Advance Acoustic onderhoud/reparatie

Started by Markless, November 21, 2018, 13:50:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Markless

In mijn stereo-set heb ik de voor- en eindversterkers van Advance Acoustic. Deze set is inmiddels ruim 10 jaar oud en bevalt nog steeds prima.
De set wordt redelijk gebruikt (minimaal enkele uren per dag) en ik loop nu tegen een paar kleine zaken aan:

- Volumeknop kraakt. Sinds enkele dagen valt soms het linker kanaal weg bij lage volumes (stof of defect?)

- Afstandsbediening werkt niet meer (Ik heb wat vervuiling/beschadiging op de printplaat geconstateerd)

- Ik zou graag een aan-uit schakelaar of een dimfunctie op de frontverlichting willen hebben, de standaard verlichting is in het donker nogal aanwezig (indien mogelijk)

De dealer waar de apparatuur is aangeschaft bestaat helaas niet meer. Via de importeur kom ik uit bij reparatieservice Hanex, die ik voornemens ben aan te schrijven.
Voordat ik dat doe, ben ik benieuwd of we hier op het forum nog personen (hobby of beroepsmatig) of bedrijven hebben die hierin kunnen voorzien.

Ik heb ook ook gekeken naar een vervangende voorversterker, maar de lijn wordt niet meer gemaakt en een tweede-hands kopen is in dit geval geen optie. Ik weet dan immers ook niet wat ik koop en of deze inmiddels misschien ook aan reparatie toe is.
Mijn tv-meubel heb ik op maat laten maken voor deze set en ben zoals gezegd optisch en geluidstechnisch nog zeer tevreden.

Zijn er hier personen of bedrijven die mij kunnen helpen of heeft iemand ervaring met Hanex voor reparatie/modificatie?





chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Marino

Met Hanex heb ik een goede ervaring bij het repareren van een YBA versterker, ze werken snel en duidelijk dmv een prijsopgave.
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

i2Paq

Ik zou kiezen voor een gedegen liefhebbende reparateur en geen "service".

De meesten vinden een 10-jaar oud apparaat afgeschreven terwijl de liefhebber hem weer 100% op orde brengt tegen minder kosten dan zo'n "service".

Er zitten er genoeg op dit forum dan wel op het groene buurtforum die je graag, en goed, van dienst zijn.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Markless

Quote from: chansig on November 21, 2018, 14:06:04
Welke omgeving ?

Gr. Hans

Ik kom uit het oosten (gemeente Berkelland), maar in t geval van een goed adres speelt afstand geen rol.

Markless

Quote from: i2Paq on November 21, 2018, 14:19:17
Ik zou kiezen voor een gedegen liefhebbende reparateur en geen "service".

De meesten vinden een 10-jaar oud apparaat afgeschreven terwijl de liefhebber hem weer 100% op orde brengt tegen minder kosten dan zo'n "service".

Er zitten er genoeg op dit forum dan wel op het groene buurtforum die je graag, en goed, van dienst zijn.

Die gedachte had ik inderdaad ook een beetje, en moet zeggen dat ik het "groene" buurtforum niet ken..


chansig

Bekende zijn Thanatos (omg Rotterdam), Betweeter (omg Haarlem), Opa Scylac (geen idee), Jerry (omg Den Bosch).

De eerste drie zijn te vinden op Audiofreaks. Thanatos ook op dit forum als ik me niet vergis. Van Jerry heb ik een mail adres.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

i2Paq

#7
Quote from: chansig on November 27, 2018, 10:41:57
Opa Scylac (geen idee)

Die woont in Overveen, onder de rook van Haarlem.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Markless

Bedankt voor jullie bijdrage. Ik ga eens informeren bij de genoemde personen.

Leon

Quote from: chansig on November 27, 2018, 10:41:57Bekende zijn Thanatos (omg Rotterdam), Betweeter (omg Haarlem), Opa Scylac (geen idee), Jerry (omg Den Bosch). De eerste drie zijn te vinden op Audiofreaks. Thanatos ook op dit forum als ik me niet vergis. Van Jerry heb ik een mail adres. Gr. Hans

Hoi Hans. Ik heb dezelfde set, componenten en ongeveer dezelfde vraag. Ik stuur je eventjes een p.m.  ;D
Groetjes Leonneke