelfde ontwerp toch dat verschil zit.

Anyway, vandaag had ik wat tijd over, en heb eigenlijk heel de dag wat muziek beluisterd via Qobuz. Van Cassidy, Otis, King, Amos en nog wat muziekstromingen waarbij de directrice (een belangrijk measurepoint) af en toe meezingend haar ding aan het doen was. Dit, en en het feit dat twee chips in een dual dac, duurder klinkt dan een enkele chip, heeft me doen besluiten om de dual te houden. :)









Toni71

#3
Pricedrop. 60 euro.  Geen geld voor een boardje met de Amanero usb.

Toni71


Toni71


Toni71

50 eurootjes dan voor dit dac boardje...

August


Toni71

#8
Deze is gereserveerd.

Ik laat hem even open staan tot alles rond is. En de koper hem heeft ontvangen.\


Edit: alles is rond en netjes afgesloten.