zelfbouw bestaand ontwerp?

Started by JeandB, November 19, 2018, 21:23:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JeandB

hallo allemaal, 

helaas is mijn subwoofer overleden en ben ik op zoek naar een andere. Ik gebruik hem voornamelijk in mijn Home Cinema (HT). 
De ruimte van de kast mag max 43cm breed zijn, diepte tussen 40, hoogte is niet echt beperkt. Mijn budget ligt op max. 800 euro (kant en klaar).

Aangezien ik goede ervaring (leuk project) heb met zelfbouw (Sputnik speakers van Speaker en Co) twijfel ik tussen zelfbouw, nieuw (bijv. ASW610?)  of tweedehands (verstandig om een 10 jaar oude REL te kopen ?).  Zelf ontwerpen is niet mijn doel, ik ben niet wiskundig en ik heb geen ruimte of gereedschap om zaken te frezen of te zagen dus een kast zal als pakket gekocht moeten worden. Ik lees hier op het forum dat er soms verwezen wordt naar "bestaand ontwerp" soms wordt er verwezen naar de subwoofers van Speakerland/Speaker en Co. Maar wat ik nog niet gevonden heb hier op het forum is wie daadwerkelijk praktijk ervaring met de prestaties van deze subwoofers heeft. Zijn de meningen over deze subwoofer concepten gebaseerd op praktijk-vergelijkingen of met name gebaseerd op de specificaties van de drivers, afmetingen kast en de versterker?


Bedankt alvast voor alle hulp/advies !



Ralf67

#2
Ga eens langs bij Speakerland of Speaker & co.

Dan weet je wat er mogelijk is.

Er is pas een nieuwe serie Hypex plate amps uit.

Bestaande ontwerpen met de Hypex ds2.0 en 4.0 zijn niet meer leverbaar.

JeandB

Quote from: morca on November 19, 2018, 21:52:51
Wil je een gesloten of gepoorte kist bouwen?

gezien het feit dat de sub tussen drie wandjes komt te staan heb ik begrepen dat een gesloten kist  handiger is


Ralf67

#5
Er staat op marktplaats een.  JL Audio 12W3 woofer met Monacor Sam 300D plate amp en gesloten kast te koop.

Misschien is dat iets voor je.


JeandB

Quote from: Ralf67 on November 20, 2018, 06:49:40
Er staat op marktplaats een.  JL Audio 12W3 woofer met Monacor Sam 300D plate amp en gesloten kast te koop.

Misschien is dat iets voor je.

ik zie hem staan op MP, is die van jou?  Lijkt me interessant, een behuizing opknappen gaat wel lukken.

Ralf67

Nee, maar lijkt me een mooi project.

JeandB

#8
en het is geworden  ...... een BK Electronics XXLS400-FF   (van een Engelse eBayer, geweldig snel opgestuurd), wat een heerlijke sub ! 
ik kon bij Speakerland en Speaker en Co niet echt iets vinden want er komen nieuwe  concepten aan gebaseerd op nieuwe versterkers. 

Ik ben wel bezig momenteel met het bouwen van een setjes Seas BB1 MKII (bij Speakerland gekocht), de kasten zitten bijna in elkaar. Ik ben van plan wat foto's en/of filmpjes te plaatsen hier of op YouTube