Nieuwe Tv: Pioneer plasma vervanger

Started by chulin, November 17, 2018, 13:07:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chulin

Hallo alleen:
Om eerlijk te zijn mijn kuro plasma doet nog steeds zijn werk maar langzaam ben ik op zoek naar een nieuwe en grotere tv.
Als plasma liefhebber lijkt mij een OLED de logische opvolger. Wat ik tot nu toe gezien heb, de nieuwe Sony af9 spreekt mij qua vormgeving en beeldkwaliteit, well moet ik toegeven dat alleen de 4K demo om een overbelichte winkel gezien heb.

Ook de nieuwe LG'S zijn erg populair, zeker wegens de aantrekkelijke prijs.De Panasonic heb ik nog niet in het echt kunnen zien.
Ik ben open voor suggesties dus als iemand met OLED ervaring advies kan geven, hoor ik graag.

Alvast bedankt
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

chulin

Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

activ

Ik heb een OLED van LG en dat bevalt heel goed. Als je van Plasma komt zal OLED sowieso dichter liggen bij wat je gewend ben dan LED. In de winkel staat het altijd in de overdreven kleuren modus, maar misschien kun je een keer bij iemand thuis kijken die in de buurt woont om een realistischer idee te krijgen van hoe het er uit ziet?
Er gaat niets boven zien en zelf oordelen of je het mooi vindt.

Cobraatje

Ik ben net van de Panasonic plasma 60ZT60 naar een 65 Panasonic Oled overgestapt.
Toch wel een stap beter.

De verschillen tussen LG, Sony en Panasonic zijn niet enorm.

Maar Sony en Panasonic geven wel beter beeld bij 1080 en de Pana heeft de beste interne tuners.
Kleuren en natuurlijkheid wint de Pana. Motion is de Sony het beste.
Voor mij viel Sony af vanwege ervaring met de piss poor( tv met dermate veel banding dat je er geen voetbal mee kon kijken, viel volgens Sony binnen de norm) service.

chulin

Bedankt voor de input heren...

Verschillende video's van Vincent Teoh gezien en zoals verwacht bestaat de perfecte scherm "nog" niet.

Ik wil idd eerst de schermen kunnen met elkaar vergelijken.
In het verleden goede ervaringen met Smits Arnhem, misschien kan ik een belletje geven, volgens mij hebben ze alle drie staan.


Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

chulin

Uiteindelijk een keuze kunnen maken.
Het is de Sony 65AF9 geworden, zo te zien, weinig animo en reacties op deze thread, echter als iemand geïnteresseerd is kan ik alsnog mijn bevindingen hier posten.
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

minplus

Gefeliciteerd. De Sony had ik ook gekozen.
Een apparaat van Panasonic zal ik niet snel weer nemen na diverse slechte ervaringen naast een enkele goede, terwijl de Sony-spullen zich hier door de jaren heen prima hebben bewezen en ik LG eigenlijk niet ken.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

ppeter

Wij genieten reeds zes jaar van onze Panasonic Plasma en speelt nog geweldig.
Maar toch de ontwikkelingen aan het volgen, momenteel gaat onze voorkeur uit naar een Oled, met een voorkeur van de Sony AF8/9 en de Panasonic 8xx/9xx.
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

chulin

Bedankt, echter heb ik ook de pana 804 gezien en vond ik ook erg goed.
Kleurweergave van de pana is uitstekend, Sony beter motion en imho iets gedetailleerd en scherper beeld zeker met mindere bronnen.
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

chulin

Ook de AF8 gezien, prachtige tv, verschillen zijn niet echt groot met af9.
De af9 beter geluid een nieuwe en betere beeldprocessor.
Volgens mij verschill tussen de pana 8xx en de 9xx is de soundbaar, beeldkwaliteit is zou hetzelfde moeten zijn.
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare