2:35:1

Started by darkrunner, November 18, 2018, 11:49:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VlisChris

Quote from: darkrunner on November 25, 2018, 14:24:07
Niemand verplicht je om dit te lezen...

Datzelfde gaat gevoelsmatig ook op voor alle toch bijzonder heldere vormen van uitleg die je aangereikt zijn :-\
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

darkrunner

Alle die is ook weer blij dat hem een zegje heeft kunnen doen...

On-topic: Elite Screens VMAX Dual Tab-Tension iemand ervaring mee?

home@the movies

#77
Quote from: reza on November 25, 2018, 11:42:55
Hivilux heeft ook mooie 21.9 tension schermen.
Het mooie van een 16.9 tension scherm is dat je die ook 21.9 kan instellen.

Wees voorzichtig met hoe je iets zegt voor het nog lastiger wordt  ;) wat je vermoedelijk wil bedoelen is dat hij zijn 16/9 scherm gewoon laat stoppen met uitrollen op het punt waar het een 2/35 verhouding heeft. Dat heeft niets te maken met een tensioned scherm maar kan met elk elektrisch scherm.  Ipv het volledig te laten uitrollen stop je het gewoon en gebruik je de lens shift om je beeld op zijn plaats te zetten. (tenzij het een scherm met masking is)

darkrunner

#78
Bwa om het nog leuker te maken, met Netflix heb je er geen zak aan die zetten gewoon hun subs bij 21:9 series/films in de zwarte balk logica 0,0...
Nuja Netflix zijn hoog dagen lijken me toch ook wat voorbij, qua films is het aanbod in Belgie gewoon stront en de goede series vind je online ook wel na een tijdje en dan kan ik de subs met Kodi tenminste verplaatsen

Ga gewoon voor een 16:9 Tab-tension gaan denk ik, ipv dan te stoppen met uitrollen bij een 2;35:1 doe ik het via kodi en verschuif ik het beeld naar onder.


RalphH

Lol!
Nee Netflix (en ook gewoon sbs rtl enzo) doet dat omdat je daar in de zwarte balken mooi de ruimte voor hebt en anders op je al smalle filmbeeld ook nog een bak letters hebt staan. En ik weet niet of je t in de gaten hebt, maar bijna niemand heeft een 21:9 scherm/tv.

.....zit ik dit nou echt uit te leggen?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

darkrunner

Met sbs/rtl ben ik niks (ben van Belgie) en films series kijk ik nooit op tv is me te klein zelf bij 16:9
En uiteraard hebben er vele geen 21:9 scherm ik ben dan ook niet tegen die doelgroep bezig.

VlisChris

Quote from: darkrunner on November 26, 2018, 18:59:29
ipv dan te stoppen met uitrollen bij een 2;35:1 doe ik het via kodi en verschuif ik het beeld naar onder.



Het voordeel is wat precies?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

darkrunner

#82
Quote from: VlisChris on November 26, 2018, 19:49:25
Het voordeel is wat precies?
Dat de onderkant van de film dan netjes op de onderkant van je binnen scherm/kader valt, dan heb je ipv 2 zwart/grijze balken er enkel aan de bovenkant eentje weliswaar iets hoger maar is minder storend dan 2 smalle zwart/grijze kaders


zie op pagina 2 « Reply #32 on: November 19, 2018, 14:15:44 »

RalphH

Quote from: darkrunner on November 26, 2018, 19:47:54
Met sbs/rtl ben ik niks (ben van Belgie) en films series kijk ik nooit op tv is me te klein zelf bij 16:9
En uiteraard hebben er vele geen 21:9 scherm ik ben dan ook niet tegen die doelgroep bezig.

Je kunt je tvbox ook op je projector aansluiten natuurlijk. Weet niet of het dan nog tv heet 8)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

darkrunner

Op de tv box kijk ik enkel het nieuws of eens discovery rest wat er op dat vlaams/ned 1,2,3 ding is boeit me niet echt zo buiten eens dwdd maar daar hoef ik niet perse een 21:9 met min 2.50breed beeld voor te hebben.

dus ja dat sbs/rtl verhaal was nutteloos kan het nog niet eens ontvangen...

RalphH

Ah excuus, het was mij onbekend dat commerciële zenders die films uitzenden (..."enzo") of filmkanalen, niet bestaan in België.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

darkrunner

#86
Kijk jij dan naar film uitgezonden via de tv decorder? brak geluid, beeld kwaliteit in Belgie zuigt, stomme reclame die je wel kan doorspoelen maar toch.
Nee daar pas ik toch voor.

RalphH

Neuh, ging mij om de 0,0 logica van Netflix, die ko ik ff miet volgen
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer