Nieuwe surround

Started by Roffel, November 18, 2018, 19:48:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Roffel

Allen,

Ik heb momenteel een 'hifi' set met een Onkyo TX nr 636 en 5.2 Jamo S628.
Schitterende set met echt gigantisch waar voor mijn geld.
Daarbij zijn de zuilspeakers helaas te groot geworden ivm gezinsuitbreiding.

Ik wil daarom graag een hometheater set aanschaffen, 5.1 waarbij ik de voorste speakers op het tv meubel wil zetten (2.20m breed).

Ik heb nog eerlijk gezegd geen idee maar qua afmetingen zit ik te denken aan bijvoorbeeld een Harman Kardon 1619.
Ik heb een budget van ong 1000.-
Hierbij kan het dus inhouden dat ik alleen een audioset nodig heb maar voorkeur gaat uit naar een kant en klare set.

Wat daarbij erg belangrijk is, is dat het 4K moet zijn!

Heb je suggesties? Post maar raak!!

scoc

#1
Kant en klare setjes ... is altijd een compromis.

Iets boven budget maar ik zou zeggen Denon X1500H met surround QAccoustics Q3000 series in 5.1.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Roffel

Wat maakt de Qacoustics zo goed?
En welke sub adviseer je me dan?

Ik wil, als ik een receiver ga gebruiken, wel de Onkyo behouden aangezien deze het erg goed doet.

scoc

Ik dacht dat het budget voor receiver en speakers was. Luidsprekers zijn vooral een persoonlijke keuze maar prijs kwaliteit scoort QAccoustics echt goed en heeft een aangename relaxte sound.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Roffel

Ik heb een goede receiver dus een 5.1 is ook prima.
Mocht een andere receiver noodzakelijk zijn, wil ik wel iets afwijken voor de prijs.

Lees veel goede ervaringen over de Q acoustics maar kan nergens in de buurt van Nijmegen een locatie waar ik ze kan beluisteren.

H&C Hifi

Quote from: Roffel on November 21, 2018, 19:06:15
Ik heb een goede receiver dus een 5.1 is ook prima.
Mocht een andere receiver noodzakelijk zijn, wil ik wel iets afwijken voor de prijs.

Lees veel goede ervaringen over de Q acoustics maar kan nergens in de buurt van Nijmegen een locatie waar ik ze kan beluisteren.

Kom maar luisteren  ;)

Roffel

Erg bedankt voor het aanbod!
Ik ben gaan luisteren naar de B&W M1's en deze heb ik besteld.

Roffel

En in aanvulling op de M1's ben ik gevallen voor de kracht en kunde van de SVS SB1000. Deze derhalve ook besteld.
Deze komt, als het goed is, vanmiddag binnen.
De B&W's laten nog even op zich wachten.

johannusm

Hoe zijn je bevindingen tot heden?

Roffel

Geluid is echt schitterend.
Merk weinig verschil qua volheid t.o.v. de zuilen die ik had.
De sub levert fantastisch geluid maar vind het nog lastig om deze qua 'volume' op het juiste niveau te krijgen.
Voor muziek moet ie namelijk minder hard dan voor game/film.

johannusm

Juist... ik heb zelf (had) een 5.1 set van Kef IQ9SE als front en IQ7SE als rear.
helaas is mijn vrouw tot conclusie gekomen dat ze naar compacter wilt en niet meer van die zuilen. grmbl  :omg:

dus al tijdje opzoek naar vervangend kwaliteit iets wat compact is... moet zeggen valt niet mee wat ik beluisterd heb blijft tov wat ik had erg kil en (plastic achtig)

vandaar men vraag hoe het je nu bevalt.

djaxx

Quote from: johannusm on December  8, 2018, 10:04:59
Juist... ik heb zelf (had) een 5.1 set van Kef IQ9SE als front en IQ7SE als rear.
helaas is mijn vrouw tot conclusie gekomen dat ze naar compacter wilt en niet meer van die zuilen. grmbl  :omg:

dus al tijdje opzoek naar vervangend kwaliteit iets wat compact is... moet zeggen valt niet mee wat ik beluisterd heb blijft tov wat ik had erg kil en (plastic achtig)

vandaar men vraag hoe het je nu bevalt.


Juist... ik heb zelf (had) een 5.1 set van Kef IQ9SE als front en IQ7SE als rear.
helaas is mijn vrouw tot conclusie gekomen dat ze naar compacter wilt en niet meer van die zuilen. grmbl  :omg:

dus al tijdje opzoek  naar vervangend kwaliteit iets wat compact is... moet zeggen valt niet mee wat ik beluisterd heb blijft tov wat ik had erg kil en (plastic ac

Een andere vrouw  :headbanging:

Roffel

Van vrouw wisselen voor de audio heeft bepaalde overtuigingskrachten nodig ;)

Je mag gerust een keer komen luisteren naar de set. Woon in omg Nijmegen.