4k blu ray,s

Started by reza, November 23, 2018, 11:38:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

scoc

Wel vermelden dat die Zavvi UK site wel tegenvalt inzake levertijd. Dan betaal je extra voor tracked delivery en 3-5 dagen levertijd. Dan duurt het ze een week om het pakket op te sturen en wel vanaf 1ste uur credit card aanrekenen. Het zal zo'n 2 weken duren voor 1 pakketje. Dan heeft Amazon en Bol toch beter voor elkaar.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

scoc

Bij Amazon.de momenteel 2+1 actie op UHD discs.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Kjelt

Quote from: scoc on February 15, 2019, 11:33:51
Bij Amazon.de momenteel 2+1 actie op UHD discs.
Bedankt voor de tip.
Hoe zit het met de talen bij duitse disks, klopt de info ?
Ik heb met Blurays me een aantal keer aardig gesneden omdat er opeens alleen maar een duitse audio track op stond of bv een Atmos track ontbrak.

Teejoo

Quote from: scoc on February 15, 2019, 11:33:51
Bij Amazon.de momenteel 2+1 actie op UHD discs.
Ik zie het niet. Heb je een link?

evilniek

Quote from: scoc on February 15, 2019, 11:33:51
Bij Amazon.de momenteel 2+1 actie op UHD discs.

Ik kan het niet vinden?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Kjelt

Als je op een wat oudere 4k uhd bluray klikt zie je het wel staan inderdaad.
Klik je vervolgens op de link van die aktie krijg je een 404 page not found van de server.

Teejoo

#31

Kjelt

Ja dan klikken op bluray en in volgende scherm op 4k bluray aanvinken.

scoc

Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

evilniek

#34
Amazon.co.uk heeft twee voor 30£ UHD discs aktie.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Teejoo

Quote from: evilniek on February 15, 2019, 14:58:13
Amazon.co.uk heeft twee voor 30£ UHD discs aktie.
Die hebben ze eigenlijk standaard. En daar weet je dat je altijd het beste audiospoor hebt.

evilniek

Quote from: Teejoo on February 15, 2019, 15:49:45
Die hebben ze eigenlijk standaard. En daar weet je dat je altijd het beste audiospoor hebt.

Wat bedoel je precies?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Teejoo

#37
Quote from: evilniek on February 15, 2019, 16:17:43
Wat bedoel je precies?
Dat dat een doorlopende actie is.

In veel landen worden, waaronder vaak in NL worden vaak minderwaardige audiotracks op de disc gezet. Dus 5.1 ipv 7.1, of geen lossless of geen Atmos bijvoorbeeld. Dat is in de UK en VS geen issue. Daar staat altijd de beste variant erop.

In landen waar men ook nog synchroniseert is het ook oppassen.

Dit is tenminste met blu-rays een groot issue. Bij UHD discs vraag ik mij dat af.

Teejoo

Je kunt hier wel checken wat er aan audiospoor en ondertitel op de disc staat mits ze hem getest hebben:

http://www.areadvd.de/reviews.

Heeft iemand nog een andere site voor Duitse discs?

reza

Ik kom net van de MM vandaan en daar hadden ze veel UHD schijfjes voor 15 euro en echt goede titels.
Ik heb x men apocalyps gekocht.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Kjelt


Teejoo

Ik heb er net toch weer 6 besteld. Toch interessant met die korting. En de UHD's hebben blijkbaar allemaal minimaal Engelse subs en het originele Tonspur ;-)

reza

Ik snap Wicher dat je nieuw bent in de wereld van 4k HDR :D Maar als je een 4k projector hebt zoals jij, wil je toch je projector showen? Dan gaat het niet altijd over de inhoud van de film :tounge2:
Goede titels zijn voor mij top of the Notch films kwa referentie beeldkwaliteit. X men apocalyps is kwa beeld een 9.5.

P.s
Zo slecht kwa inhoud is die nou ook niet :thumbs-up:
Scoort toch een 7 algemeen op imdb.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

scoc

#43
Op amazon.de hebben de discs sowieso altijd het Engelse taalspoor. Enkel ondertitels zijn er niet altijd in NL en gek genoeg ook niet in het Engels.

Wel hatelijk daar is dat door de luiheid van de Duitsers om andere talen te willen of kunnen begrijpen is dat scenes waarbij men beschrijvende tekst toont als introductie of op het einde dat deze in het Duits vertaald in de film zitten  >:(

En ook hun neiging om de filmtitels te vertalen op de cover ... kom aan wie bedenkt nu "Stirb Langsam" :)

Ook heb je soms in scenes wanneer men een vreemde taal (naast het Engels) praat dat je enkel Duitse subs hebt.

Ik kocht tot 5 jaar terug in Amazon.uk maar sinds deze levering aanrekenen naar de .de site omgeschakelt.

Tja ... dat die Duitsers en Fransen blijven films dubben is te gek voor woorden.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Teejoo

Deze heb ik besteld. Ik hoef sowieso geen nl subs, wel engels.

reza

Logan is bij de MM ook 15 euro.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

evilniek

Quote from: scoc on February 15, 2019, 21:02:09
Op amazon.de hebben de discs sowieso altijd het Engelse taalspoor. Enkel ondertitels zijn er niet altijd in NL en gek genoeg ook niet in het Engels.

Wel hatelijk daar is dat door de luiheid van de Duitsers om andere talen te willen of kunnen begrijpen is dat scenes waarbij men beschrijvende tekst toont als introductie of op het einde dat deze in het Duits vertaald in de film zitten  >:(

En ook hun neiging om de filmtitels te vertalen op de cover ... kom aan wie bedenkt nu "Stirb Langsam" :)

Ook heb je soms in scenes wanneer men een vreemde taal (naast het Engels) praat dat je enkel Duitse subs hebt.

Ik kocht tot 5 jaar terug in Amazon.uk maar sinds deze levering aanrekenen naar de .de site omgeschakelt.

Tja ... dat die Duitsers en Fransen blijven films dubben is te gek voor woorden.

Je kunt nog steeds gewoon prima bestellen bij Amazon.uk hoor, en over het algemeen wel een stuk goedkoper dan bij bol bvb. Dubben is toch geen probleem, hebben de duutsers alleen maar zelf last van, geen Dolby Atmos voor hen. UHD zijn volgens mij ook zonevrij, de gewone Blu-ray's die bij de UHD zitten kunnen wel zone restricties bevatten natuurlijk.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

scoc

Amazon.uk is gemiddeld echt duurder nu vergeleken met .de zeker met UK shipping costs die je bij .de niet hebt. Amazon.de volgt vaak ook de acties die men daar bij Saturn en Mediamark.de doet.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Teejoo

Hoezo geen shipping costs bij duitsland?

scoc

#49
Bij Amazon.de vanaf 29€ geen shipping cost maar enkel wanneer amazon.de deze zelf levert. Je kan filter aanzetten voor 'gratis levering vanaf 29€'. Er is wel een addertje onder het gras wanneer men je bestelling in x delen levert en wanneer 1 deel onder de 29€ valt dan betaal je daarop toch leveringskosten. Maar wanneer alles op stock is en in 1 kan geleverd worden is het gratis levering vanaf 29€. Ik had dit deze week voor maar dan neem ik een gratis maand prime en levert men sowieso gratis en dan direkt prime opzeggen na bestelling  ;)
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050