Disney Audio mix elke keer weer een grotere teleurstelling

Started by marcel49, November 18, 2018, 00:18:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

Quote from: maximus79 on November 20, 2018, 20:25:22
Deze film hoort bij mij ook zeker niet in het rijtje thuis.
Maar je ziet idd bij de Disney films dat er wel wat aan de hand is. Echt jammer, maar die ga tot dat gefixt is ik dus niet meer aanschaffen want daar zou ik me ook kapot aan ergeren.

Kjelt

Quote from: Teejoo on November 20, 2018, 20:00:54
Ik kijk hier altijd voor reviews, en daar klagen ze echt niet over het geluid: https://ultrahd.highdefdigest.com/52394/bladerunner20494kultrahdbluray.html
Kijk maar eens naar de YT van Grobi daar vergelijken ze de twee en er zijn hele hoogtekanalen verdwenen. Ik zeg niet dat het basis geluid slecht is maar je mist wat en dat vind ik jammer en onnodig.

Teejoo

Het is gewoon belachelijk dat kopers van dure blu-ray en UHD discs niet de maximale kwaliteit audio krijgen. Dat is de reden dat ik een disc koop.

Teejoo

Zojuist Avengers  Age of Ultron gekeken. Deze heeft een DTS-HD Master audio 7.1 track... Maar wat een slechte mix weer. Mijn vrouw vond het zelfs erg terughoudend klinken.

Het lijkt wel alsof er een 'night' limiter mode aanstaat. Dynamiek echt nul, terwijl dit soort films normaal juist 10 op de schaal van 10 zijn.

Ik begrijp ook niet dat niemand daar wat aan doet??!

marcel49

Quote from: Teejoo on November 20, 2018, 20:32:17
Maar je ziet idd bij de Disney films dat er wel wat aan de hand is.

Je "hoort", en niet ziet  ::)

Staaled

Quote from: activ on November 18, 2018, 07:52:17
Er zijn de laatste tijd wel meer klachten over Disney. Je bent niet de enige.
Ik vindt persoonlijk het geluid wel prima, sommige films wel zachter dan gebruikelijk dat wel. Bijvoorbeeld Black Panther is de soundtrack wel wat aan de subtiele kant, kan mij voorstellen dat de kleine geluidjes in de jungle etc dan weg vallen in bepaalde setups.
Infinity war kan ik mij even niet herinneren zo snel. Heb je bijvoorbeeld Black Panther ook gezien? Wat vond je daar van?
Black Panther in 4K UHD met Atmos heb ik gisteren gezien.
Met afstand de slechtste Atmos mix die ik ken.
En ik ken eigenlijk geen slechte. ;)
De tops worden matig gebruikt , daar heb ik niet zo een probleem mee.
Wat de mix echter nekt is het matige dynamisch bereik en totaal gebrek aan slagkracht onderin.
Lusteloos.

Het contrast kan niet groter , daar ik de dag ervoor Dunkirk draaide.
"Slechts" DTS-HD Master 5.1 , maar wat voor één.
Subtiel, dynamisch én wat een laag.
Vertaalt ook nog eens geweldig naar DTS Neural:X.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

maximus79



Quote from: Staaled on December  6, 2018, 10:46:22
Black Panther in 4K UHD met Atmos heb ik gisteren gezien.
Met afstand de slechtste Atmos mix die ik ken.
En ik ken eigenlijk geen slechte. ;)
De tops worden matig gebruikt , daar heb ik niet zo een probleem mee.
Wat de mix echter nekt is het matige dynamisch bereik en totaal gebrek aan slagkracht onderin.
Lusteloos.

Het contrast kan niet groter , daar ik de dag ervoor Dunkirk draaide.
"Slechts" DTS-HD Master 5.1 , maar wat voor één.
Subtiel, dynamisch én wat een laag.
Vertaalt ook nog eens geweldig naar DTS Neural:X.

Vind jij upmixen van 5.1/7.1 naar Neural:X beter dan upmixen naar dolby surround?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Staaled

Ik heb geen direct vergelijk gedaan bij deze film.
En ik laat iha ook alle DTS mixen naar Neural:X doen en voor Dolby alles naar DS.

Wat mij wel is opgevallen is dat Dolby Surround subtieler te werk gaat dan Neural:X.
Dat ging om een vergelijk voor muziek , 5.1 LPCM of FLAC.
Dolby Surround heeft voor die toepassing dan ook mijn voorkeur.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Thor Ragnarok 4K UHD met Atmos was gisteren trouwens aan de beurt.
Beter dan BP.
Zeker geen referentiemateriaal , want nog steeds te weinig beuk en te zacht gemixed, maar acceptabel.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

maximus79

Ok ik gebruik altijd dolby surround, vind het ruimtelijker klinken.
Quote from: Staaled on December  7, 2018, 10:12:02
Ik heb geen direct vergelijk gedaan bij deze film.
En ik laat iha ook alle DTS mixen naar Neural:X doen en voor Dolby alles naar DS.

Wat mij wel is opgevallen is dat Dolby Surround subtieler te werk gaat dan Neural:X.
Dat ging om een vergelijk voor muziek , 5.1 LPCM of FLAC.
Dolby Surround heeft voor die toepassing dan ook mijn voorkeur.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Raphie

Ik vind het juist wel ok om het contrast in de mix kleiner te hebben,  zidat je in een gewone dialoog scene je tv niet 3x zo hard moet zetten en de boel weer zachter tijdens een actie scene. Begrijp dat dat in een HT leuk is, maar 99% van de huiskamers is het niet werkbaar.
JBL PRX Power!

maximus79

Quote from: Raphie on December  8, 2018, 08:00:36
Ik vind het juist wel ok om het contrast in de mix kleiner te hebben,  zidat je in een gewone dialoog scene je tv niet 3x zo hard moet zetten en de boel weer zachter tijdens een actie scene. Begrijp dat dat in een HT leuk is, maar 99% van de huiskamers is het niet werkbaar.
Daar heb je dynamic range voor! Wat een keuze is, disney maakt nu de keuze voor ons heb ik het gevoel......
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Raphie

JBL PRX Power!

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Raphie

Ja, nog geen 1% van de kopers heeft een HT, dat het een paar gekkies niet hard genoeg kan gaan wil niet zeggen dat de gewone consument daar ook behoefte aan heeft? Die met een gezin en huiskamer en zo?
JBL PRX Power!

maximus79

Quote from: Raphie on December  8, 2018, 08:26:59
Ja, nog geen 1% van de kopers heeft een HT, dat het een paar gekkies niet hard genoeg kan gaan wil niet zeggen dat de gewone consument daar ook behoefte aan heeft? Die met een gezin en huiskamer en zo?
Die hebben geen last van dit probleem en jij ook niet.......jouw eerste reactie in dit topic zegt genoeg.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Teejoo

Quote from: maximus79 on December  8, 2018, 08:03:32
Daar heb je dynamic range voor! Wat een keuze is, disney maakt nu de keuze voor ons heb ik het gevoel......
Idd! Als we gaan redeneren zoals Raphie kunnen we beter stoppen met het uitbrengen van discs met een surroundtrack, snelle Mercedes AMG's etc.

Staaled

Dan kan het ook wel zonder HDR, slecht voor de nachtrust. ;)

Ik vind dat ik als betaal voor een product dat state of the art kan bevatten je dat ( zeker als het om blockbusters gaat) als producent moet nastreven.

Er is idd gewoon DRC en het soundbarpubliek koopt en luistert sowieso geen 4K met Atmos schijven.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Ook merkwaardig is 7.1.4 Atmos.
Bij mij weten de enige die nadrukkelijk op .4 is gemixed.
Alle overige geven dan ook iets anders in mijn Marantz als bronsignaal aan.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)