Basic audiogroep

Started by tonus, November 18, 2018, 21:46:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tjeb

Als je de 1.6 regel aanhoud zit je altijd goed...

Maar dat is logisch, het ging hier niet om een instructie maar om een uitleg... ;)

naish123

Even dit topic kapen..

Ik wil ook nog steeds een aparte audio groep. Heb zelfs een loze leiding over. Maar kan ik wel een extra groep kwijt?




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Siddartha

Die witte groepen zitten niet achter een aardlek? In wezen zou je nog een 'groene groep achter de groene aardlek kwijt kunnen. Maar dan moet er wel een tweede aardlek bij voor de witte groepen. En die kookgroep, zit die niet achter een aardlek? Beetje vreemde configuratie.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Kjelt

Quote from: naish123 on November 22, 2018, 07:36:31
Even dit topic kapen..
Ik wil ook nog steeds een aparte audio groep. Heb zelfs een loze leiding over. Maar kan ik wel een extra groep kwijt?
Hoe oud is die installatie? Als het meer dan 15 jaar is en zo 1,2,3 te zien is het eerdere 25 jaar wordt het zowiezo tijd voor vervanging.
Ik heb al teveel buren (huizen uit 1983) een automaat moeten lenen omdat die versleten waren en nog erger aardleks die niet meer afschakelden.

Snowmaster

Weer iets geleerd.  Nooit gedacht dat er een audiozaak met verschillende groepen en zekeringen zou zijn in NL.  Toch wel : Peacock Audio.

Aarde is meestal een must voor een audiogroep.  Klankmatig kan het ook voordeel geven, maar dat hangt weer van de audiogroep en optredende vervuiling/instraling op je set af.
Dit kun je ook oplossen door Kingpins voorbeeld te volgen met lineaire voedingen en voorkomen van lek en inductiestromen. Zoiets lukt alleen als electronica ook je hobby is.
Het aarden van apparaten (bv receiver) zonder aarde kan ook het proberen waard zijn.

Maar ff een vraagje aan eenieder met een audiogroep. Als je hem aanlegt voor een "lekker" gevoel of veiligheid dan is het toch totaal onzinnig ?? 
Het is toch niet veiliger dan het bestaande stopcontact ? 
Dus.....je geeft veel geld uit voor ???

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Siddartha

Gaat meer om vervuiling van bijvoorbeeld schakelende voedingen en led-lampen op een groep.

Daarnaast had ik geen randaarding in de woonkamer, dus was het ook gewoon praktisch.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2