geluid TV laten afspelen via versterker bij app gebruik TV

Started by twido, November 23, 2018, 16:44:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

twido

Als ik via een app op mijn Philips 65oled803 TV , (bijvoorbeeld netflix) dan krijg ik geen geluid via mijn surround set (onkyo NR3008). Als ik via mijn setupbox TV kijk dan werkt het wel , maar als ik TV kijk zonder de setupbox en dus enkel met de versterker en TV aan dan krijg ik dit niet geregeld. Nochtans is mijn TV via een ARC HDMI met de versterker verbonden. Deze zou in 2 richtingen geluid en beeld moeten doorgeven dacht ik altijd.
De vraag is nu hoe ik dit zou kunnen oplossen? Ik dacht aan een optische kabel op de out van de TV te verbinden met de ingang op mijn versterker maar ik wil deze kosten liefst niet doen voor ik zeker ben dat dit de oplossing is.
Als ik mijn cromecast aan de tv aansluit had ik had ik dit ook maar nu die aangesloten is op mijn versterker is dit probleem opgelost.Maar met deze nieuwe tv is cromecast en netflix aanwezig als app en die zou ik dan ook zo willen gebruiken maar dan icm mijn surround systeem.

nog ter info, Ik gebruik een harmony om alles te programmeren.

sj0er-D

Een optische kabel koop je voor 5 euro bij de action. Dat is een makkelijke test :-)

Sopper

Loopt het geluid van je setopbox dan ook via de tv naar je versterker?
- dan zou het raar zijn dat arc niet werkt met tv-apps en wel gewoon tv-signaal.

Of heb je die apart aangesloten op de versterker?
- dan werkt arc niet goed en kan een optische kabel een optie zijn
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

BJF

Met welk apparaat regel je het volume? Beter gezegd: welk apparaat bepaalt het volume bij tv kijken, je settop box of je tv? Staan de instellingen in de tv goed?
Je zegt dat je een Harmony gebruikt; werkt het wel als je de originele AB's gebruikt?
NAD M10 V2
Elac FS247

Cyreg

APP gaat rechtstreeks naar TV via WIFI ; dus volumeregeling/geluid is ook op TV (gaat buiten box om)
bij je setupbox (niet APP) is het andersom > dan komt het geluid vd box en gebruik je de TV als monitor

je zal dus 'n analoog of digitaal audio 'uit' moeten zoeken van TV naar audio 'in' van installatie
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

twido

Dat dacht ik al, het geluid wordt nu gestuurd vanuit de setupbox. De TV is aangesloten met HDMI rechtstreeks op de versterker en ook de setupbox gaat op de ingang "Cable tv" van de versterker.
Dus alles is volgens de instructies in mijn handboek van de versterker (onkyo NR 3008) aangesloten. Ik denk dat ik maar eens een optische kabel ga aankopen dan :-)

twido

Het probleem is opgelost. Zelfs zonder kabel.
Ik heb in de versterker een setting gevonden om via de HDMI het geluid van de TV door te sturen naar mijn versterker.

Door de RIHD functie in te schakelen op de versterker is het gelukt.

Cyreg

setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)