JVCNX9 (P)Review

Started by home@the movies, November 19, 2018, 13:52:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

home@the movies

Quote from: home@the movies on February 13, 2019, 19:16:08
Vergeet niet dat ik een 2m85 breed scherm heb met een akoestisch transparant scherm waarvan de gain rond de 0.8 zit.
Door de HDR naar SDR conversie en de helderheid wat aan te passen in de Pana. zou je op low lamp en op jou scherm geen enkel probleem mogen hebben.

Even een belangrijk puntje dat ik hier vergeten te vermelden was, de hoge lamp en desbetreffende tone mapping stand is enkel bij het NIET gebruiken van de Pana. en de Optimizer. Ik gebruik de Zappiti aalmedia speler en daar zit dus geen optimizer in.
Vandaag 3 afleveringen gekeken van Godless op Netflix in HDR via de Pana. en dan staat de projector op lage lamp, tone mapping op 3 en dat is perfect, zelfs op mij 2m85 0.8 gain scherm. Ook UHD vanop een schijfje zijn perfect in lage lamp in HDR te bekijken.
Ik geef het maar even mee omdat mijn uitleg van hoge lamp en tone mapping stand anders vermoedelijk wat fout geïnterpreteerd gaat worden.

Teejoo

#26
Goed om te horen dat de optimizer ook bij de netflix app werkt!

En dan is low lamp bij mijn scherm idd geen issue!

Misschien een domme vraag, maar eenmaal ingesteld per signaaltype hoef je dus niets meer aan te passen per film of zo?

reza

Welke Panasonic gebruik je Werner?
Bij mijn 424 heb ik geen HDR met Netflix.
Ik dacht dat gelezen te hebben dat de Panasonics geen HDR weer konden geven met de streaming diensten. Jij ziet echt ook 4k HDR staan bij je serie?
Ik heb dat niet..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

home@the movies

Quote from: reza on February 13, 2019, 22:20:43
Welke Panasonic gebruik je Werner?
Bij mijn 424 heb ik geen HDR met Netflix.
Ik dacht dat gelezen te hebben dat de Panasonics geen HDR weer konden geven met de streaming diensten. Jij ziet echt ook 4k HDR staan bij je serie?
Ik heb dat niet..

Ik heb ook de 424 maar heb gisteren een firmware update gedaan en plots was er wel HDR, daarvoor alleen UHD, doe de upgrade even en het probleem zal opgelost zijn.
Het werkt perfect, bij godless was de metadata Max 500 en de gemiddelde 255, ik heb de auto tone mapping van de JVC hierop nog even losgelaten en het was een fijn plaatje wat ik zag.

raindog

Quote from: home@the movies on February 13, 2019, 00:10:13
Ik draai hier op 2m85 met het dreamscreen doek op lage lamp met de iris op -5 en dat geeft mij rond de 14 ftlb op het scherm. Meer dan voldoende in een perfect zwarte ruimte.
In HDR gaat hij op hoge lamp en staat de tone mapping afhankelijk van de film en of ik al dan niet via de Pana. kijk op rond de +6. dat is dan lippen op ergens rond 900 nit, heel veel punch in het plaatje, even helder dan de SDR versie.

Dankjewel Werner! Iris op -5 is bemoedigend op dat formaat. Dan moet een N5 en N7 dat formaat ook wel aan kunnen denk ik zo.

Quote from: home@the movies on February 13, 2019, 21:41:37
Vandaag 3 afleveringen gekeken van Godless op Netflix in HDR via de Pana.

Superserie!! Geniet er van..  :headbanging:
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

reza

Ik had inderdaad ook alleen UHD in het beeld.
Ik zal de panna ook weet eens updaten.
Godless is ook wel zeer mooi en natuurlijk gaaf dat de serie in 21.9 formaat is opgenomen.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Quote from: home@the movies on February 13, 2019, 22:25:10
Ik heb ook de 424 maar heb gisteren een firmware update gedaan en plots was er wel HDR, daarvoor alleen UHD, doe de upgrade even en het probleem zal opgelost zijn.
Het werkt perfect, bij godless was de metadata Max 500 en de gemiddelde 255, ik heb de auto tone mapping van de JVC hierop nog even losgelaten en het was een fijn plaatje wat ik zag.

Hoi Werner,
kun je me vertellen welke update je nu hebt?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

home@the movies

Quote from: reza on February 14, 2019, 19:03:17
Hoi Werner,
kun je me vertellen welke update je nu hebt?

Ik zal morgen even kijken naar de juste versie, het is gewoon de laatste  die beschikbaar was aangezien ik hem maar 2 dagen geleden heb laten updaten.

Kjelt

Werner beantwoord je nog email ?  :-\

Teejoo

Quote from: reza on February 14, 2019, 19:03:17
Hoi Werner,
kun je me vertellen welke update je nu hebt?
V1.51 is de nieuwste.

reza

Die heb ik ook maar geen HDR hoor...
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Quote from: reza on February 15, 2019, 09:38:46
Die heb ik ook maar geen HDR hoor...
Als ik nu een N7 had staan kon ik daar iets nuttigs over roepen  :devil:

Ik dacht dat de datum 4 februari was of zo.

home@the movies

Quote from: Kjelt on February 14, 2019, 21:39:37
Werner beantwoord je nog email ?  :-\

Beantwoord ondertussen  ;)

home@the movies

Interessant, en weer heeeeeeeel veel voer voor discussie vermoedelijk  ;)

pameijer

Quote from: home@the movies on March  8, 2019, 19:45:10
Interessant, en weer heeeeeeeel veel voer voor discussie vermoedelijk  ;)
Wat is ADL? Ik neem aan geen Algemene Dagelijkse Levensverrichtingen...  :threadclosed:
En hoe kan een amateur deze getallen duiden?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

home@the movies

Quote from: pameijer on March  8, 2019, 21:18:27
Wat is ADL? Ik neem aan geen Algemene Dagelijkse Levensverrichtingen...  :threadclosed:
En hoe kan een amateur deze getallen duiden?

ADL staat voor de gemiddelde helderheid in de tabel, dus On/Off 1% 5% 10% 2O% en 50% helderheid
Hiermee kan je de desbetreffende contrastwaarden aflezen lezen van de verschillende toestellen op die percentages.

Je ziet dan bvb dat de JVC heel erg hoog scoort bij een zeer laag ADL maar dat het zeer snel afneemt van zodra de gemiddelde helderheid gaat stijgen.


pameijer

Quote from: home@the movies on March  8, 2019, 21:40:51
ADL staat voor de gemiddelde helderheid in de tabel, dus On/Off 1% 5% 10% 2O% en 50% helderheid
Hiermee kan je de desbetreffende contrastwaarden aflezen lezen van de verschillende toestellen op die percentages.

Je ziet dan bvb dat de JVC heel erg hoog scoort bij een zeer laag ADL maar dat het zeer snel afneemt van zodra de gemiddelde helderheid gaat stijgen.
Bedankt, ik snap het bijna  :smile:. Die percentages, waar staan die voor? Is dat bv 20% vh scherm dat volledig helder is, of is het de gewone brightness instelling op de pj, of weer wat anders?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

nielvm

Ik vind die cijfers ook best interessant, maar heb ook wat moeite om ze te duiden.

Ben aan het denken of alle projectoren wel dezelfde gammacurve volgen bijvoorbeeld?
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X